Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RALLY CATALUNYA - boj o Titul vrcholí!

Michal Hochman
Diskuze (0)
Do konce sezóny zbývají dva závody a bodové rozdíly mezi prvními čtyři kandidáty na titul jsou „minimální“. V průběžném pořadí MS vede Carlos Sainz se ziskem 61 bodů, 2. Petter Solberg má 58 bodů a 3. R. Burns 58 bodů.

Povrch asfalt

I. Etapa : Pátek 24. října 8 RZ o celkové délce 146,36 km
II. Etapa: Sobota 25. října 8 RZ o celkové délce 131,26 km
III. Etapa: Neděle 26. října 6 RZ o celkové délce 103,56 km

Do konce sezóny zbývají dva závody a bodové rozdíly mezi prvními čtyři kandidáty na titul jsou „minimální“. V průběžném pořadí MS vede Carlos Sainz se ziskem 61 bodů, 2. Petter Solberg má 58 bodů a 3. R. Burns 58 bodů. Čtvrtý S. Loeb 55 získal bodů. Šanci na zisk titulu mají tedy čtyři jezdci a podle toho se bude takticky bojovat v posledních dvou závodech letošní sezóny. Nejlépe závěr sezóny má rozjetý C Sainz, který by v případě úspěchu získal svůj třetí titul MS. Nejblíže zisku třetího titulu byl v roce 1998, když cca 300m před cílem definitivně zhasl motor na jeho Toyotě (tehdy získal svůj třetí titul v řadě T. Mäkinen, který byl po technických problémech mimo hru). Ve Španělsku bude C .Sainz doma a dá se tedy očekávat velká divácká kulisa domácích fanoušků. Pokud by se závod vyvíjel podle předpokladu mohl by se C. Sainz umístit do pátého místa, reálné by mohlo být i třetí místo. Druhým kandidátem, který už vypadal před závěrem sezóny na „odpis“ je norský jezdec P. Solberg, který by tak získal svůj první titul MS po loňském druhém místě. Ve Francii vyhrál a vrátil se tak zpět do hry o titul. Na C. Sainze ztrácí 3 body a potřebuje tedy alespoň dojet před svým sokem v souboji o titul. Přehnaná motivace však může způsobit, že P. Solberg nedojede. Mohl by se umístit do pátého místa. Třetím kandidátem na titul je R. Burns, který má ze všech nejhorší pozici, protože v letošní sezóně ještě nevyhrál. To znamená, že při rovnosti bodů s některým ze soků, pokud v závěru MS rally nevyhraje, by titul nezískal. Ztrácí stejně jako P. Solberg 3 body, ale může na Katalánské rally překvapit! Mohl by se umístit do čtvrtého místa, pokud bude pršet, mohl by dojet do šestého místa. Nejhorší výchozí pozici v posledních dvou závodech má S. Loeb, který na prvního C. Sainze ztrácí 5 bodů. Každopádně patří mezi kandidáty na vítězství. Mohl by se umístit do třetího místa. Zajímavé také bude, jestli v souboji o titul zasáhne v továrním týmu Citroën týmová režie.

Mezi kandidáty na zisk prvenství patří G. Panizzi, který tu vloni dosáhl skvělého vítězství a místní fanoušky si získal „kolečkem“ pro diváky na „vracáku“ RZ z čehož byl překvapen i jeho spolujezdec bratr Hervé Panizzi. V letošním roce se G. Panizzimu sice na asfaltových soutěžích nedaří, ale mohl by zde ukázat své umění v plné kráse. M. Grönholm, několikrát prohlašoval že v zisku titulu nikomu pomáhat nebude, ale ve hře je ještě titul pro tovární týmy a tak bude nucen bojovat. V posledních závodech dělá M. Grönholm jezdecké chyby, což je bezesporu známkou končícího potenciálu vozu Peugeot 206 WRC a technická převaha je nahrazena jízdou na hranici možností jezdce. C. McRae, bude muset podle vývoje, skousnout další hořkou pilulku, v podobě krytí zad jak C. Sainzovi, tak S. Loebovi. Bezesporu je schopen soutěž vyhrát, ale reálné je páté místo, za předpokladu, že oba jezdci Citroënu pojedou na čelních pozicích. C. McRae se tedy bude muset snažit udržet pronásledovatelé za sebou, aby jim bral body. Předvedený výkon obou jezdců, tovární ho týmu Ford ve Francii byl opravdu skvělý. Škoda jen, že Ford trpí potížemi s elektronikou, mohl by M. Märtin být mezi jezdci bojujícími o titul MS. Každopádně patří mezi černé koně závodu a mohl by se umístit do třetího místa. Jeho týmový kolega F. Duval by stejně tak jako ve Francii zamíchat konečným pořadím rally Catalunya, mohl by dojet okolo sedmého místa. Třetí jezdec týmu Ford M. Hirvonen získal své první vítězství v RZ, bylo sice ovlivněno počasím, ale počítá se. Jeho umístění by mohlo být okolo desátého až dvanáctého místa konečného pořadí. T. Mäkinen by mohl zajel svůj standart a pravděpodobně v předposlední soutěži MS rally by se mohl umístit na šestém místě.

Samotnou kapitolou je start továrního týmu Škoda. T. Gardemeister je neoficiálně potvrzen pro příští sezónu, ale vyrojili se spekulace o případném angažmá D. Auriola v příštím roce. Podle neoficiálních zpráv se chystá D. Auriol odejít na odpočinek. Nedávno také prosákla zpráva, že R. Kresta testoval pro tovární tým Škoda Fábii WRC. Všichni se sice dušovali, že jde o nevinnou výpomoc, jenže… Začíná se spekulovat, že by tovární tým přijal opět do svých řad R. Krestu. Není snad jediného fanouška rally, který by si to nepřál. Z „německého tábora jezdců“ je poněkud klid, a to by mohla být šance opět propašovat R. Krestu do továrního týmu Škoda. Navíc si řekněme že R. Kresta by nestál tolik jako D. Auriol. Uvidíme tedy co přinesou následující dny, jestli jednání poskočí tím správným směrem, nebo zůstane pouze u spekulace.

Umístění továrních jezdců Škoda se dá přepokládat okolo TOP TEN, tedy okolo desátého a dvanáctého místa.

V týmu BOZIAN RACING bude na Katalánské rally startovat právě zmiňovaný R. Kresta na voze Peugeot 206 WRC. Jeho umístění, pokud to příliš nepřežene s iniciativou může být okolo 11. místa. Mohl by však těžit ze soubojů o titul a neskromným mým přáním je, aby si R. Kresta sáhl na bod z MS rally (startuje ještě v Anglii, tedy posledním závodě sezóny) a podtrhl tak skvělý výkon v letošní sezóně MS rally v týmu BOZIAN RACING.

Každopádně nás čeká zajímavý konec sezóny 2003 v boji o titul Mistra Světa!

39. ROČNÍK RALLY CATALUNYA 2003

Přehled umístění jezdců za posledních tři roky

(v závorce je uvedeno startovní číslo, barevně jsou označeny „týmové trojky“)

TEAM MARLBORO PEUGEOT TOTAL

(1) MARCUS GRÖNHOLM / Timo Rautiainen

2000 5. místo Peugeot 206 WRC

2001 odstoupil po havárii Peugeot 206 WRC

2002 4. místo Peugeot 206 WRC

(2) RICHARD BURNS / Robert Reid

2000 2. místo Subaru Impreza P2000

2001 8. místo Subaru Impreza WRC 2001

2002 2. místo Peugeot 206 WRC

(3) GILLES PANIZZI / Hervé Panizzi

2000 6. místo Peugeot 206 WRC

2001 2. místo Peugeot 206 WRC

2002 1. místo Peugeot 206 WRC

FORD MOTOR COMPANY LTD

(4) MARKKO MÄRTIN / Michael Park

2000 10. místo Toyota Corolla WRC

2001 odstoupil po potížích s elektronikou Subaru Impreza WRC 2001

2002 8.místo Ford Focus RS WRC 02

(5) FRANCOIS DUVAL / Stephane Prevot

2000 nebyl angažován pro MS

2001 odstoupil po havárii Ford Puma S1600

2002 25. místo (A6 6. místo) Ford Puma S1600

(6) MIKKO HIRVONEN / Jarmo Lehtinen

2000 nebyl angažován pro MS

2001 nebyl angažován pro MS

2002 nebyl angažován pro MS

SUBARU 555 WORD RALLY TEAM

(7) PETTER SOLBERG / Philip Mills

2000 nebyl angažován pro MS

2001 odstoupil po havárii Subaru Impreza WRC 2001

2002 5. místo Subaru Impreza WRC 2002

(8) TOMMI MÄKINEN / Kaj Lindström

2000 4. místo Mitsubishi Lancer EVO VI

2001 3. místo Mitsubishi Lancer WRC

2002 odstoupil po havárii Subaru Impreza WRC P2002

ŠKODA MOTORSPORT

(14) DIDIER AURIOL / Denis Giraudet

2000 13. místo SEAT Cordoba WRC E3

2001 1. místo Peugeot 206 WRC

2002 nebyl angažován pro MS

(15) TONI GARDEMEISTER / Paavo Lukander

2000 odstoupil po havárii SEAT CORDOBA WRC E3

2001 nebyl angažován pro MS

2002 11. místo Škoda Octavia WRC EVO 3

AUTOMOBILES CITROËN TOTAL

(17) COLIN MCRAE / Derek Ringer

20001. místo Ford Focus WRC

2001 odstoupil po ztrátě tlaku paliva Ford Focus RS WRC

2002 6. místo Ford Focus RS 02 WRC

(18) SÉBASTIEN LOEB / Daniel Elena

2000 nebyl angažován pro MS

2001 15. (A6 1. místo) Citroën Saxo S1600

2002 odstoupil po havárii Citroën Xsara WRC

(19) CARLOS SAINZ / Marc Marti

2000 3. místo Ford Focus WRC

2001 5. místo Ford Focus RS WRC

2002 odstoupil po havárii Ford Focus RS 02 WRC

BOZIAN RACING

(22) ROMAN KRESTA / Jan Tománek Peugeot 206 WRC

2000 nebyl angažován pro MS

2001 nebyl angažován pro MS

2002 nebyl angažován pro MS

Michal Hochman
Diskuze (0)