Jaguar: Nové motory 3,0 kompresor a 2,0 turbo

Jaguar: Nové motory 3,0 kompresor a 2,0 turbo

 
 

Jaguar v Pekingu představil dva nové motory, které rozšíří paletu benzinových verzí u modelů XF a XJ.

Britská automobilka Jaguar se aktuálně spoléhá na čtveřici motorů: benzinové osmiválce 5,0 (283 kW) a přeplňovaný 5,0 Supercharged (346, 375 nebo 390 kW), šestiválcový turbodiesel 3,0D (177 a 202 kW) a čtyřválec 2,2D (120 nebo 140 kW). K nim se nyní přidá přeplňovaný benzinový šestiválec a čtyřválec.

Motor 3,0 V6 Supercharged je konstrukčně odvozen od pětilitrového osmiválce. Využívá přímého vstřikování SGDI, variabilního časování ventilů DIVCT, má podobnou celohliníkovou konstrukci a pochopitelně nechybí kompresor pro mechanické přeplňování. Kompresní poměr proti osmiválci vzrostl z 9,5 na 10,5:1.

Jaguar nabídne dvě výkonové verze: 280 kW/460 Nm a 250 kW/450 Nm. Silnější z nich se dostane pouze do připravovaného sportovního modelu F-Type, slabší je určena pro oba čtyřdveřové modely XF a XJ. Standardem bude osmistupňová automatická převodovka a systém start-stop.

Druhá novinka, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,0 I4 Ti, tak žhavým zbožím není. Jaguar-Land Rover ho nabízí už od loňského roku v modelu Range Rover Evoque Si4. Novinkou je však podélná zástavba motoru (Evoque má motor pod kapotou napříč).

Čtyřválec s parametry 177 kW a 340 Nm je nejlehčím motorem v historii Jaguaru – váží jen 138 kg. I zde bude standardem osmistupňový automat a start-stop.

Jaguar oznámil dvě aplikace benzinového čtyřválce. V modelu XF nebude žádným překvapením, podobné agregáty nabízí i konkurence: BMW 528i (2,0 turbo/180 kW, 350 Nm), Mercedes E 250 (1,8 turbo/150 kW, 310 Nm) a mimo Evropu i Audi A6 2,0 TFSI (2,0 turbo/155 kW, 350 Nm).

Dvoulitrový čtyřválec ale Jaguar dopřeje i limuzíně XJ, a to včetně evropských trhů. Přímo k takovému kroku se zatím žádná jiná automobilka neodhodlala – Mercedes nabízí jen čtyřválcový biturbodiesel S 250 CDI, Audi zase benzinový čtyřválec ve spojení s elektromotorem pro A8 2,0 TFSI Hybrid.

Mimoto Jaguar-Land Rover v roce 2014 otevře novou továrnu na výrobu benzinových a dieselových čtyřválců. Půjde o dvoulitrové motory vlastní konstrukce, předpokládaný roční objem produkce je 200 tisíc agregátů.

V současné době skupina ročně prodává zhruba 80 tisíc aut se čtyřválcem. Na druhou stranu je Jarguar-Land Rover celosvětově největším producentem osmiválcových motorů.

Spolupracujeme s Tipcars.com
 













Blesk.cz

Lahodný obídek: Podívejte se, jak krajta zhltla celou antilopu!

Lahodný obídek: Podívejte se, jak krajta zhltla…

Pamatujete na začátek knihy Malý princ, ve které vypravěč namaluje hada, který snědl slona a výsledek vypadá…

Dyk slavil jako býk! Opilá Vilhelmová na stole a rajcovní taneček na parketu!

Dyk slavil jako býk! Opilá Vilhelmová na stole a…

Tak tohle tedy byla párty! Zpěvák Vojta Dyk slavil devětadvacáté narozeniny a alkohol tekl proudem. S partnerkou…

 

iSport.cz

Barca volí ZKUŠENOST. Přivedla nejdražšího obránce nad 30 let!

Barca volí ZKUŠENOST. Přivedla nejdražšího obránce…

Pořádného zadáka potřebovali. Nutně, dokonce spíš dva než jednoho. Barcelona vyřešila nejpalčivější problém…

Ligový SPECIÁL Sport Magazínu: 64 stran, soupisky a exkluzivní novinky

Ligový SPECIÁL Sport Magazínu: 64 stran, soupisky a…

Nejkvalitnější a nejpodrobnější servis ke startu fotbalové Synot ligy přináší jako obvykle speciální páteční…

 

Reflex.cz

České dráhy - živý skanzen socialismu

České dráhy - živý skanzen socialismu

Po cestě rychlíkem do Tábora a zpět přemýšlím o uspořádání demonstrace za privatizaci Českých drah. Stát i v…

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Nechutné. Zapalte domovy důchodců, vyzývá stránka na Facebooku, ten ji odmítl zrušit

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Nechutné. Zapalte domovy důchodců,…

Je načase, aby státy donutily provozovatele Facebooku k dodržování místních zákonů. Je totiž zcela nepřijatelné,…