Rallye Český Krumlov: Kopeckému nikdo nestačí

Pětatřicetiletý pilot ovládl i třetí díl letošního seriálu, celkově proměnil v triumf posledních čtrnáct startů na domácích tratích.
Držitel posledních dvou domácích titulů Kopecký vyhrál patnáct ze šestnácti rychlostních zkoušek a jen těžko definovatelná smůla nebo problémy by ho mohly připravit o pověstný hattrick v zisku českých titulů.
Bylo to krásné svezení
Druhý den soutěže čekalo na její účastníky 111 kilometrů rychlostních zkoušek včetně dvou průjezdů českou legendou mezi erzetami – Malonty. „Při druhém průjezdu se člověk zrychlí, protože se vyčistí stopa, nanese se do ní guma a auto lépe drží. Českokrumlovská soutěž má ovšem nejenom Malonty, ale i řadu dalších krásných rychlostních zkoušek, na kterých se mění rytmus, jsou zde krásné horizonty a je to jezdecky opravdu náramně pěkné svezení,“ uvedl Kopecký a dodal: „Naposledy jsem tu jel na suchu v roce 2012 a vyhráli jsme. Letos to byl taky zážitek, správný adrenalin. Na mokru je to složitější, ale teď se to dalo podržet, skákalo to, mám z toho velkou radost. Otočení včerejších i dnešních erzet bylo super, velký dík pořadatelům, že se toho nebáli. V posledních letech spoléhají všichni organizátoři na bezpečnostní plány z minulosti, tak snad je to cesta i pro ostatní pořadatele.“
Nadšení na stupních vítězů
Na stříbrné příčky z Valašské rallye a ze Šumavy navázal Václav Pech. Na druhé místo se dostal již po čtvrté zkoušce a s přehledem si výsledek pohlídal až do cíle. „Nevím, po jak dlouhé době se tu jelo na suchu, ale je to znát. Bylo to náročné, o hodně rychlejší a víc na hraně. Bolí z toho i víc ruce i záda, protože horizontů je tady ve srovnání s ostatními soutěžemi opravdu hodně. Jsem naprosto spokojený, všechno vyšlo tak jak jsme si to představovali. Je to zatím maximum, čeho jsme schopní dosáhnout a musíme prostě pracovat, abychom zkusili ztrátu na Honzu Kopeckého dotáhnout na nějaké minimum. Někde jsme jeli rychleji a lépe, ale těžko říct, jak moc jel Honza, když už měl náskok,“ uvedl Pech v cíli.
Skvělé třetí místo obsadil Miroslav Jakeš. Po havárii na první erzetě na Valašské rallye si tak výrazně spravil náladu. Na začátku sobotní etapy na Českém Krumlově se dostal na třetí místo a bez problémů ho udržel. Pomohly mu k tomu dva druhé a tři třetí časy v rychlostních zkouškách. „Pro nás je třetí místo super, i když jsem v to tak nějak doufal. Na Honzu nemáme, na Vaška možná časem ano. Snažili jsme se pohlídat si výsledek, držet stejné rozestupy a povedlo se to. S Vaškem jsme jeli srovnatelně na polovině erzet, ale je potřeba zvládnout to na celé soutěži. Určitě by to chtělo najet více kilometrů, to je bez debaty. Rallye Hustopeče, které jsou na pořadu v polovině června, jsme neměli v plánu, ale to se může změnit,“ konstatoval Jakeš na cílové rampě.
Ohlasy z cílové rampy
Jan Černý: „Přijeli jsme bojovat o druhé místo a jsme čtvrtí, takže to není to, co jsme chtěli. Na druhou stranu velký dík celému týmu za to co předvedli, abychom mohli startovat po havárii na Kanárských ostrovech. Opravdu si mákli, když za čtyři dny složili celé auto. Od začátku jsme tady na Krumlově jeli rychle, ale na těch rozbitých úsecích jsem nebyl schopný udržet auto na cestě. Měnili jsme řadu věcí, ale stoprocentní to nebylo. Šlo to daleko líp. Nechci brečet, ale fakt se s tímhle nastavením jelo hodně těžko.“
Vojtěch Štajf: „Chtěli jsme po Šumavě poskočit minimálně o dvě místa dopředu a to se povedlo. Nebyl to jednoduchý cíl, ale reálný a ve srovnání s loňskem má letošní páté místo větší hodnotu. Víc jsme si ho zasloužili. Udělali jsme dvě chyby, jedna nás stála asi patnáct vteřin a druhá málem auto. Štěstí však stálo při nás. V Hustopečích bychom se v té první pětce rádi udrželi.“
Jan Dohnal: „Ze sobotní etapy jsem zklamaný, nedokázali jsme přizpůsobit podvozek auta na hrbolatý povrch. Jel jsem pomalu a nedokázal to dostat z hlavy. Musíme zapracovat na nastavení, udělat test a věřím, že příště bude líp. Trochu to bylo i o hlavě, hloupá školácká chyba v Budějovicích, ale je potřeba se vzchopit a jít dál. Když chceme jet, tak nám rychlost nechybí, ale dělám hodně drobných chyb. Před posledními dvěma zkouškami jsme hodně zvedli auto, i když se vzadu už nevyvěšovala kola a ono to fungovalo. Musím poděkovat Honzovi Kopeckému za skvělou radu, která se osvědčila.“
Jaroslaw Szeja: „Byla to opravdu hodně těžká soutěž, ale podle mě dobrá. Jeli jsme slušné tempo, ovšem já dvakrát chyboval v retardéru a to je věc, na které musím zapracovat. Určitě se s „er-pětkou“ dají projíždět rychle, ale musí se to umět. Je vidět, že dokážeme zajíždět časy v první trojce a být třeba vteřinu za Vaškem Pechem. Musíme pracovat na tom, abychom byli rychlí na všech zkouškách. Samozřejmě je jasné, že tu nemáme tolik zkušeností, ale vybrali jsme si český šampionát, protože je to výzva. Důležité také je, že jsme získali body za první i druhý den rallye.“
Jaromír Tarabus: „Opakuji se, ale byla to náročná soutěž, kterou nám naštěstí nezpestřilo počasí. Ale až na pár menších problémů to bylo suprové svezení. Bohužel jsme v uvozovkách až osmí, ale letí se na všech erzetách obrovská palba, co říct víc. Pevně věřím, že pojedeme sprint v Mostě a snad v Hustopečích. Beru to závod od závodu.“
Martin Vlček: „Krumlov jsem ještě nikdy neodjel bez problémů. Včera to byly problémy jezdecké a dnes technické. V závěru jsme byli bez serva a v životě jsem se ještě tolik nenadřel, jako s tímhle strmým řízením. Jako bych byl týden v posilovně. Byla to tu ale další dávka informací k nastavení podvozku, navíc jsme zjistili, že máme poměrně komplikovaný rozpis. U technické trati je to problém, takže jsme ho zjednodušili a pokud vše fungovalo, tak ty časy byly.“
Martin Březík: „Mrzí mě smůla Pavla Ševčíka, i když u té havárie trochu nechápu, proč tak pospíchal, ale tak to je. My jsme v první řadě neměli žádný defekt, ale chybělo nám trochu rychlosti. Jinak jsme ale bojovali, snažili se nekatovat, držet čistou stopu. I když je to v daném momentě asi trochu pomalejší, ve výsledku se to vyplatilo. Na suchu to bylo super, loni i předloni to bylo na vodě, takže dobré.“
Martin Šikl: „Po včerejšku jsme byli trošku nervózní, Petr Hrobský nám ujížděl, ale nakonec jsme ještě zatáhli a na závěr to zkusili i na Jardu Pešla. Povedlo se to, i když to bylo docela na krev. Krumlov by letos krásný, počasí vyšlo, super.“
Jaroslav Pešl: „Těžší rallye jsem ještě nejel. Trochu jsme se potýkali s defekty, měli jich pět, takže jsme se tomu v posledních erzetách chtěli vyvarovat. Možná to bylo až moc opatrně, ale při pohledu na havarované auto Pavla Ševčíka jsme rádi v cíli a třetí místo se počítá. V Hustopečích nastoupíme v plné síle.“
Filip Mareš: „Pokud někdo označil můj výkon za profesorský, tak mě to moc těší. Povedl se nám hlavně první, dnes byla priorita udržet celkovou pozici. Rakušan Simon Wagner jel fantasticky a nemělo smysl s ním bojovat za každou cenu. Chtěli jsme se hlavně v etapě dostat před Vaška Dunovského, který musel bohužel odstoupit před cílem. S vítězstvím jsme naprosto spokojení. Na suchu se jelo obrovské tempo, těžko se to srovnává s těmi mokrými ročníky. Na blátě je to o volbě pneumatik, ale ty nečistoty a písek v kombinaci s tempem, které se jelo, to dodávalo soutěži neskutečně na náročnosti. Nebylo to nic jednoduchého, ale byla to pro nás velká škola.“
Simon Wagner: „Opravdu se nám dařilo a měli skvělý den, ale v závěru jsme měli ještě problémy. Praskl nám ráfek a na poslední zkoušce přestal jet motor asi kilometr před cílem, takže jsme ztratili asi patnáct vteřin. Měli jsme docela štěstí. Bylo to tu těžké, ale nechyběla nám rychlost. Viděl jsem, že náš kolega z týmu byl na předposlední zkoušce mimo trať, ale to je rallye. Každý kilometr je pro mě důležitý, české tratě jsou hodně specifické a jsem moc rád, že mám šanci tu startovat a učit se. Před Hustopečemi bychom potřebovali určitě nějaký test, ale uvidíme, co se dá dělat, protože to taky stojí peníze.“
Patrik Rujbr: „V závěru soutěže jsme hlavně jeli opatrně, abychom neublížili autu, protože ho chci prodat. Zdejší erzety byly strašně těžké a byl velký „odpad“, takže jsem spokojený jak to dopadlo. V Hustopečích možná pojedeme s nějakou „er-dvojkou“ Peugeotem, pokud se prodá Clio. Do budoucna bych chtěl jet s „er-pětkou“, to je můj sen.“
Konečné pořadí Rallye Český Krumlov 2017: 1. Kopecký, Dresler (ČR/Škoda Fabia R5) +1:33:09,3; 2. Pech, Uhel (Ford Fiesta R5) +42,4; 3. Jakeš, Ehlová (Ford Fiesta R5) +2:21,4; 4. Černý, Černohorský (Škoda Fabia R5) +2:42,6; 5. Štajf, Rajnoha (Škoda Fabia R5) +3:14,4; 6. Dohnal, Ernst (Ford Focus RS WRC 06) +3:23,1; 7. Jaroslav a Marcin Szejové (Škoda Fabia R5) +3:28,3; 8. Tarabus, Machů (Škoda Fabia S2000) +4:22,7; 9. Vlček, Žáková (Ford Fiesta R5) +4:58,5; 10. Březík, Omelka +9:14,4; 11. Bisaha, Hovorka (Ford Fiesta R5) +9:55,9; 12. Šikl, Vilímek (Mistubishi Lancer Evo IX) +10:24,6; 13. Pešl, Pešek (Mitsubishi Lancer Evo IX) +10:25,8; 14. Mareš, Hloušek (Peugeot 208 R2) +10:38,5; 15. Kahle? Doerr (Něm./Škoda Fabia R5) +11:07,7.