Ram 1500 nově s osmistupňovým automatem a vzduchovým podvozkem
Americká značka Ram Trucks, specialista koncernu Chrysler na nákladní vozy, se rozhodla vyměnit základní motor ve svém nejmenším modelu – řadě 1500. Starý 3,7 V6 (158 kW) odchází a jeho místo zaujme moderní 3,6 V6 Pentastar (225 kW).
K novému motoru Ram připravil celý balíček dalších inovací. Pentastar dostane osmistupňovou automatickou převodovku ZF (obchodní označení TorqueFlite8), která se zatím dodávala jen pro osobní modely a SUV prémiových značek (např. Audi, BMW, Jaguar, Land Rover). Jediným obdobným autem se stejnou převodovkou je VW Amarok, pro ten se osmistupňová automatika dodává od letošního ledna.
Tím ale výčet novinek zdaleka nekončí. Ram využije možnosti spojit převodovku ZF se systémem vypínání motoru a nabídne pro šestiválec funkci stop-start. Jako vůbec první pickup na světě navíc dostane masku chladiče s pohyblivými lamelami, které mohou v zájmu zlepšení aerodynamiky uzavřít přístup vzduchu do motorového prostoru. Výsledkem má být snížení spotřeby paliva o 20 %.
TEST VW Amarok 2,0 BiTDI – Quattro v rouše medvědím (05/2011)
Vzduchový podvozek převezme Ram 1500 z Jeepu Grand Cherokee. Pět režimů se světlou výškou v rozmezí 10 cm bude možné ovládat na palubní desce nebo dálkovým ovladačem na klíči. Další z modifikací pro nový model je přechod na elektrický posilovač řízení.
Modernizovaný Ram 1500 je navíc výrazně odlehčen. Použití vysokopevnostní oceli na výrobu žebřinového rámu ubralo 13 kg, hliníková kapota motoru je o 12 kg lehčí. Podlaha nákladového prostoru je odlehčena o 3 kg a nový přendí nárazník váží o 2 kg méně. Se vzduchovým podvozkem navíc přichází odlehčená hliníková ramena přední nápravy.
Vedle nového šestiválce v nabídce zůstane dosluhující motor 4,7 V8 SOHC (227 kW) a vrcholný 5,7 V8 Hemi (290 kW). Oba zůstanou u staršího šestistupňového automatu, pro Hemi ale Ram později za příplatek nabídne osmistupňovou převodovku a další výše popsané změny. Díky tomu se spotřeba osmiválce také sníží o 20 %.