Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První těžké nákladní automobily na vodík jsou připraveny

Mirek Mazal
Diskuze (145)

Premiérové stroje vybavené palivovými články jsou připraveny. V pilotním programu za oceánem mohou být distribuovány prvním zákazníkům z přepravních firem. Do roka přibudou další.

Možná alternativa budoucnosti těžké nákladní dopravy dorazí na západní pobřeží USA. Do přístavů Los Angeles a Long Beach tento měsíc doplují první dva kamiony poháněné elektromotorem s palivovými články třídy 8. Revoluční technika byla vyrobena v rámci enviromentálního projektu Zero and Near Zero Emission Freight Facilities (ZANZEFF) sponzorovaného vládou státu Kalifornie.

Mezinárodní společnosti Toyota Logistics Services a Southern Counties Express obdrží nákladní elektromobily Kenworth T680 třídy 8 vybavené elektrickým ústrojím a palivovými články Toyota. Oba dva doručené tahače s nulovými emisemi budou použity pro rozvoz zboží na krátkou vzdálenost v přístavech Los Angeles a Long Beach.

Demonstrativní zařazení vodíkových aut do praxe okomentoval Gordon Reimer v čele Southern Counties Express: „Projektu vodíkových nákladních vozidel Toyota se účastníme od samého začátku a jsme nadšení, že uvidíme nejnovější modely, které jsou nyní vydávány pro další testování. Hrdě se spojíme s výzkumným a vývojovým týmem, těšíme se na další pokrok v této technologii.“

Příští rok bude v rámci programu ZANZEFF dodáno dalších osm nákladních vozidel, tři z nich pojedou do firmy United Parcel Service k nasazení v přístavních logistických operacích, zatímco dva kusy využije podnik Total Transportation Services coby další významný provozovatel v přístavu. Dodatečné tři vodíkové exempláře má rezervována firma Toyota Logistics Services.

Jednotky kusů pilotního projektu by měly být následovány dalšími dodávkami nehlučných kamionů. „Po rozsáhlých testech s našimi prototypy jsme připraveni na další krok uvedení více nákladních vozidel do provozu,“ řekl Andrew Lund, hlavní inženýr dodavatelské společnosti Toyota Motor North America Research and Development. „Přechod k nákladním vozidlům bez emisí je důležitější než kdy dříve a projekt ZANZEFF nám pomohl přiblížit se tomuto cíli,“ dodal Lund.

Vývoj Kenworthů T680 FCEV je součástí grantu ZANZEFF podpořeného finančním kapitálem ve výši 41 milionů USD. V přepočtu cca 885 milionů Kč bylo uděleno kalifornskou agenturou pro udržení čistého ovzduší CARB. Hlavním odběratelem je přístav v Los Angeles, kde uskupení CARB poskytlo bohaté prostředky v rámci kalifornské iniciativy v oblasti zlepšení klimatu prostřednictvím snižování emisí skleníkových plynů, posilováním ekonomiky a zlepšování veřejného zdraví i prostředí.

Ředitel udržitelnosti v kotvišti lodí jménem Chris Cannon sdělil, že přístav Los Angeles se v současné době podílí na 16 různých demonstračních bezemisních projektech podporujících vývoj silničních nákladních vozidel, které by mohly konečně přinést na trh proveditelnou technologii šetrnou k přírodě. 

Cannon dodal, že přestavba flotily převozů na krátké vzdálenosti do ekologického systému elektromobility vyžaduje obrovské finanční investice vázané spoluprací a odhodláním mnoha zúčastněných stran – veřejných i soukromých. „Jsme hrdí na naše pokračující partnerství v rámci tohoto projektu s nasazením těchto nákladních vozidel jako důležitého kroku při ověřování schopnosti a role technologie vodíkových palivových článků na cestě k nulovým emisím,“ zakončil naivní myšlenku nejvyšší autorita ekologického fungování kontejnerově rekordně vytíženého přístavu.

Přístav v Los Angeles

Přístav Los Angeles je jedním z nejrušnějších námořních uzlů na světě. Brána do USA je vstupem mezinárodního obchodu na celou západní polokouli. Od roku 2000 se molo u LA pravidelně řadí mezi nejvýznamnější kontejnerové křižovatky v celých Spojených státech. Lodní kotviště je hlavní ekonomickou hnací silou na místní, regionální i národní úrovni a zároveň poskytuje zásadní počet volných pracovních míst v Kalifornii. Celý areál leží zhruba 40 kilometrů jižním směrem od centra Los Angeles a zahrnuje osobní i nákladní terminály, včetně překladiště automobilů, nákladních vozidel, kontejnerů, suchých a kapalných látek a všude kolem funguje precizní skladové hospodářství dodržované 24 hodin denně po celý rok bez přestávky.

Za rok 2018 přístav LA vykázal meziroční nárůst objemu přepravovaných kontejnerů o 1,2 % na 9,46 milionu TEU, což je ekvivalent jednoho standardního dvacetistopého kontejneru (Twenty-foot Equivalent Unit). Pro srovnání – nedalekým námořním středobodem v Long Beach proplulo více než osm milionů TEU.

Mirek Mazal
Diskuze (145)
Avatar - Hammunasakra
6. 1. 2021 23:07
Re: Proč vodík ?
Ne za NEkompetentní = ale za to že MAJ ZÁJEM aby... prostě jaderný fyzik chce..

Zrovna tak (bohužel z daleko horších důvodů a TADY jsou na místě tvé vulgarity) MÁ ZÁJEM o (ruský čínský) jádro prezident https://zpravy.aktualne.cz/…5caac1f6b220ee8/ na Babiše si změnil názor = tady (už) taky?

Tvoje extrémně vulgární chování = nic nezmění na tvém omylu (či výmyslu) že jádro je nejefektivnější. Stejně jako nezmění to kdo z nás od dob kdy sem tě opravil že Nexen NENÍ skvělá čínská investice o kterých mluvil pan Zeman nebo že bys jako volič KSČm neměl pomlouvat Irán a už vůbec ne tvrdit že je podporovanej USA atd. atp. Nejde o to že VĚŘÍM přírodovědci co má 30 doktorátů = to (nevim jestli úmyslně) zcela CHYBNĚ formuluješ!
Víš kolik TISÍC (!)) vulgarit si jen na ACZ už napsal? Nic nemění na mé potřebě uvádět věci na pravou míru. Navíc když mě v jednom příspěvku jako te´d opakovaně urazíš = těžko můžeš čekat že budu držet hubu jak mě často nabádáš = těžko na něj nereagovat (a neuvést na pravou míru = takže JAK sem to myslel s Hrdličkou = už víš. Místo aha sorry = opět JEN urážení :no: Zajímavý jak moc si zaměřenej na důchodce = náhoda? Komunistický budovatel jádra Hrdlička logicky prosazuje "to svý" = stejně jako kandidátka za TOP09 Drábová = ale PROČ TY???
V podobě jakou chceš ty (a už za pár let to mění malý modulární reaktory = možná budou dřív než BY sme dostavěli Dukovany a Temelín = jak si přeješ) je jádro extrémně neefektivní výroba energie = úvodními náklady + po celou dobu výroby je do až 3x dražší + náklady po skončení výroby = sanace jaderný elektrárny plus skladování paliva. V podobě jakou ty chceš = ekonomicky nejNEefektivnější způsob
Avatar - Hammunasakra
6. 1. 2021 22:46
Re: Proč vodík ?
V čem LŽU?? PLus = to množství vulgarit je fakt nechutný + to že si během Vánoc byl určitě nejsprostší diskutér ACZ ale asi i všech českých webu = neni nadsázka

Buď ses mýlil nebo lžeš ty = že jádro je nejefektivnější. Omyl nebo..?

Popravdě tak vulgární si zčásti asi proto = že při lžích a výmyslech sem tě přistihl já (a to se nepromíjí) opakovaně = teda že sem to poznal TO se nepromíjí. I když si vymyslíš žes to něco slyšel na přednášce (že 99% ropy se projezdí v autech apod.), kdo o věci něco ví i tak v první vteřině ví že sis to vymyslel = to něco co tvrdíš PLUSplus i to že to bylo na přednášce. Žádný množství vulgarit to nezmění = já NElžu. Můžu se (občas ;) mýlit = oba víme že ty lžeš a vymýšlíš si = vědomě a docela často

Chápeš že tvá smršť sprosťáren nezmění realitu? Nezmění ani tvoje ani moje reálný znalosti vzdělání IQ ani to či sme napsali = kdo napsal blbost ta blbostí zůstane. Ať je poměr omylů 99:1 v můj nebo tvůj prospěch = urážkama se to nezmění = jádro se nestane nejefektivnější atd atp


Takže: V čem lžu?
A taky: PROČ tak tvrdě bojuješ za = končící ekonomicky (s drtivym náskokem) nejNEefektivnější technologii?
6. 1. 2021 14:49
Re: Proč vodík ?
Nevím jestli tam zaznělo slovíčko "vůbec", ale paní Drábová opravdu něco v tom smyslu řekla. Konkrétně "že když se nepostaví, tak se svět nezboří". https://plus.rozhlas.cz/…i-a-lini-8112954

Stejně tak tam zaznělo něco jiného než ty tvrdíš. Sama Drábová nevidí reálně stavbu dalších bloků. Zároveň to % z JE nebude jak naznačuješ, protože se současně zbytek Dukovan odstaví.
6. 1. 2021 14:17
Re: Proč vodík ?
Konkrétně s tou Drábovou a jejím údajném vyjádření ve smyslu, že Dukovany vlastně vůbec nepotřebujeme.
6. 1. 2021 14:16
Re: Proč vodík ?
Ano v pořádku díky za diskuzi.