Jaguar: Nové motory 3,0 kompresor a 2,0 turbo

Jaguar: Nové motory 3,0 kompresor a 2,0 turbo

 
 

Jaguar v Pekingu představil dva nové motory, které rozšíří paletu benzinových verzí u modelů XF a XJ.

Britská automobilka Jaguar se aktuálně spoléhá na čtveřici motorů: benzinové osmiválce 5,0 (283 kW) a přeplňovaný 5,0 Supercharged (346, 375 nebo 390 kW), šestiválcový turbodiesel 3,0D (177 a 202 kW) a čtyřválec 2,2D (120 nebo 140 kW). K nim se nyní přidá přeplňovaný benzinový šestiválec a čtyřválec.

Motor 3,0 V6 Supercharged je konstrukčně odvozen od pětilitrového osmiválce. Využívá přímého vstřikování SGDI, variabilního časování ventilů DIVCT, má podobnou celohliníkovou konstrukci a pochopitelně nechybí kompresor pro mechanické přeplňování. Kompresní poměr proti osmiválci vzrostl z 9,5 na 10,5:1.

Jaguar nabídne dvě výkonové verze: 280 kW/460 Nm a 250 kW/450 Nm. Silnější z nich se dostane pouze do připravovaného sportovního modelu F-Type, slabší je určena pro oba čtyřdveřové modely XF a XJ. Standardem bude osmistupňová automatická převodovka a systém start-stop.

Druhá novinka, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,0 I4 Ti, tak žhavým zbožím není. Jaguar-Land Rover ho nabízí už od loňského roku v modelu Range Rover Evoque Si4. Novinkou je však podélná zástavba motoru (Evoque má motor pod kapotou napříč).

Čtyřválec s parametry 177 kW a 340 Nm je nejlehčím motorem v historii Jaguaru – váží jen 138 kg. I zde bude standardem osmistupňový automat a start-stop.

Jaguar oznámil dvě aplikace benzinového čtyřválce. V modelu XF nebude žádným překvapením, podobné agregáty nabízí i konkurence: BMW 528i (2,0 turbo/180 kW, 350 Nm), Mercedes E 250 (1,8 turbo/150 kW, 310 Nm) a mimo Evropu i Audi A6 2,0 TFSI (2,0 turbo/155 kW, 350 Nm).

Dvoulitrový čtyřválec ale Jaguar dopřeje i limuzíně XJ, a to včetně evropských trhů. Přímo k takovému kroku se zatím žádná jiná automobilka neodhodlala – Mercedes nabízí jen čtyřválcový biturbodiesel S 250 CDI, Audi zase benzinový čtyřválec ve spojení s elektromotorem pro A8 2,0 TFSI Hybrid.

Mimoto Jaguar-Land Rover v roce 2014 otevře novou továrnu na výrobu benzinových a dieselových čtyřválců. Půjde o dvoulitrové motory vlastní konstrukce, předpokládaný roční objem produkce je 200 tisíc agregátů.

V současné době skupina ročně prodává zhruba 80 tisíc aut se čtyřválcem. Na druhou stranu je Jarguar-Land Rover celosvětově největším producentem osmiválcových motorů.

Spolupracujeme s Tipcars.com
 













Blesk.cz

Březen na zahradě: Co všechno nesmíte zapomenout

Březen na zahradě: Co všechno nesmíte zapomenout

Teplota nám přeje, a tak se na zahradě můžeme konečně dát do práce. Po měsících plánování je ten správný čas…

Láďa Hruška dal výpověď na Nově: Poslední recepty pro diváky!

Láďa Hruška dal výpověď na Nově: Poslední recepty…

Konec! Láďa Hruška (37) se v nedělních Televizních novinách definitivně rozloučil s diváky Novy. A to receptem…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Základní část skončila. Zlín vydřel šesté místo

SESTŘIHY: Základní část skončila. Zlín vydřel šesté místo

Extraliga 52. kolem ukončila základní část letošní sezony a rozhodla o dvojicích v play off. Poslední…

Vrbata rozhodl v nájezdech, za St. Louis skóroval Jaškin

Vrbata rozhodl v nájezdech, za St. Louis skóroval Jaškin

Hokejista Radim Vrbata v nočním utkání NHL rozhodl o výhře Vancouveru v nájezdech proti St. Lous 6:5, k tomu si…

 

Reflex.cz

Komentář obrazem: V Rusku vraždí nepohodlné politiky, z toho se Putin nijak nevykroutí

Komentář obrazem: V Rusku vraždí nepohodlné…

Vražda opozičního politika Borise Němcova opět ukázala, že Rusko pořád není standardní zemí. Němcov totiž nebyl…

Katalánsko se přes odpor Madridu připravuje na odtržení od Španělska

Katalánsko se přes odpor Madridu připravuje na…

Centrální vláda v Madridu odmítá uznat právo Katalánců na odtržení od Španělska. Jenže autonomní vláda…