Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První statické dojmy: Rolls-Royce Wraith není ani přes svůj výkon žádný sportovec

David Bureš David Bureš 6. 3. 2013 • 03:53
13
20
Zobrazit náhledy (13)
Rolls Royce Wraith Rolls Royce Wraith Rolls Royce Wraith Rolls Royce Wraith Rolls Royce Wraith Rolls Royce Wraith Rolls Royce Wraith Rolls Royce Wraith
Dvanáctiválec britského kupé dává výkon 465 kW. Ani to z něj sportovce nedělá.

Britská automobilka Rolls-Royce v Ženevě představuje svůj nejsilnější model. Wraith nicméně zůstává aristokratem, atletem rozhodně není.

Zvenku sice Wraith působí díky mírně klesající střeše a provedením masky chladiče s hluboce zapuštěnými lamelami mnohem dynamičtějším dojmem než větší Phantom Coupé, uvnitř je to však jiná káva.

V kabině je totiž posádka obklopena luxusem jako v každém jiném Rolls-Roycu. Kdo by čekal alcantaru nebo karbonová vlákna, je dozajista zklamán. Vnitřku totiž vládnou lány kůže a spoustu dřeva, což doplňují chromované detaily. Kvalitní zpracování je samozřejmostí.

Věnec volantu má sice tlustější věnec než ve Phantomu, mohl by však být ještě tlustší. Dozadu je vidět hůře, konec dlouhé kapoty značí soška Spirit of Ecstasy. Vnější zpětná zrcátka pak jsou ohromná.

Mnoho prvků uvnitř je poháněno elektřinou – vedle obligátních elektrických sedadel také dveře otevírané proti směru jízdy. To aby se lord nemusel ke dveřím natahovat při jejich zavírání. Ve dveřích se mimochodem skrývá deštník nebo slunečník, podle toho, jestli prší, nebo svítí ostré slunce.

Na zadních sedadlech se noha přes nohu jako v Ghostu nedá, místa je tu ale i tak dostatek. Nastupování usnadňují přední sedadla, která se díky elektrickému pohonu posunou vpřed a pak vrátí na původní místo.

O pohon Wraithu se stará 6,6litrový benzinový dvanáctiválec dopovaný dvojicí turbodmychadel. Výkon agregátu činí 465 kW (632 k), točivý moment vrcholí hodnotou 800 N.m. Automobil vychází z modelu Ghost, proti kterému má o 183 milimetrů kratší rozvor.

Související články

Témata
Avatar - white label
7. 3. 2013 10:01
Re: Hnědá frčí
V těchto vodách zatím ani lovit nemůžu, ale od RR raději lux limuzínu, lux kupé spíš od Bentley, ale ani po něm bych nějak zvlášť nešílel, tedy i kdybych na to měl, táhlo by mě to jinam, navíc auta nejsou jediná příjemná věc do které se dá téměř "bezedně" investovat.
Avatar - white label
7. 3. 2013 09:52
Re: wtf?
Ano. Myslel jsem tohle zavírání obecněji, tedy i u (mnohem) starších a méně luxusních aut.
7. 3. 2013 08:16
Re: wtf?
Přesně. Jen máš při zavírání menší páku (a že jsou to hodně těžké dveře, pokud mohu soudit podle ostatních modelů), ale to vyřeší servo dovírání.
Avatar - vabis
7. 3. 2013 07:33
<b class="smile01"><b>:-)</b></b>
Vysoký výkon je proto, aby se s tím dobře jezdilo! Ten uvolňující pocit , 1200 ot, symbolicky plynu, šup a je předjeto, samozřejměji než je tiché lusknutí prstů ;-) Ne dojet, vyčíhnout mezeru, podřadit, hezktické úsilí, změny nekonzistentního tahu nedejbože kopance, zvuková kulisa, frkání, dokončení manévru, odřazení atd. Moc úkolů, moc stresu brrr 8-s

Dveře se zavřou do cca 3sec, je to krásně pohodlné, je to je o zvyku a paráda. Aku jsou proto 2ks, na jízdu a na komfortní systémy. Osobně mi spíš vadí dávat klíček vlevo (jak Porsche) nebo že nastavování sedadel je ukryto v kaslíku. (vše Phantom, Ghost jsem zatím nejel). To zlatý S-klasse. Jinak je to ale paráda, ta tichost uvnitř je absolutní! S-klasse nebo 7er je uvnitř hlučnější v násobcích - právě srovnání tohoto většinu lidí vždycky zajímá.
Avatar - Johny.Rico
7. 3. 2013 00:48
Re: Hnědá frčí
>:D

A teď k RR: Za mě opět ne! :no:
Články odjinud