Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rady před koupí Fordu Focus RS: Je to zvíře zahnané do klece!

Ford Focus RS prototyp (2000)
Ford Focus RS prototyp (2000)
Vzhledem k určení vozu je chybějící teploměr chladicí kapaliny fatální chybou. Místo něj je ukazatel turba.
Ford Focus RS prototyp (2001)
19 Fotogalerie
Tomáš Dusil
Diskuze (3)

Na někdejší Escort RS Cosworth navázal v roce 2002 Focus RS. S charakteristicky modrým lakem a výrazným bodykitem se ihned po svém uvedení stal předmětem vášně a chtíče mnoha nadšenců do aut. A to mu zůstalo dodnes.

Výchozím bodem vývoje a stavby Focusu RS se stal základní sportovní model ST170. Focus RS šel ovšem mnohem dále, takže rozdíl zdaleka nespočívá pouze v přeplňovaném motoru. Za prvním Focusem RS stál závodní tým Ford TeamRS Group. Jiné prameny ale uvádějí oddělení pro zvláštní produkty SVE (Special Vehicle Engineering). V každém případě se na vývoji vozu podílela také známá firma Tickford Engineering. Úpravy byly tak rozsáhlé, že lze mluvit skoro o samostatném modelu.

Dnes, po 18 letech od ukončení produkce, to však přináší majitelům tohohle exota nemalé problémy a vyžaduje jistou dávku shovívavosti, nemluvě o nadšení. Své o tom ví Patrik Valut, nadšenec a vlastník už druhého Focusu RS Mk1. A také aktivní člen britské komunity majitelů tohoto stroje Imperial Blue RS Owners, pojmenovaného podle jediného laku karoserie imperial blue. A dále coby člen obdobného, byť přirozeně mnohem menšího česko-slovenského sdružení Ford Focus RS Mk1 Owners CZ+SK, který má v současnosti 42 aktivních členů – majitelů původního RS.

Zmíněná modrá barva byla skutečně jedinou. Šlo o speciální odstín. „Kód této barvy je Q3 a je zajímavé, že ve skutečnosti existovala údajně ve dvou odstínech. Ten pro auta prodaná v Japonsku a pro zbytek,“ říká na úvod k RS Patrik Valut.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (3)