Range Rover Evoque R: Ve hře je nasazení šestiválce
Range Rover Evoque by již brzy mohl být nabízen s nedávno představeným benzinovým motorem 3,0 V6 Supercharged z dílny Jaguaru. Agregát by se mohl objevit pod kapotou chystané vrcholné verze tohoto modelu, zatím označované jako Evoque R.
Jaguar představil dvě výkonové varianty tohoto šestiválce – ta slabší disponuje 250 kW a 450 Nm, ta silnější má výkon 280 kW a točivý moment 460 Nm. Silnější varianta je přitom určena pouze pro chystaný sporťák F-Type, zatímco ta slabší se dostala do nabídky pro modely XF a XJ. Podle nejnovějších informací by slabší provedení mohlo rozšířit i nabídku Evoque.
Pokud se zprávy o chystaném šestiválcovém Evoque potvrdí, mohl by tento vůz zrychlit z 0-100 km/h za zhruba 7,0 sekund a jet nejvyšší rychlostí 220 km/h.
Vedle šestiválce s kompresorem pod kapotou je jasné, že Evoque R dostane i svébytný vzhled. Automobil by se měl od slabších variant lišit aerodynamickým kitem, také kabina by měla být laděna sportovněji. Se zkrocením silného motoru by pak mohl pomoci silnější brzdový systém.
Jaguar motor 3,0 V6 Supercharged představil na jaře v Pekingu. Agregát je konstrukčně odvozen od pětilitrového osmiválce. Využívá přímého vstřikování SGDI, variabilního časování ventilů DIVCT, má podobnou celohliníkovou konstrukci a pochopitelně nechybí kompresor pro mechanické přeplňování. Kompresní poměr proti osmiválci vzrostl z 9,5 na 10,5:1.