PSA přezkoumává alianci GM, možností je spolupráce s čínským Dongfengem
Francouzský koncern PSA Peugeot-Citroën zvažuje omezení své loni oznámené spolupráce s americkou automobilkou General Motors. Tento krok by mohl vést k větší spolupráci s čínským Dongfengem, který plánuje koupit 30procentní podíl v PSA.
PSA bude zkoumat, zda má cenu společně s GM vyrábět malá auta. Francouzská automobilka zjistila, že se zřejmě nepodaří splnit cíl ušetřit společnou výrobou do roku 2016 jednu miliardu dolarů (cca 18,8 miliardy korun). Společný vývoj nástupců Peugeotu 208, Citroënu C3 a Opelu Corsa je přitom klíčový pro spolupráci mezi oběma společnostmi.
Podle výkonného finančního ředitele PSA Jeana-Baptiste de Chatillona klade tato automobilka na hledání dlouhodobých ziskových projektů. „Musíme se dívat daleko dopředu, a podívat se na dlouhodobé nebo střednědobé projekty, které zajistí ziskovost skupiny,“ tvrdí de Chatillon.
Vedení PSA v prohlášení dále uvádí, že v úvahu přicházejí nové iniciativy. To by mohlo odkazovat na bližší spolupráci s čínskou automobilkou Dongfeng. Ta chce výměnou za získání podílu v PSA investovat do francouzského výrobce na 10 miliard čínských juanů (cca 31 miliard korun).
Spolupráce s Dongfengem by navíc pro PSA mohla být zajímavější, Dongfeng by totiž pomohl s růstem značky na perspektivním čínském trhu. To spolupráce s GM je zaměřena na snížení nákladů v problémové Evropě.
PSA s Dongfengem už nyní provozují v Číně tři továrny, jejichž výrobní kapacita má do roku 2015 vzrůst o dvě třetiny na 750.000 aut ročně. Čtvrtý závod je provozován s automobilkou Changan. GM naopak v Číně spolupracuje s konkurenčním výrobcem SAIC Motor.
GM od loňského roku vlastní sedmiprocentní podíl v PSA. Oba výrobci nejprve oznámili čtyři společné projekty, které byly posléze redukovány na tři. Potvrzená již je společná výroba kompaktních MPV v továrně GM ve španělské Zaragoze, která má odstartovat v roce 2016.