Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rady před koupí Peugeotu 406 Coupé: Cena už jen poroste!

Tomáš Dusil Tomáš Dusil 19. 12. 2022 • 01:35
47
Zobrazit náhledy (47)
Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Modernější dvoulitr z řady EW byl celohliníkové konstrukce. Čtyřválce jsou v přídi 406 skloněny výrazně dozadu. Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Kupé dostalo bezrámové dveře se samočinným spouštěním či dovíráním skel. Pokud se vybije baterie, budete mít problém dveře otevřít. Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Za velmi přesným řízením stojí také zavěšení předních kol. Rameno v podobě výkovku má otočený čep, a tedy šroubovaný do těhlice. Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Peugeot 406 Coupe Novinkou v řadě 406 byla čtyřprvková zadní náprava, u níž pravidelně zatuhávají excentry na jednom z příčných ramen

Peugeot 406 Coupé sice ještě zdaleka nemíří mezi veterány, přesto se už dnes stává zajímavou investicí. Zejména šestiválce se běžně prodávají za šestimístné částky.

Jak ten čas letí, poslední dekáda 20. století se nám stále více vzdaluje. S tím souvisí také rostoucí věk tehdy vyráběných vozidel. Když se kupé na sklonku roku 1996 představilo, poháněla je alternativně dvojice motorů. Menší, dvoulitrový čtyřválec řady XU10 J4R byl výraznou modernizací původně dvouventilových motorů známých z 80. let. Novinka dostala dvouvačkovou čtyřventilovou hlavu, naproti tomu litinový blok prodělal jen drobné změny.

S výkonem 98 kW mohlo hmotné auto sotva naplnit to, co sliboval atraktivní vzhled. Alternativu ke čtyřválci představoval zbrusu nový šestiválec ES9 J4, vyvinutý PSA ve spolupráci s Renaultem. Jedná se vlastně o nástupce slavného agregátu PRV, s nímž ale má společný nanejvýš počet válců. Dokonce i úhel rozevření jejich řad byl u novinky 60 namísto 90 stupňů u PRV.

Video se připravuje ...

První verze V6 nabízela 140 kW a pojila se s pětistupňovou převodovkou ML5T, alternativně pak samočinnou 4HP20. Na rozdíl od manuálního ústrojí pro čtyřválce z řady BE mělo ML5T hydraulicky ovládanou spojku, přičemž po letech pravidelně netěsní hlavní hydraulický válec, tedy ten u spojky. Jinak ovšem skříň vyniká přesným a hladkým řazením.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Doporučujeme

Témata