Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Původní Lamborghini Countach skutečně ožívá, renovace zabrala 25.000 hodin

Ondřej Mára Ondřej Mára 2. 10. 2021 • 07:38
70
2
Zobrazit náhledy (70)
Lamborghini Countach LP 500 Lamborghini Countach LP 500 Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamboghini Countach Prototipo (1970) Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4 Lamborghini Countach LPI 800-4

Vystavovaný prototyp Lamborghini Countech LP 500 byl zničen během crash testů, nyní ho ale automobilka postavila znovu.

Automobilka Lamborghini pojala oslavu 50 let od představení modelu Countach skutečně velkolepě. Po představení jeho moderní verze LPI 800-4, postavené na základech Aventadoru a s technikou Siánu, totiž představuje jeho historickou kopii, z jejíž stavby nám v posledních týdnech odkrývala drobné střípky.

Pravdou ovšem je, že celý projekt zabral divizi Polo Storcio, která se v rámci Lamborghini stará o renovace, více než 25.000 hodin. Projekt přitom nevznikl z popudu samotné automobilky, ale tajemného kupce. Ten měl již v roce 2017 kontaktovat Lamborghini s prostým dotazem, zda by bylo možné vzkřísit původní prototyp Countach LP500.

Jak už dnes víme, automobilka s touto myšlenkou souhlasila a udělala vše pro to, aby znovu vzkříšený prototyp Countache co nejlépe odpovídal originálu. Na voze jsou proto použity komponenty ze starších modelů Countach, zcela nové náhradní komponenty i díly znovu vyrobené na míru pro tento projekt.

To je ostatně i příběh pneumatik Cinturato CN12, které byly na konceptu vystaveném před půl stoletím. K jejich opětovné výrobě totiž posloužily fotografie a materiály k vozu z roku 1971. Základem nových pneumatik jsou pneumatiky z řady Pirelli Collezione, které jsou určeny přímo pro starší vozy vyrobené mezi lety 1930 až 2000.

video

Pneumatiky jsou vyrobeny z nejmodernějších materiálů a mají moderní strukturu, jejich vzorek ovšem odpovídá původnímu vozu, stejně jako rozměry 240/60 R14 vpředu a 265/60 R14 vzadu.

Specialitou je také žlutá barva, jejíž opětovná výroba ale naštěstí nebyla tak těžká. Bohaté archivy divize Polo Storcio totiž technikům pomohly odhalit původní odstín použitý na prototypu z roku 1971, který nese označení „Giallo Fly Speciale.“

Přesné rozměry původního vozu pak technici získali pomocí 3D skenování prvního šasi modelu LP 400 (šasi 001), což bylo označení pro první produkční Countach z roku 1974. Jen dokonalé vyladění všech rozměrů a linek přitom technikům zabralo 2.000 hodin.

Cena vozu nebyla zveřejněna, vzhledem k rozsahu prací a výsledku je ale jasné, že půjde o závratnou sumu. Pro představu dodejme, že moderní replika LPI 800-4 se měla prodávat za cenovku okolo 2,64 milion dolarů. Oproti znovuzrozenému Countach LP500 ale půjde nejspíš o úsměvnou částku.

Související články

Témata
4. 10. 2021 19:01
Re: úroveň?
Ani tady a ani nikde jinde neexistují články a hodnocení v pravopisně a gramaticky spisovném jazyce.Bohužel soudruzi redaktoři naprosto ve všech redakcích stále ještě nevzali na vědomí co znamenají slova Bentley,Honda,Mazda,Suzuki,Porsche a spousta dalších.Za obrovské množství urážek a nadávek nebo jiných deformací nám aktuálně hrozí stovky a možná tisíce předem prohraných mezinárodních soudů.
3. 10. 2021 11:21
úroveň?
Za poslední cca 2 měsíce klesá kvalita článků tady. Neexistuje článek, ve kterým by nebyl aspoň jeden překlep...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud