Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RALLY FINLAND - preview

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Finsko je po Švédsku druhou největší zemí na severu Evropy, je protkáno nesčetným množstvím jezer. Moře i jezera jsou poseta desítkami tisíc ostrovů a ostrůvků.

Finsko je po Švédsku druhou největší zemí na severu Evropy, je protkáno nesčetným množstvím jezer. Moře i jezera jsou poseta desítkami tisíc ostrovů a ostrůvků. Na severu se až za polárním kruhem rozprostírá laponská tundra. Finsko kromě nádherné přírody dodává Světu kvalitní jezdce rally o které má zájem mnoho továrních i soukromých týmů. První velký úspěch v šampionátu v seriálu FIA CUP (předchůdce MS), byl Marku Alén v roce 1978. Prvním z finských jezdců kteří vyhráli titul Mistra Světa byl v roce 1981 Ari Vatanen, pak následovali v roce 1983 Hannu Mikkola, 1985 Timo Salonen, 1986-87,91,93 Juha Kankkunen, 1996-1999 Tommi Mäkinen, a roce 2000 Marcus Grönholm.

V počátku sedmdesátých let prohlásil slavný jezdec šampionátu MS Walter Röhl „ve Finsku jezdí každý taxikář rychleji než my!“ Měl pravdu. Finská rally je jednou z mála rally, kde do celkového pořadí výrazně promlouvají domácí jezdci ze soukromých týmů. Skoro každý tým nasazuje jako třetího jezdce finského závodníka. Zní to neuvěřitelně, ale od prvního ročníku 1951 Finskou rally vyhrálo pouze pět nefinských jezdců. Poprvé finskou tvrz dobyl v roce 1957 Švéd E. Carlsson s legendárním Saabem 93. V roce 1971 se to podařilo druhému švédskému jezdci S. Blomqvistovi opět se Saabem 96V4 a v roce 1989 to byl do třetice švédský jezdec M. Ericsson na Mitsubishi Galant

VR-4. V roce 1990 vyhrál Španěl C. Sainz na voze Toyota Celica GT4 a posledním „cizincem“ který vyhrál Finskou Rally byl v roce 1992 Francouz D. Auriol na Lancii Delta HF.

Finská Rally je zajímavá z několika důvodů. Začíná zde na ostro závěrečný boj o titul MS. Charakteristická šotolina je protkána mnoha horizonty, kde se skáče do vzdáleností až 60 metrů, vysoká je také průměrná rychlost, v roce 1999 byla průměrná rychlost vítěze J. Kankkunena 119,8 km/h, v roce 2000 M. Grönholma 121,5km/h, v roce 2001 vyhrál M. Grönholm s průměrnou rychlostí 120,0 km/h a v roce 2002 vyhrál M. Grönholm s průměrnou rychlostí 121,8 km/h. V loňském roce vyhrál 20. RZ Keuruu 2 dlouhou 11,8 km M. Martin s průměrnou rychlostí 132,4 km/h! Ve většině ročníků jsou ve Finské rally nasazovány vylepšené nebo nově modifikované tzv. Evoluce. Podle statistik rekord na nejznámější RZ Ouninpohja drží Hannu Mikkola z roku 1985 s vozem Audi Quattro S1, soutěžní speciál skupiny „B“, využil velký potenciál zrychlení, jeho slabostí byl však podvozek a nespolehlivost, odstoupil pro ztrátu oleje.

První závod Finské rally se konal v roce 1951 a vyhrál Karlsson s Austinem. Jako většina soutěží byla zařazena od roku 1973 do seriálu MS ve značkách, a v roce 1979 do seriálu MS jezdců. Podle charakteristiky země byla nazývána 1000 LAKES RALLY OF FINLAND, komercializace si vyžádala změny a byla později přejmenována na NESTE RALLY OF FINLAND, stejně tak jako většinu soutěží ji postihl osud v roce 1995, kdy byla zařazena do seriálu MS F2. Právě v roce 1995 ve Finsku zvítězila vycházející hvězda Světových rally Tommi Mäkinen na voze Mitsubishi Lancer EVO II, je to jedna z mála rally, která se jezdí od roku 1951 nepřetržitě.

Do roku 1973 vyhráli mimo jiné jezdci O. Kalpala, který vyhrál třikrát v letech 1955,56 a 58, v roce 1961 vyhrál R. Aaltonen na Mercedesu 220 SE o rok později vyhrál P. Toivonena na Citroënu DS 19, třikrát S. Lampinen v letech 1963,64 a 1972. Čtyřikrát úspěšný tu byl Timo Makkinen, v letech 1965-1967 s populárním „knendlíkem“ BMC Cooper a v roce 1973 jako historicky první vítěz Šampionátu MS na voze Ford Escort RS1600 Mk1. Timo Mäkinen. Mezi slavné vítěze po roce 1973, kdy byl vypsán seriál MS značek, patří šestkrát úspěšný H. Mikkola, ten vyhrál v letech 1969-70, 74,75,82,83. Stejně tak jako M. Alén 1976,78,79,80,87,88, pětkrát tu vyhrál Tommi Mäkinenen v letech 1994-1998 poprvé vyhrál na voze Ford Escort RS Cosworth a od roku 1995 vyhrál s různými evolucemi, Mitsubishi Lancer II,III,IV,V. Třikrát tu byl úspěšný J. Kankkunen v letech 1991,93,99, dvakrát T. Salonen 1985-86, A. Vatanen 1981 a 84, M Grönholm 2000-02, jednou tu byli úspěšní Hämalainen 1977 M. Eriksson 1989, C. Sainz 1990, D. Auriol 1992. Mezi úspěšnými značkami, které ve Finské rally uspěly, byl Fiat 131, Audi, Lancia, Peugeot v typech 203,403,205 a 206, Mitsubishi v evolucích II,III,IV,V, a Subaru.

Finská rally je také oblíbená soutěž našich jezdců. V roce 1978 tu startoval norský jezdec s podporou továrního týmu Škoda J. Haugland (3. ve třídě, a 22 v celkově), M. Zapadlo (4. ve třídě a 24 celkově),oba na vozech Škoda 130RS. Startovali tu i Finské posádky na vozech Škoda, v roce 1988 vyhrál svou třídu Kalevi na voze Škoda 130L. Uspěl tu L. Křeček (2. ve třídě a 36. celkově). Kromě věhlasných značek tu startovaly i vozy Lada Samara, Trabanty P800 RS, Wartburgy 353W. Startoval tu několikrát i Pavel Sibera, Emil Triner, tovární jezdci týmu Škoda, jak na novějších vozech Škoda Favorit 136L a Škoda Felicia KC 1300, 1500. V roce 1999 tu startoval E. Triner na voze Škoda Octavia WRC dojel tehdy na 14 pozici. Pavel Sibera tu ještě v roce 1998 startoval s vozem Škoda Octavia Kit Car, celkově dojel na 25. místě, ve F2 byl čtvrtý.

 

50. NESTE RALLY OF FINLAND 2000

Celková délka soutěže 1680,14 km 23.RZ (410,18 km) 130 posádek na startu, 55 v cíli.

Na startu letošního ročníku chyběl tovární tým Škoda, Delecour zde měl otestovat novou převodovku a na start se postavil za Peugeot S. Lindholm, (trojnásobný finský šampión), příbuzný M. Grönholma. Na startu se objevil také známý polský jezdec Kuchar s vozem Toyota Corolla WRC od zlínského JM Engineeringu a P.Solberg s tovární podporou.

První etapa byla ve znamení souboje M.Grönholma s R. Burnsem, ten byl lídrem průběžného pořadí v seriálu MS a měl před Grönholmem čtyřbodový náskok. S vedoucí dvojicí poněkud překvapivě dovedl držet krok Rovanpera, za jím bylo trio C.McRae, J. Kankkunen a T. Mäkinen. První havárii měl Solberg, když v kotoulech skončil mimo trať, odpadl i Sainz, kterého zradila elektronika. Problémy měli jezdci týmu také Hyundai, s výkonem motoru, stejně tak jako Loix na Mitsubishi, který byl až na 18. pozici. Po první etapě bylo pořadí následující :Grönholm, Burns, Rovanpera, C. McRae, Kankkunen, Mäkinen. Druhá etapa znamenala stop na přejezdu pro Gardemeistera necelých 500 m od povoleného servisu. V 11. RZ ukončil svou jízdu R. Burns, který po projetí cíle již nedorazil do ČK, když havaroval za letmý cílem. Skončil v kotrmelcích a musel přenechat vedoucí pozici v MS M. Grönholmovi, ztracené body znamenaly v konečném součtu ztrátu titulu MS, trochu krutá bilance za chvilkovou nesoustředěnost.

Z výborného umístění se dlouho neradoval Martin, který se po defektu a drobné chybě propadl o několik míst. V polovině druhé etapy se rozpršelo, Lindholm se po ztrátě výkonu propadl na šestou pozici, ale ke konci dne byl opět pátý. Potíže měl Kankkunen, který měl defekt a propadl se na 10 místo. Odpadlo několik domácích jezdců a pořadí bylo následující: Grönholm, Rovanpera, C. McRae, Mäkinen, Linholm, Delecour. Třetí etapa byla ve znamení zmatků s jízdním výkazem Rovanpery. Ten nejdříve zjistil, že má špatné časy, dostal opravené, ale podle staré si píchli o dvě minuty později, za což dostal poloviční penalizaci 10 vteřin a když na RZ trefil kámen, přibylo dalších deset vteřin. Přestože se v posledních RZ bojovalo o druhé místo, na dalších pozicích se nic mimořádného nedělo. Vyhrál M.Grönholm, z konečného souboje o druhé místo vyšel vítězně C. McRae, když za ním skončil Rovanpera se ztrátou 3,2 vteřiny. Drama si prožil Auriol, který měl potíže s řízením a propadl se do druhé desítky. Delecour na předposlední RZ musel hasit požár elektroinstalace. Rozdíl mezi prvními třemi jezdci průběžného pořadí MS M. Grönholmem, R. Burnsem a C. McRaem byl pouhých 8 bodů a to slibovalo dramatický závěr MS.

1. M. Grönholm Peugeot 206 WRC
2. C. McRae Ford Focus WRC
3. H. Rovanperä Toyota Corolla WRC
4. T. Mäkinen Mitsubishi Lancer
5. S. Lindholm Peugeot 2O6 WRC
6. F. Delecour Peugeot 2O6 WRC

 

51. NESTE RALLY OF FINLAND 2001

Celková délka soutěže 1677,13 km, 21.RZ (406,38 km) 160 posádek na startu, 79 v cíli.

51. ročník Finské rally sliboval zajímavou podívanou již od samého počátku. Prestižní čtyřka ve složení C.Sainz (Ford), C. McRae (Ford) T. Mäkinen (Mitsubishi) a J. Kankkunen (Hyundai) měla bojovat o prestižní 24. Vítězství v seriálu MS. V cíli bylo všechno jinak a podle předpokladu zvítězil M. Grönholm. Po startu se do vedení dostal Grönholm s Rovanperou v zádech, jako třetí držel krok se vedoucí dvojicí tradičně R. Burns s Märtinem. Dobře si vedl domácí jezdec na Fordu J. Paasonen. První z hvězdné čtveřice odstupuje Mäkinen, který trefil pařez a poškodil závěs předního kola. Do čela průběžného pořadí se propracoval Burns, druhý jede Grönholm skvělým výkonem je třetí Märtin, skvěle se drží Auriol s Rovanperou a až na šesté pozici je první Ford C. McRae, který se dostal před J. Paasonena. Jezdecká chyba odsunula C. Sainze na jedenáctou pozici. Problémy má Grönholm, který má na 8. RZ dvojitý defekt, zvolnit musí Rovanpera s poškozenými tlumiči zaznamenal propad na pátou pozici, když měl potíže s řízením a několikráte udělal hodiny. Veteráni M. Alen (23.místo) a S. Blomqvist (30.místo) jeli dle svých možností, ale na špičku to nestačilo. Do druhé etapy vyrazil jako první R. Burns, ale první RZ dojížděl na defektu a první pozici přepustil Grönholmovi. Ve 13.RZ odstupuje Auriol, když se mu rozpadl závěs předního kola po jednom ze skoků, J. Paasonen opouští první desítku když Ford posílá pře střechu. Končí i J.Kankkunen, kterému vadne výkon turba, odstoupí však na poruchu brzd. Výsledkovou listinou se posouvají oba jezdci Fordu C. McRae a C. Sainz. Ztrácí i Märtin, když vymetá příkop poškozuje výfuk a ztrácí výkon. Po druhé etapě je pořadí následující: Grönholm, Rovanperä, Burns, C.McRae, Märtin, Sainz.

Třetí dějství bylo smolné pro Rovanperu. Nejprve jej zpomalil defekt, což ještě neznamenalo nic, ale později v poslední RZ musel zpomalit pro poškozený tlumič a ztráta znamenala propad na čtvrtou pozici. Skvěle útočil Burns, vyhrál dvě ze tří zkoušek, ale před vedoucího Grönholma se nedostal, po propadnutí Rovanpery se dostal na druhou pozici. Na třetí místo se posunul C. McRae, který se soustředil na dojezd do cíle. Po problémech dojel čtvrtý zklamaný Rovanperä. Po dlouhé době měl v cíli všechny vozy tým Subaru, když na sedmé pozici dojel P. Solberg a nejlepší pozici „soukromníků“ vybojoval Lindholm na 8. místě s vozem Peugeot 206 WRC.

1. M. Grönholm Peugeot 206 WRC
2. R. Burns Subaru Impreza WRC
3. C. McRae Ford Focus RS WRC
4. H. Rovanperä Peugeot 206 WRC
5. M. Märtin Subaru Impreza WRC
6. C. Sainz Ford Focus RS WRC

 

52. NESTE RALLY OF FINLAND 2002

Celková délka soutěže 1703,32 km, 22.RZ (401,38 km) 77 posádek na startu, 30 v cíli.

Od prvního kilometru soutěže naplňuje R. Burns své předsevzetí, že vyhraje Finskou rally.

Po třetí RZ jsou na prvních čtyřech místech vozy Peugeot: M. Grönholm, R. Burns, H. Rovanperä a J. Pykalisto. Teprve pátý jede C. McRae na Fordu, šestý je P. Solberg. Ve třetí RZ odstupuje po havárii český jezdec P. Valoušek. O sedmou pozici se dělí se stejným časem i ztrátou tři jezdci (+22,0 vteřin) Lindholm (Peugeot), Sainz (Ford) a Tuohio (Ford). Krásná bitva pokračuje v interních soubojích a po čtvrté RZ jde R. Burns do vedení. Po počátečních potížích se dopředu propracovávají i další tovární jezdci. Z šestnácté pozice se na jedenáctou propracoval T. Mäkinen (Subaru), dopředu se dere dvanáctý F. Loix, M. Martin (13), J. Kankkunen (14), T. Radström (15), T. Gardemeister (16), A.McRae s F. Duvalem jsou shodně sedmnáctí. V páté RZ poráží Pykalisto McRae, a posouvá se na čtvrtou pozici. V šesté RZ se tvrdě bojuje, čelo sice výrazné zněny nezaznamenalo, ale C. Sainz je již sedmý, M.Martin se propracoval na osmou pozici, T. Mäkinen je devátý desátý jede Loix. Výrazný posun zaznamenal i A. Schwarz, který jede na 21. pozici, když byl po první RZ až 64 ! Druhé dějství je ve znamení zklamání. V 11.RZ několik kilometrů po startu havaruje Exmistr Světa J. Kankkunen, když zadní částí vozu se dostane do příkopu, dvakrát se otočí přes střechu na které zůstane stát. Posádka je nezraněna, ale ze soutěže odstupuje. Rychlostní zkoušku vyhrává Burns, překvapivě zaútočil Martin, který v RZ dojel na čtvrté pozici, pomalu se rozjíždí C. McRae. Pořadím zamíchala 12. a 13. RZ! Ve 12. RZ vedoucí Burns, na jednom z horizontů dopadá na předek, (měl tu nejvyšší nájezdovou rychlost cca 170 km/h ostatní okolo 140 km/h) poškodí jej a v průběhu RZ se přidávají potíže s turbem. Ztrácí téměř 1,30 minut a propadá se na třetí pozici. Do vedení jde H. Rovanpera. Toho v následující 13. RZ postihl defekt, když mu doslova explodovala pneumatika. Jízdou po ráfku H. Rovanpera moc neztratil ale propadl se na třetí pozici, ale poškození závěsu bylo natolik vážné, že byl nucen ze soutěže odstoupit. Oprava poškozené části Burnsova Peugeotu trvá dlouho a Burns obdržel penalizaci 20 vteřin za pozdní výjezd ze servisní zóny. Pořadí po 13. RZ je následující 1. Grönholm, 2. Burns 3. Rovanpera (ten již do 14.RZ nenastoupil) 4. C. McRae, 5. C. Sainz, 6. P. Solberg. Poslední 16. RZ vyhrává R. Burns a snižuje náskok na Grönholma téměř o čtyři vteřiny (+3,9), na třetím až pátém místě se vyrovnali jezdci Fordu. Na třetím místě C. McRae, čtvrtý Sainz, pátý Martin, šestou pozici vybojoval Solberg jedoucí na Subaru.

Posledních šest RZ třetí etapy mělo rozhodnout o vítězi. Podle zasvěcených odborníků bylo o vítězi rozhodnuto a pouze technické potíže nebo fatální chyba mohli znemožnit M. Grönholmovi dokončit Finský hattrick. Třetí etapu zahájil mohutným atakem Martin na Fordu, překvapivě zajel na 17. RZ Paasoen na Mitsubishi (4. místo v RZ) a v souboji generací porazil Sainz Solberga. Zajímavý průběh měla 18. RZ, kterou vyhrál R. Burns, ve stejném čase na tisícinu vteřiny ji dokončil i druhý Sainz (+0,00“0) a třetí byl C. McRae (+0,00“1) zpět. Dramaticky začala 19. RZ, kterou vyhrál P. Solberg před M. Martinem a C. McRaem. C. Sainz dojel sedmý, ztrácel na třetího Solberga (+0,01“5), a navíc dostal penalizaci za předčasný start do RZ. Průběžné pořadí se neměnilo, vedl M. Grönholm, druhý byl R. Burns, třetí C. McRae, čtvrtý P. Solberg pátý C. Sainz a šestý M. Martin. Drama se odehrálo v předposlední 21. RZ , kterou vyhrál Martin, Solberg nepatrně zvýšil náskok před Sainzem, který rezignoval na souboj o čtvrtou pozici. Havaruje Randstom na Citroenu, ale největší drama se odehrává po projetí RZ u posádky č. 5 C.McRae – N. Grist, kdy začal hořet vůz Ford Focus WRC. Podle slov šéfa Fordu M. Wilsona došlo po nárazu do zadní části vozu pravděpodobně k poruše hydraulického okruhu a unikající olej se vzňal od výfukového potrubí. Posádka byla sice nezraněna, ale to znamenalo stop a nedobrovolný konec v soutěži.

Po odstoupení C. McRae a Radstroma, posunem v pořadí se vytvořilo konečné umístění ve Finské Rally. Na sedmém místě dojel Lindholm na Peugeotu, osmý dokončil Paasonenm nejlepší jezdec Mitsubishi, devátý dojel Loix na Hyundai a desátý byl Loeb na Citroenu. Jediný zástupce Škody T. Gardemeister dokončil Finskou rally na dvanácté pozici.

1. M. Grönholm Peugeot 206 WR 3:17'52,3"3
2. R. Burns Peugeot 206 WRC + 01'27"3
3. P. Solberg Subaru Impreza WRC + 02'49"6
4. C. Sainz Ford Focus RS WRC 02 + 02'53"8
5. M. Martin Ford Focus RS WRC 02 + 03'10"0
6. T. Mäkinen Subaru Impreza WRC + 04'34"1

 

53. ROČNÍK NESTE RALLY FINLAND

Finská rally, aneb hon na Marcuse Grönholma, pokračuje!

Velmi specifická rally, kde jakákoliv ztráta desetinek vteřin se okamžitě projeví v průběžném pořadí. Tradičně se v letošním roce čeká souboj domácích jezdců se zbytkem Světa. Startovní pole letošního ročníku by měl zpestřit start exmistra světa z roku 1981 Ariho Vatanena na Peugeotu 206 WRC z týmu Bozian Racing.

Favoritem Finské rally je bezesporu M. Grönholm, který může zvítězit po čtvrté v řadě. Černým koněm by mohli být oba jezdci Peugeotu R. Burns a H. Rovanperä, vloni vedl R. Burns téměř do poloviny soutěže, ale po technických problémech odstoupil. Pokud nebude mít na vítězství, bude se snažit dojet takticky na solidním místě aby se udržel v čele průběžného pořadí. Na rozdíl od R. Burnse, H. Rovanperä jede ještě pro reálnou naději na týmové místo. (Spekulativně, pokud by R. Burns pro příští sezónu podepsal Subaru). Velkou neznámou bude jízda továrního týmu Citroën. Všichni tři jezdci dosáhli velmi slušných výsledků. C. McRae by se mohl umístit do pátého místa, ale mohl by pomýšlet dokonce na bednu, pokud se vyvaruje zbytečných chyb. C. Sainz který pravděpodobně neudrží druhé místo v průběžném pořadí by mohl rally dokončit do šestého místa. Největší šance na „bednu“ by mohl mít S. Loeb, pokud udrží rytmus jízdy, což je na Finské rally dost důležité. Bez šancí nejsou ani jezdci továrního týmu Ford, jmenovitě M. Martin. Je dost rychlý, ale v poslední době ho v závodě trápí technické potíže. Pokud by mu všechno vyšlo, je schopen se dostat na „bednu“ zvlášť´ když je vůz dobře vyvážen. F. Duval, moc zkušeností s Finskou rally nemá, ale právě proto by mohl na rally bodovat a dokončit rally na osmém místě! M. Hirvonen by se mohl umístit do první desítky, jeho šance na lepší umístění nejsou zanedbatelné a mohl by bodovat rovněž do desátého místa. Jede s osvědčeným vozem Ford Focus WRC a tak ho netrápí technické potíže. Pro tým by mohl dosáhnout dokonce na šesté místo v týmech, pokud se nebude dařit spolujezdcům v týmu. Pro tovární tým Subaru to bude další rally, kde by mohli opět uspět robustní vozy. T. Mäkinen by mohl zopakovat šesté místo, P. Solberg by se mohl umístit do pátého místa konečného pořadí. Tovární týmu Hyundai by si mohly opět připsat nějaké týmové body, pokud oba jezdci dojedou A. Schwarz, a F.Loix, by se mohly pohybovat na konci první desítky. Výkon J. Valimakiho, třetího jezdce týmu Hyundai by se mohl pohybovat okolo jedenáctého až třináctého místa.

Samostatnou kapitolou bude start továrního týmu Škoda. Tým se vyjádřil, že do konce roku bude sice ve zbylých soutěžích převážně testovat, ale podle mne byl start na Německé rally hodně velkým zklamáním. S přihlédnutím k technickým problémům soutěžního vozu s tlumiči, resp. s jejich uložením bych na „uskákané“ Finské rally moc šancí nedával. Budou to oba jezdci T. Gardemeistera a D. Auriola dost těžké! Pokud se jeden z vozů dostane do Top Ten, bude to zázrak. Reálně bych to viděl na umístění v první polovině druhé desítky tedy mezi 14-16. místem průběžného pořadí! Pokud by vypadlo několik favoritů, mohl by tovární vůz Škoda dosáhnout vysněné mety. Pravděpodobně dojde k obětování T. Gardemeistera, který je ve Finsku doma a pojede na plno. Situaci by mohl zachránit D. Auriol, který by mohl jet v Top Ten.

Každopádně nás čeká stejně tak jako v Německé rally napínavá soutěž. Jenom doufám, že se nerozhodne po třetí RZ a pořadí bude neměnné. V celku jde o hodně, je reálná šance pro M. Grönholma dostat se do čela průběžného pořadí MS Rally.

Na startující čeká celkem 1.727,60 km tratí, ve 23. RZ o celkové délce 409,18 km. Soutěž je roztažena do čtyř dnů a začíná již ve čtvrtek v 18:30 hod superspeciálkou dlouhou 2,06 km a končí v neděli 10. srpna okolo 15:19 hod, kdy by měl být znám vítěz Finské Rally.

 

53. ROČNÍK NESTE RALLY FINLAND

Přehled umístění jezdců za posledních tři roky

(v závorce je uvedeno startovní číslo, barevně jsou označeny „týmové trojky“)

 

TEAM MARLBORO PEUGEOT TOTAL

(1) MARCUS GRÖNHOLM / Timo Rautiainen

2000 1. místo Peugeot 206 WRC

2001 1. místo Peugeot 206 WRC

2002 1. místo Peugeot 206 WRC

(2) RICHARD BURNS / Robert Reid

2000 odstoupil po havárii Subaru Impreza P2000

2001 2. místo Subaru Impreza WRC 2001

2002 2. místo Peugeot 206 WRC

(3) HARRI ROVANPERÄ / Risto Pietilainen

2000 3. místo Toyota Corolla WRC

2001 4. místo Peugeot 206 WRC

2002 odstoupil se zničeným závěsem kola Peugeot 206 WRC

 

FORD MOTOR COMPANY LTD

(4) MARKKO MÄRTIN / Michael Park

2000 10. místo Toyota Corolla WRC

2001 6. místo Subaru Impreza WRC

2002 5.místo Ford Focus RS WRC 02

(5) FRANCOIS DUVAL / Stephane Prevot

2000 nebyl angažován pro MS

2001 odstoupil pro poruchu prasklý řemen k alternátoru Ford Puma S1600

2002 odstoupil pro zničený závěs kola Ford Focus RS 02 WRC

(6) MIKKO HIRVONEN / Jarmo Lehtinen

2000 nebyl angažován pro MS

2001 nebyl angažován pro MS

2002 21. místo absolutně, (A6 1. místo) Renault Clio S1600

 

SUBARU 555 WORD RALLY TEAM

(7) PETTER SOLBERG / Philip Mills

2000 odstupuje po havárii Ford Focus WRC

2001 7. místo Subaru Impreza WRC 2001

2002 3. místo Subaru Impreza WRC 2002

(8) TOMMI MÄKINEN / Kaj Lindström

2000 4. místo Mitsubishi Lancer EVO VI

2001 odstupuje po havárii Mitsubishi Lancer EVO 6,5

2002 6. místo Subaru Impreza WRC 2002

 

HYUNDAI WORLD RALLY TEAM

(10) ARMIN SCHWARZ / Manfred Hiemer

2000 nebyl angažován pro MS

2001 15. místo Škoda Octavia WRC E3

2002 13. místo Hyundai Accent WRC E3

(11) FREDDY LOIX / Sven Smeets

2000 odstupuje pro technickou závadu Mitsubishi Carisma GT

2001 10. místo Mitsubishi Carisma GT

2002 9. místo Hyundai Accent WRC E3

(12) JUSSI VÄLIMÄKI / Jarmo Honkanen

2000 nebyl angažován pro MS

2001 nebyl angažován pro MS

2002 nebyl angažován pro MS

 

ŠKODA MOTORSPORT

(14) DIDIER AURIOL / Denis Giraudet

2000 11. místo SEAT Cordoba WRC E3

2001 odstoupil s utrženým závěsem kola Peugeott 206 WRC

2002 nebyl angažován pro MS

(15) TONI GARDEMEISTER / Paavo Lukander

2000 odstoupil po ztrátě tlaku paliva SEAT Cordoba WRC

2001 odstoupil po havárii Mitsubishi Carisma GT

2002 12. místo Škoda Octavia WRC

 

AUTOMOBILES CITROËN TOTAL

(17) COLIN MCRAE / Derek Ringer

2000      2. místo Ford Focus WRC

2001      3. místo Ford Focus RS WRC

2002      odstoupil po požáru vozu po RZ Ford Focus RS 02 WRC

(18) SÉBASTIEN LOEB / Daniel Elena

2000 odstoupil pro technickou poruchu setrvačníku Citroën Saxo VTS

2001 28. místo absolutně (A6 1. místo) Citroën Saxo S1600

2002 10. místo Citroën Xsara WRC

(19) CARLOS SAINZ / Marc Marti

2000 14. místo Ford Focus WRC

2001 6. místo Ford Focus RS WRC

2002 4. místo Ford Focus RS 02 WRC

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)