Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Půjde BMW také do Le Mans? S vodíkovým autem?

Michal Fokt
Diskuze (0)
Legendární vytrvalostní závod zase začíná být atraktivní a proslýchá se, že by u toho BMW chtělo v blízké budoucnosti být. A to s palivovými články!

Celý svět (pochopitelně s výjimkou Ingolstadtu) je teď v euforii z toho, že v Le Mans vyhrál také někdo jiný, než Audi a současně i jiný motor, než naftový. Spokojenost panuje i s množstvím značek, závodících ve vrcholné třídě LMP1, byť prozatím s poněkud rozdílnými schopnostmi. Ba co víc, teď se zdá, že čtyřiadvacetihodinovka láká i druhou bavorskou automobilku.

BMW se oficiálně neúčastnilo 24 hodin Le Mans od roku 1999, kdy poprvé a naposledy tento závod vyhrálo se speciálem V12 LMR, britský Autocar však informuje, že se v Mnichově chystají na návrat, ovšem stylem, který byste nejspíš nečekali. BMW bere zjevně své aktivity v oblasti byznysu alternativních systémů pohonu vážněji, než naznačují modely i3 a i8 a na La Sarthe chce za pár let přivézt prototyp, poháněný vodíkovými palivovými články!

Bavoráky by se na startu měly objevit za tři roky, ale má to háček. Pokud se už teď těšíte, jak si to budou rozdávat vodíková BMW, dieselová Audi a benzinová Porsche, Nissany a Toyoty, musím vás zklamat. Nemůže být pochyb o tom, že vodíková auta jsou zatím v plenkách, zatímco hybridy se spalovacími motory za sebou mají roky vývoje a současná laťka je patrně nastavena příliš vysoko na to, aby se BMW mohlo s konkurencí měřit.

Vodíkový speciál s palivovými články tak nejspíš bude startovat v samostatné kategorii Garage 56, určené pro podobné počiny, jel v rámci ní třeba i Nissan ZEOD RC,což tak nějak odpovídá zdrženlivému postoji k motorsportu, jenž v Mnichově vyznávají už od ukončení aktivit v F1 v roce 2009. Do Le Mans mají mimochodem v příštích letech kromě BMW namířeny také automobilky Ford a McLaren, ty ovšem připravují svůj program na bázi modelů GT a 650S a objeví se v poněkud konkurenčnějších gétéčkách.

Michal Fokt
Diskuze (0)