Jaguar: Nové motory 3,0 kompresor a 2,0 turbo

Jaguar: Nové motory 3,0 kompresor a 2,0 turbo

 
 

Jaguar v Pekingu představil dva nové motory, které rozšíří paletu benzinových verzí u modelů XF a XJ.

Britská automobilka Jaguar se aktuálně spoléhá na čtveřici motorů: benzinové osmiválce 5,0 (283 kW) a přeplňovaný 5,0 Supercharged (346, 375 nebo 390 kW), šestiválcový turbodiesel 3,0D (177 a 202 kW) a čtyřválec 2,2D (120 nebo 140 kW). K nim se nyní přidá přeplňovaný benzinový šestiválec a čtyřválec.

Motor 3,0 V6 Supercharged je konstrukčně odvozen od pětilitrového osmiválce. Využívá přímého vstřikování SGDI, variabilního časování ventilů DIVCT, má podobnou celohliníkovou konstrukci a pochopitelně nechybí kompresor pro mechanické přeplňování. Kompresní poměr proti osmiválci vzrostl z 9,5 na 10,5:1.

Jaguar nabídne dvě výkonové verze: 280 kW/460 Nm a 250 kW/450 Nm. Silnější z nich se dostane pouze do připravovaného sportovního modelu F-Type, slabší je určena pro oba čtyřdveřové modely XF a XJ. Standardem bude osmistupňová automatická převodovka a systém start-stop.

Druhá novinka, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,0 I4 Ti, tak žhavým zbožím není. Jaguar-Land Rover ho nabízí už od loňského roku v modelu Range Rover Evoque Si4. Novinkou je však podélná zástavba motoru (Evoque má motor pod kapotou napříč).

Čtyřválec s parametry 177 kW a 340 Nm je nejlehčím motorem v historii Jaguaru – váží jen 138 kg. I zde bude standardem osmistupňový automat a start-stop.

Jaguar oznámil dvě aplikace benzinového čtyřválce. V modelu XF nebude žádným překvapením, podobné agregáty nabízí i konkurence: BMW 528i (2,0 turbo/180 kW, 350 Nm), Mercedes E 250 (1,8 turbo/150 kW, 310 Nm) a mimo Evropu i Audi A6 2,0 TFSI (2,0 turbo/155 kW, 350 Nm).

Dvoulitrový čtyřválec ale Jaguar dopřeje i limuzíně XJ, a to včetně evropských trhů. Přímo k takovému kroku se zatím žádná jiná automobilka neodhodlala – Mercedes nabízí jen čtyřválcový biturbodiesel S 250 CDI, Audi zase benzinový čtyřválec ve spojení s elektromotorem pro A8 2,0 TFSI Hybrid.

Mimoto Jaguar-Land Rover v roce 2014 otevře novou továrnu na výrobu benzinových a dieselových čtyřválců. Půjde o dvoulitrové motory vlastní konstrukce, předpokládaný roční objem produkce je 200 tisíc agregátů.

V současné době skupina ročně prodává zhruba 80 tisíc aut se čtyřválcem. Na druhou stranu je Jarguar-Land Rover celosvětově největším producentem osmiválcových motorů.

Spolupracujeme s Tipcars.com
 













Blesk.cz

Babišův mladší bratr je obžalovaný z podvodu. Kvůli dluhu 5,4 milionu

Babišův mladší bratr je obžalovaný z podvodu. Kvůli…

Mladší bratr vicepremiéra Andreje Babiše čelí na Slovensku obžalobě v souvislosti s údajným podvodem, který…

Velký test špekáčků: Kolik procent masa obsahují?

Velký test špekáčků: Kolik procent masa obsahují?

Není špekáček jako špekáček! Ačkoli je tahle tradiční tábornická pochoutka na unijním seznamu zaručených…

 

iSport.cz

Slavia v trablech. Blíží se do Edenu insolvenční správce?

Slavia v trablech. Blíží se do Edenu insolvenční správce?

Hrozba, které čelí pražská Slavia, nabývá dalších rozměrů. Už brzy může klub převzít insolvenční správce, který…

Frýdek rozebírá syna: Už se nepřejídá u babičky. Musí víc střílet

Frýdek rozebírá syna: Už se nepřejídá u babičky.…

Jako fotbalista univerzál, který může rotovat sestavou, jako člověk flegmatik, který má ledacos jak se říká…

 

Reflex.cz

V Horažďovicích se srazily rychlíky, sedm lidí je těžce zraněných

V Horažďovicích se srazily rychlíky, sedm lidí je…

V železniční stanici Horažďovice - předměstí se dnes odpoledne srazily dva rychlíky. Podle předběžných informací…

Vysoký plat jako protikorupční pojistka? Mýtus. Zeman měl pravdu

Vysoký plat jako protikorupční pojistka? Mýtus.…

Příliš velké platy oproti jiným profesím, pochyby o tom, že je nadprůměrný příjem ochrání před korupcí. Na mušku…