Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA hlásí rekordní výsledky, Opel poprvé v zisku od roku 1999

ČTK ČTK 26. 2. 2019
71
60
Zobrazit náhledy (71)
Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi Opel Insignia GSi
Francouzská automobilová skupina PSA Group loni dosáhla rekordního zisku a tržeb. Firma oznámila, že její čistý zisk se zvýšil o 40 procent na 3,295 miliardy eur (84,5 miliardy Kč) a tržby stouply o 19 procent na 74 miliard eur (1,9 bilionu Kč).

Automobilka podle agentury DPA rovněž uvedla, že její německá značka Opel se vrátí na ruský trh, zatímco její francouzská značka Peugeot zamíří zpět do Spojených států.

Opel se z Ruska stáhl v roce 2015, kdy ještě patřil pod americký koncern General Motors. Společnost PSA koupila Opel i jeho sesterskou britskou značku Vauxhall v roce 2017. Divize Opel Vauxhall loni podle údajů PSA vykázala provozní zisk 859 milionů eur. Podle agentury DPA tak dosáhla celoročního zisku poprvé od roku 1999.

Značka Peugeot se ze Spojených států stáhla v roce 1991. Plány na návrat na tento trh již v roce 2016 nastínil generální ředitel PSA Carlos Tavares, upozorňuje list Financial Times. V rámci expanze mimo Evropu hodlá automobilka rovněž uvést značku Citroën na indický trh.

Skupina PSA již v polovině ledna oznámila, že loni zvýšila prodej o sedm procent na rekordních 3,88 milionu vozů. Za růstem stálo převzetí Opelu, jež kompenzovalo pokračující pokles prodeje na čínském trhu. Odbyt značek Opel a Vauxhall v loňském roce dosáhl 1,04 milionu vozů. Prodej francouzských značek skupiny PSA, tedy Peugeot, Citroën a DS, klesl o 12 procent na 2,84 milionu vozů.

PSA má výrobní aktivity i v České republice, kde společně s japonskou Toyotou provozuje kolínskou automobilku TPCA. Závod sice od roku 2021 kompletně převezme Toyota, bude v něm ale dál vyrábět automobily pro oba podniky.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

vsade samy hejt :D
Vauban
| 27. 2. 2019
USA moc neriesim, tam sa uz davno nefunguje na dlhodoby uspech ale na okamzity zisk, keby nedostali bailouty za 80 miliard tak by tu dnes neboli (a aj tak 10 rokov po bailoutoch razantne okresavaju vyrobu)...mnohe znacky stalo zivot diletantstvo akcionarov automobiliek, ktore len cakali kym to krachne aby mohli naciahnut ruku k statu, ktory spravil nieco este horsie a zachranoval ich...ide totiz o to ci existencia znacky pre koncern ma zmysel alebo nie

mne nie je luto zaniknutej znacky len preto, ze sme stratili nejaku znacku z vyberu...ked nema co ponuknut tak nech zmizne, nech prezije len ten vyrobca, ktory ponuka nieco co iny vyrobca nema (kvalitu, vykon, cenu, ...), osobne neviem co ponukne Opel v ramci PSA, resp. ako ho PSA vyprofiluje, VW ukazal, ze rovnake technologie v inom dizajne mozu fungovat
Carlos je borec
Nicco
| 27. 2. 2019
Nejdriv zaplusoval Peugeot a Citroen, i kdyz mu pomohl i konec krize a stabilizace jizni Evropy, ale jsou dnes v plusu. Potom udelal z DS dalsi znacku, koupil ztratovu automobilku s duplicitnim programemem a presto ji privedl k zisku, to co GM nedokazalo po desetileti. A to jeste jim snad musi platit licence za SW a HW. No a vraci se do Ruska a USA. Toho musi akcionari milovat.
čau lidi...
CICERO
| 27. 2. 2019
Ciceronovo dílo i jeho osobní příklad statečného obránce republiky mělo v dějinách evropské civilizace mimořádný význam. >:-[]

Ciceron byl římský řečník, republikánský politik, filosof a spisovatel. Takže to na mě docela sedí, >:D
Je zajímavé, že ve druhém pádě se neříká Cicero ale Ciceron, OK... Ještě, že jsem tam nenapsal Zeus, byl bych (podle některých) Dia... ...betik >:D

A na odpověd, s ústavou použij kamaráda na telefonu ;-)
čau lidi...
CICERO
| 27. 2. 2019
Jako asi je to můj terminustechnikus: gt hothatch je první a poslední právě ta ASTRA GTC >:-[] definoval bych to tak, že Je to zčásti GT: komfortní, stabilní, rychlé a hothatch v částech, kdy budete vzpomínat na její podvozkové kvality... To pak ale stírají její samotné rozměry a vyšší hmotnost a motor je charakterově taky někde mezi tím vším... :-) (tak to celé vidím já ..)

Ale celek špica, doporučuji jeden konkurenční? web >:-[] Když tam dělal kdysi testy jeden pán jmenem P. Janda a testoval mimo jiné i tuhle Astru a moc hezký test ztoho vyšel... ;-)
Avatar - CommonUser
No vida a to stačilo tak málo
CommonUser
| 27. 2. 2019
Naopak. Vyvoj robil OPEL. GM to potom prehodil do celeho koncernu.
Preto bol aj OPEL v strate. Naklady tu v EUvelke, aby sa neplatili dane.