První Top Gear s novým obsazením je za námi. Je lepší než show Clarksona a spol.?
BBC uplynulou neděli odvysílalo první díl nové, 24. série pořadu Top Gear, jehož nejdůležitější novinkou je upravené obsazení. Neoblíbeného Chrise Evanse nahradil na pozici hlavní tváře po jediné sérii Matt LeBlanc, kterého doplňují Chris Harris a Rory Reid, jež se objevili už v předcházející sérii. Stojí nový Top Gear za to? A je lepší než konkurenční pořad The Grand Tour od Amazonu, v němž účinkují bývalí moderátoři Top Gearu, Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May?
Pokud mohu soudit dle prvního odvysílaného dílu, tak nový Top Gear podle mého názoru lepší než The Grand Tour není. Clarkson a spol. mají přece jen mnohem více zkušeností a hlavně už jsou dávno sehraní, což je v přímém srovnání s novým Top Gearem dobře znát. Je přece jen vidět, že trio LeBlanc, Harris a Reid se ještě trochu hledá. Ne všechny vtipy vyzněly tak, jak měly, trio zatím neumí moc pracovat s publikem ve studiu a zároveň zatím hledá „své“ role ve stylu „prcka s vybělenými zuby“ Hammonda, „orangutana“ Clarksona a „Kapitána Šneka“ Maye. Jen LeBlanc zatím ukazuje, že role hloupého Američana, který neví, že existuje něco jako Kazachstán, mu sedí.
Jenže první díl nové série zároveň ukázal, že Top Gear podle LeBlanca a spol. může být zajímavým soupeřem pro The Grand Tour. Upravená show BBC si po změnách ještě možná sedá, jenže chemie mezi LeBlancem, Harrisem a Reidem, zdá se, funguje. Navíc tato trojka dělá Top Gear po svém a ne podle svých předchůdců, jako se snažil Evans, který usiloval o to být novým Clarksonem.
Právě vlastní pohled na automobilovou show se mně na moderátorech Top Gearu hodně líbí. Harris, LeBlanc a Reid mají své vlastní originální nápady a nebojí se je použít. Rázem je tak show vysílána z nového studia (byť to zrovna byla nutnost kvůli blížícímu se rušení letiště Dunsfold, kde se nachází i testovací trať), rázem se změnila i rubrika „Hvězda v autě za rozumnou cenu.“ Pozvané celebrity už nejezdí v levném autě jako kdysi, ani v rallyecrossovém mini jako za Evanse, ale v „rozumně rychlém autě,“ jmenovitě v upravené Toyotě GT86. Kameramani pak nadále dokazují, že mají perfektní cit pro krásné záběry. A Harris zase ukazuje, jak dobře umí řídit, když se nebojí jezdit bokem ani s drahým a exkluzivním Ferrari FXX K.
Pihou na jinak skvělém dílu však podle mého názoru byl takřka chybějící humor. Nemyslím jen ten nekorektní, který si moderátoři v pravidlech svázaném BBC nemohou moc dovolit, ale i ty různé vtípky mezi samotnými moderátory. Pošťuchování mezi Clarksonem, Hammondem a Mayem přece jen bavilo více než suchá gratulace a vzájemné objímání LeBlanca, Reida a Harrise, které ve výsledku působí nudně.
V něčem ale přece jen byl nový Top Gear lepší než The Grand Tour. Jestliže Clarkson a spol. pod Amazonem vlastně už rezignovali na nějakou informativnost a především baví, LeBlanc se se svými kolegy nebojí o testovaných vozech říci i něco více než pár základních dat. Jen tak dál!
Celkem se ale dá říci, že se nový Top Gear povedl. Jestli si alespoň udrží stejnou úroveň jako v prvním díle čtyřiadvacáté série, mohou automobiloví fanoušci slavit. Vedle The Grand Touru tu bude ještě další vynikající automobilová show, která bude rozhodně lepší než Top Gear vedený Chrisem Evansem. A to je velice dobrá zpráva.