Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Evoque 2016: Nový turbodiesel Ingenium a diodové světlomety

Jan Mička Jan Mička 17. 2. 2015
5
Range Rover Evoque má před sebou již druhý facelift od svého uvedení. Stejně jako v roce 2013 půjde hlavně o techniku.

Na nejmenší model Land Roveru, SUV Evoque, může být značka náležitě pyšná. Po celém světě se jej totiž prodalo více než 400.000 exemplářů a dokonce i v Česku se s ním navzdory vyšší pořizovací ceně (s manuální převodovkou a předním pohonem stojí od 954.690 Kč) setkáváme poměrně často.

Evoque totiž není pouze o stylové karoserii, ale také jízdních schopnostech, které byly v roce 2013 podpořeny novým pohonem všech kol Active Driveline, přibrzďováním kol pro lepší ovladatelnost a větší trakci nebo instalací devítistupňové automatické převodovky ZF. Dva roky však utekly jako voda a je třeba dále modernizovat.

Na blížícím se autosalonu v Ženevě se Evoque představí v lehce obměněné podobě díky plně diodovým adaptivním světlometům. Nicméně nečekejme nic markantního, protože podle šéfa designového oddělení Gerryho McGoverna nejsou přílišné změny ikonického vzhledu malého SUV žádoucí. Patrné by však měly být již při prvním kontaktu díky novému „světelnému podpisu“.

V rámci modernizací pro modelový rok 2016 se nezapomnělo ani na pohonné jednotky – vůz dostane agregáty nové modulární řady Ingenium. V první fázi se bavíme o nahrazení stávající vznětové dva-dvojky, na jejíž místo nastoupí turbodiesel i4 s výkonem 120 kW nebo 132 kW (alespoň tolik má nyní pod kapotou Jaguaru XE). Později se snad dočkáme také nového čtyřválcového turbomotoru, jeho výroba však zatím nebyla zahájena.

V neposlední řadě čekejme nové bezpečnostní prvky, jejichž výčet však Land Rover v oficiální zprávě neuvádí. Více informací Britové zveřejní již 23. února, tedy ještě před premiérou vozu na ženevském autosalonu (startuje 2. března).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - rokyta.p
potřebuji :-)
rokyta.p
| 17. 2. 2015
Sexy by to bylo, jen ty ceny ... jen ty ceny
Avatar - Honza Mička
Drobná oprava
Honza Mička
| 17. 2. 2015
Díky za poznámku, už jsem to upravil ;-)
Drobná oprava
webpaja
| 17. 2. 2015
Jasne Honzo, benziny jeste JLR nepredstavil. Mozna, ze vyjdou jako zakladni motorizace XF v dubnu, ale vyroba az pozdeji ;-)
Avatar - Honza Mička
Drobná oprava
Honza Mička
| 17. 2. 2015
Dobrý den,

opravdu? Dříve šly právě zprávy o motorech Ingenium, proto jsem myslel, že půjde o ty z XE. Je ale pravda, že slovo Ingenium v tiskovce nenajdete
Drobná oprava
webpaja
| 17. 2. 2015
...motorů R4 z XE se RRE nedočká. Stejně jako právě XE bude čekat na nový benzínový čtyřválce. Stále se jedná o jednotky Fordu. Petrol Ingenium by měly přijít ke konci tohoto roku. Jag si však nemůže dovolit vyjet zcela bez zážehových jednotek (vyjma V6).