Ram 1500 pro 2013 na nových fotografiích
Ram Trucks je od roku 2009 samostatná značka koncernu Chrysler, která vznikla z označení pick-upů Dodge Ram. V současnosti tato divize nabízí lehké, střední a těžké pick-upy Ram 1500, 2500, 3500, Chassis Cab (3500, 4500, 5500) a malý van C/V odvozený z MPV Dodge Grand Caravan.
Pick-upy prakticky všech řad od 1500 až po 5500 jsou nabízeny v několika stupních výbavy od čistě užitkových ST a Tradesman až po luxusní Laramie Longhorn a Limited, které jsou populární především na jihozápadě Spojených státu.
Pro modelový rok 2013 se nejmenší modelová řada 1500 dočkala výměny základní pohonné jednotky. Starý 3,7 V6 (158 kW) uvolnil místo modernímu 3,6 V6 Pentastar (225 kW).
Spolu s novým motorem se pick-up dočkal i osmistupňové automatické převodovky ZF (obchodní označení TorqueFlite8). Ta doposud mířila prakticky jen do osobních modelů a SUV prémiových značek (např. Audi, BMW, Jaguar, Land Rover). Jediným obdobným autem se stejnou převodovkou je VW Amarok, pro ten se osmistupňová automatika dodává od letošního ledna.
Ram navíc využívá možnost spojení osmistupňové převodovky se systémem vypínání motoru a nabízí pro šestiválec funkci stop-start. Jako vůbec první pick-up na světě navíc dostal masku chladiče s pohyblivými lamelami, které mohou v zájmu zlepšení aerodynamiky uzavřít přístup vzduchu do motorového prostoru. Výsledkem má být snížení spotřeby paliva o 20 % ve srovnání s předchozím provedením.
Podle údajů zveřejněných automobilkou má Ram 1500 s novým šestiválcem ve městě spotřebu paliva 13,1 l benzinu na 100 km a na dálnici 9,4 l benzinu na 100 km, což z něj dělá nejúspornější pick-up v jeho kategorii. Pro srovnání lze uvést, že Ford F-150 s motorem 3,7 V6 (222 kW) má spotřebu 13,8 l a 10,2 l na 100 km a Chevrolet Silverado s motorem 4,3 V6 (143 kW) dokonce 15,7 l a 11,8 l na 100 km.
Vzduchový podvozek převzal Ram 1500 z Jeepu Grand Cherokee. Pět režimů se světlou výškou v rozmezí 10 cm je možné ovládat na palubní desce nebo dálkovým ovladačem na klíči. Další z modifikací pro nový model je přechod na elektrický posilovač řízení.
Modernizovaný Ram 1500 je navíc výrazně odlehčen. Použití vysokopevnostní oceli na výrobu žebřinového rámu ubralo 13 kg, hliníková kapota motoru je o 12 kg lehčí. Podlaha nákladového prostoru je odlehčena o 3 kg a nový přední nárazník váží o 2 kg méně. Se vzduchovým podvozkem navíc přichází odlehčená hliníková ramena přední nápravy.
Vedle nového šestiválce v nabídce zůstal dosluhující motor 4,7 V8 SOHC (227 kW) a vrcholný 5,7 V8 Hemi (290 kW). Oba jsou standardně spojeny se starší šestistupňovou automatickou převodovkou, pro Hemi ale Ram za příplatek nabízí osmistupňovou převodovku a další výše popsané změny. Díky tomu se spotřeba osmiválce také snížuje o 20 %.
Vedle úprav techniky se Ram 1500 v rámci modernizace pro rok 2013 dočkal i změn ve výbavě. Novinkou je dotykový informační systém Uconnect s displejem o úhlopříčce 8,4 palců, který slouží i jako výstup pro zadní kameru. K němu se dodává i satelitní rádio a lze jej ovládat rovněž hlasem. Novinkou je i sedmipalcový TFT displej mezi přístroji, na němž se zobrazují mimo jiné informace z palubního počítače. Přepracování se dočkala i klimatizace.
V rámci příplatkové výbavy je k dispozici mimo jiné bezklíčový vstup, startování tlačítkem, dešťový senzor a hlavním světlomety SmartBeam s integrovanými LED pro denní svícení.