
První světlomet na autě zazářil před 100 lety
Až do roku 1913 vyráběl Bosch téměř výhradně systémy magnetoelektrického zapalování. I když mu v té době patřilo téměř 90 % světového trhu, jednostranná orientace znamenala velké podnikatelské riziko. Naštěstí se v té době objevila v rychle se rozvíjejícím automobilovém průmyslu nová potřeba. Automobilky hledaly bezpečné a spolehlivé osvětlení pro každodenní použití.
Robert Bosch si tuto příležitost nenechal ujít a v roce 1913 trhu nabídl systém zvaný "Bosch light". Jednalo se o balíček, který byl nabízen jako doplňkové zařízení a skládal se z dvou světlometů, generátoru, baterie a hlavního vypínače. Prostřednictvím obchodních zástupců si novinka rychle razila cestu k novým zákazníkům a Rober Bosch se zanedlouho stal předním dodavatelem i pro samotný automobilový průmysl. Tím byly de facto položeny základy všech dnešních palubních automobilových elektrických systémů.
Povzbuzen tímto úspěchem se pustil zakladatel dnešní nadnárodní firmy do dalších oblastí elektrifikace automobilů. Už v roce 1914 přišel s prvním startérem a v roce 1926 rozšířil nabídku o elektrický pohon stěračů.
Generátory se postupně staly jakousi "elektrárnou uvnitř auta" a staraly se o energii pro další a další elektrické systémy, sloužící řidičům k pocitu větší bezpečnosti a pohodlí.