Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První těžké nákladní automobily na vodík jsou připraveny

Mirek Mazal Mirek Mazal 27. 12. 2020 • 00:12
19
145
Zobrazit náhledy (19)
Kenworth T680 Kenworth T680 Kenworth T680 Kenworth T680 Kenworth T680 Kenworth T680 Kenworth T680 Kenworth T680 Kenworth T680 Kenworth T680 Kenworth T680 Kenworth T680 Kenworth T680 Kenworth T680

Premiérové stroje vybavené palivovými články jsou připraveny. V pilotním programu za oceánem mohou být distribuovány prvním zákazníkům z přepravních firem. Do roka přibudou další.

Možná alternativa budoucnosti těžké nákladní dopravy dorazí na západní pobřeží USA. Do přístavů Los Angeles a Long Beach tento měsíc doplují první dva kamiony poháněné elektromotorem s palivovými články třídy 8. Revoluční technika byla vyrobena v rámci enviromentálního projektu Zero and Near Zero Emission Freight Facilities (ZANZEFF) sponzorovaného vládou státu Kalifornie.

Mezinárodní společnosti Toyota Logistics Services a Southern Counties Express obdrží nákladní elektromobily Kenworth T680 třídy 8 vybavené elektrickým ústrojím a palivovými články Toyota. Oba dva doručené tahače s nulovými emisemi budou použity pro rozvoz zboží na krátkou vzdálenost v přístavech Los Angeles a Long Beach.

Demonstrativní zařazení vodíkových aut do praxe okomentoval Gordon Reimer v čele Southern Counties Express: „Projektu vodíkových nákladních vozidel Toyota se účastníme od samého začátku a jsme nadšení, že uvidíme nejnovější modely, které jsou nyní vydávány pro další testování. Hrdě se spojíme s výzkumným a vývojovým týmem, těšíme se na další pokrok v této technologii.“

Příští rok bude v rámci programu ZANZEFF dodáno dalších osm nákladních vozidel, tři z nich pojedou do firmy United Parcel Service k nasazení v přístavních logistických operacích, zatímco dva kusy využije podnik Total Transportation Services coby další významný provozovatel v přístavu. Dodatečné tři vodíkové exempláře má rezervována firma Toyota Logistics Services.

Jednotky kusů pilotního projektu by měly být následovány dalšími dodávkami nehlučných kamionů. „Po rozsáhlých testech s našimi prototypy jsme připraveni na další krok uvedení více nákladních vozidel do provozu,“ řekl Andrew Lund, hlavní inženýr dodavatelské společnosti Toyota Motor North America Research and Development. „Přechod k nákladním vozidlům bez emisí je důležitější než kdy dříve a projekt ZANZEFF nám pomohl přiblížit se tomuto cíli,“ dodal Lund.

Vývoj Kenworthů T680 FCEV je součástí grantu ZANZEFF podpořeného finančním kapitálem ve výši 41 milionů USD. V přepočtu cca 885 milionů Kč bylo uděleno kalifornskou agenturou pro udržení čistého ovzduší CARB. Hlavním odběratelem je přístav v Los Angeles, kde uskupení CARB poskytlo bohaté prostředky v rámci kalifornské iniciativy v oblasti zlepšení klimatu prostřednictvím snižování emisí skleníkových plynů, posilováním ekonomiky a zlepšování veřejného zdraví i prostředí.

Ředitel udržitelnosti v kotvišti lodí jménem Chris Cannon sdělil, že přístav Los Angeles se v současné době podílí na 16 různých demonstračních bezemisních projektech podporujících vývoj silničních nákladních vozidel, které by mohly konečně přinést na trh proveditelnou technologii šetrnou k přírodě. 

Cannon dodal, že přestavba flotily převozů na krátké vzdálenosti do ekologického systému elektromobility vyžaduje obrovské finanční investice vázané spoluprací a odhodláním mnoha zúčastněných stran – veřejných i soukromých. „Jsme hrdí na naše pokračující partnerství v rámci tohoto projektu s nasazením těchto nákladních vozidel jako důležitého kroku při ověřování schopnosti a role technologie vodíkových palivových článků na cestě k nulovým emisím,“ zakončil naivní myšlenku nejvyšší autorita ekologického fungování kontejnerově rekordně vytíženého přístavu.

Přístav v Los Angeles

Přístav Los Angeles je jedním z nejrušnějších námořních uzlů na světě. Brána do USA je vstupem mezinárodního obchodu na celou západní polokouli. Od roku 2000 se molo u LA pravidelně řadí mezi nejvýznamnější kontejnerové křižovatky v celých Spojených státech. Lodní kotviště je hlavní ekonomickou hnací silou na místní, regionální i národní úrovni a zároveň poskytuje zásadní počet volných pracovních míst v Kalifornii. Celý areál leží zhruba 40 kilometrů jižním směrem od centra Los Angeles a zahrnuje osobní i nákladní terminály, včetně překladiště automobilů, nákladních vozidel, kontejnerů, suchých a kapalných látek a všude kolem funguje precizní skladové hospodářství dodržované 24 hodin denně po celý rok bez přestávky.

Za rok 2018 přístav LA vykázal meziroční nárůst objemu přepravovaných kontejnerů o 1,2 % na 9,46 milionu TEU, což je ekvivalent jednoho standardního dvacetistopého kontejneru (Twenty-foot Equivalent Unit). Pro srovnání – nedalekým námořním středobodem v Long Beach proplulo více než osm milionů TEU.

Témata
Avatar - Hammunasakra
6. 1. 2021 23:07
Re: Proč vodík ?
Ne za NEkompetentní = ale za to že MAJ ZÁJEM aby... prostě jaderný fyzik chce..

Zrovna tak (bohužel z daleko horších důvodů a TADY jsou na místě tvé vulgarity) MÁ ZÁJEM o (ruský čínský) jádro prezident https://zpravy.aktualne.cz/…5caac1f6b220ee8/ na Babiše si změnil názor = tady (už) taky?

Tvoje extrémně vulgární chování = nic nezmění na tvém omylu (či výmyslu) že jádro je nejefektivnější. Stejně jako nezmění to kdo z nás od dob kdy sem tě opravil že Nexen NENÍ skvělá čínská investice o kterých mluvil pan Zeman nebo že bys jako volič KSČm neměl pomlouvat Irán a už vůbec ne tvrdit že je podporovanej USA atd. atp. Nejde o to že VĚŘÍM přírodovědci co má 30 doktorátů = to (nevim jestli úmyslně) zcela CHYBNĚ formuluješ!
Víš kolik TISÍC (!)) vulgarit si jen na ACZ už napsal? Nic nemění na mé potřebě uvádět věci na pravou míru. Navíc když mě v jednom příspěvku jako te´d opakovaně urazíš = těžko můžeš čekat že budu držet hubu jak mě často nabádáš = těžko na něj nereagovat (a neuvést na pravou míru = takže JAK sem to myslel s Hrdličkou = už víš. Místo aha sorry = opět JEN urážení :no: Zajímavý jak moc si zaměřenej na důchodce = náhoda? Komunistický budovatel jádra Hrdlička logicky prosazuje "to svý" = stejně jako kandidátka za TOP09 Drábová = ale PROČ TY???
V podobě jakou chceš ty (a už za pár let to mění malý modulární reaktory = možná budou dřív než BY sme dostavěli Dukovany a Temelín = jak si přeješ) je jádro extrémně neefektivní výroba energie = úvodními náklady + po celou dobu výroby je do až 3x dražší + náklady po skončení výroby = sanace jaderný elektrárny plus skladování paliva. V podobě jakou ty chceš = ekonomicky nejNEefektivnější způsob
Avatar - Hammunasakra
6. 1. 2021 22:46
Re: Proč vodík ?
V čem LŽU?? PLus = to množství vulgarit je fakt nechutný + to že si během Vánoc byl určitě nejsprostší diskutér ACZ ale asi i všech českých webu = neni nadsázka

Buď ses mýlil nebo lžeš ty = že jádro je nejefektivnější. Omyl nebo..?

Popravdě tak vulgární si zčásti asi proto = že při lžích a výmyslech sem tě přistihl já (a to se nepromíjí) opakovaně = teda že sem to poznal TO se nepromíjí. I když si vymyslíš žes to něco slyšel na přednášce (že 99% ropy se projezdí v autech apod.), kdo o věci něco ví i tak v první vteřině ví že sis to vymyslel = to něco co tvrdíš PLUSplus i to že to bylo na přednášce. Žádný množství vulgarit to nezmění = já NElžu. Můžu se (občas ;) mýlit = oba víme že ty lžeš a vymýšlíš si = vědomě a docela často

Chápeš že tvá smršť sprosťáren nezmění realitu? Nezmění ani tvoje ani moje reálný znalosti vzdělání IQ ani to či sme napsali = kdo napsal blbost ta blbostí zůstane. Ať je poměr omylů 99:1 v můj nebo tvůj prospěch = urážkama se to nezmění = jádro se nestane nejefektivnější atd atp


Takže: V čem lžu?
A taky: PROČ tak tvrdě bojuješ za = končící ekonomicky (s drtivym náskokem) nejNEefektivnější technologii?
6. 1. 2021 14:49
Re: Proč vodík ?
Nevím jestli tam zaznělo slovíčko "vůbec", ale paní Drábová opravdu něco v tom smyslu řekla. Konkrétně "že když se nepostaví, tak se svět nezboří". https://plus.rozhlas.cz/…i-a-lini-8112954

Stejně tak tam zaznělo něco jiného než ty tvrdíš. Sama Drábová nevidí reálně stavbu dalších bloků. Zároveň to % z JE nebude jak naznačuješ, protože se současně zbytek Dukovan odstaví.
6. 1. 2021 14:17
Re: Proč vodík ?
Konkrétně s tou Drábovou a jejím údajném vyjádření ve smyslu, že Dukovany vlastně vůbec nepotřebujeme.
6. 1. 2021 14:16
Re: Proč vodík ?
Ano v pořádku díky za diskuzi.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud