Range Rover Evoque dostane devítistupňový automat od ZF
Modelem Evoque se Range Rover (respektive spíše Land Rover, neboť výrobce nese tento název) trefil do černého, kompaktní SUV či crossover jde na odbyt více než slušně. V blízké budoucnosti dostane jako jeden z prvních i devítistupňový automat, který vyvinula německá firma ZF pro použití ve vozidlech s motory napříč. Ten vystřídá současný šestistupňový.
ZF oficiálně uvedla: „Nová rychlostní skříň výrazně zlepší spotřebu paliva a zároveň zajistí vysoký výkon a vynikající kultivovanost.“ Nechybí ani dnes běžný a v drtivé většině proklínaný start-stop. Britský Auto Express sdělil, že se tak stane zřejmě v roce 2014, kdy přijdou rovněž lehké modernizace. Podle tohoto magazínu zákazníci konzumaci paliva u Evoque kritizují. Nový model s turbodieselem 2,2 l o výkonu 140 kW (190 k) s pohonem všech kol jí ale srazí někam k 5,7 l nafty na 100 km (aktuálně normovaných 6,5 l/100 km) a bude zrychlovat z klidu na stovku za asi 7 s místo dnešních 8,5 s.
Sériovou podobu dostane také kabriolet, který jsme měli zatím možnost vidět pouze ve formě konceptu letos v Ženevě. V jeho případě je ale časový horizont zatím příliš mlhavý. A další budoucnost? Land Rover taktéž plánuje uvedení ostrého Evoque s turbodmychadlem přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l o výkonu kolem 224 kW (304 k). Do pěti let se ještě objeví nová řada velikostí i cenou spadající právě mezi Evoque a Range Rover Sport na zvětšené platformě LR-MS. A stranou nezůstane ani malý crossover velikosti Nissanu Juke. Tomu možná zůstane označení Evoque, ale dostane ještě navíc nějaké doplňkové. „Vzhledem k pokračujícímu trendu downsizingu bychom byli šílení, pokud bychom si nechali ujít segment menších modelů,“ řekl Auto Expressu John Edwards, současný šéf značky Land Rover.
Celosvětový prodej všech kategorií SUV vzroste dle odhadů do roku 2020 na 20 milionů kusů, takže zde existuje značný potenciál. Britové chtějí během osmi let z tohoto důvodu svoje modelové portfolio rozšířit na dvojnásobek. Mimochodem, 80 % dosavadních kupců Evoque nikdy předtím žádný Land Rover ani Range Rover nevlastnilo. Automobilce v indických rukou se tak daří lákat nové zákazníky a Evoque pro ni představuje klíčovou řadu. Ostatní jsou přece jen příliš drahé a Defender je určen hlavně pro práci.