PSA a Renault ukončují spolupráci na motorech a převodovkách

Automobilky PSA Peugeot-Citroën v současnosti ve společných závodech Douvrin a Ruitz vyrábějí motory a převodovky. Výrobci už s touto spoluprácí do budoucna nepočítají, oba vykoupí podíl toho druhého v dané továrně.
Továrnu Française de Mécanique ve městě Douvrin v současnosti vlastní obě automobilky na půl, PSA odkoupí polovinu Renaultu. Aktuálně se zde vyrábí hned čtyři rodiny motorů – tři z nich se objevují ve vozech Citroën, Peugeot a Mini, čtvrtá je určena pro vozy Renault a Dacia. Loni zde vzniklo 997.085 agregátů.
Nejnovějším motorem vyráběným v Douvrinu je benzinový tříválec 1.2 e-THP z řady EB PureTec. Ten jako první použijí Citroën C4 a Peugeot 308.
Závod Société des Transmissions Automatiques ve městě Ruitz zase bude nově patřit Renaultu, který v této továrně vyrábějící automatické převodovky již nyní drží 80procentní podíl.
Dohoda o prodeji podílů v továrnách má být oficiálně oznámena v příštím týdnu. Finanční podmínky zatím zveřejněny nebyly, ví se však, že tento krok nebude mít vliv na zaměstnance obou závodů. V Douvrinu je zaměstnáno asi 3.000 pracovníků, v Ruitzu na 600.
Oba společné podniky mají dlouhou historii. Douvrin byl založen již v roce 1969, Ruitz o rok později. Oba výrobci však mají jiné, mnohem důležitější partnery. Renault již od roku 1999 provozuje alianci s japonským Nissanem, PSA zase loni oznámilo alianci s americkým General Motors, kterou by však mohla nahradit širší spolupráce s čínským Dongfengem.