Jaguar: Nové motory 3,0 kompresor a 2,0 turbo

Jaguar: Nové motory 3,0 kompresor a 2,0 turbo

 
 

Jaguar v Pekingu představil dva nové motory, které rozšíří paletu benzinových verzí u modelů XF a XJ.

Britská automobilka Jaguar se aktuálně spoléhá na čtveřici motorů: benzinové osmiválce 5,0 (283 kW) a přeplňovaný 5,0 Supercharged (346, 375 nebo 390 kW), šestiválcový turbodiesel 3,0D (177 a 202 kW) a čtyřválec 2,2D (120 nebo 140 kW). K nim se nyní přidá přeplňovaný benzinový šestiválec a čtyřválec.

Motor 3,0 V6 Supercharged je konstrukčně odvozen od pětilitrového osmiválce. Využívá přímého vstřikování SGDI, variabilního časování ventilů DIVCT, má podobnou celohliníkovou konstrukci a pochopitelně nechybí kompresor pro mechanické přeplňování. Kompresní poměr proti osmiválci vzrostl z 9,5 na 10,5:1.

Jaguar nabídne dvě výkonové verze: 280 kW/460 Nm a 250 kW/450 Nm. Silnější z nich se dostane pouze do připravovaného sportovního modelu F-Type, slabší je určena pro oba čtyřdveřové modely XF a XJ. Standardem bude osmistupňová automatická převodovka a systém start-stop.

Druhá novinka, turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,0 I4 Ti, tak žhavým zbožím není. Jaguar-Land Rover ho nabízí už od loňského roku v modelu Range Rover Evoque Si4. Novinkou je však podélná zástavba motoru (Evoque má motor pod kapotou napříč).

Čtyřválec s parametry 177 kW a 340 Nm je nejlehčím motorem v historii Jaguaru – váží jen 138 kg. I zde bude standardem osmistupňový automat a start-stop.

Jaguar oznámil dvě aplikace benzinového čtyřválce. V modelu XF nebude žádným překvapením, podobné agregáty nabízí i konkurence: BMW 528i (2,0 turbo/180 kW, 350 Nm), Mercedes E 250 (1,8 turbo/150 kW, 310 Nm) a mimo Evropu i Audi A6 2,0 TFSI (2,0 turbo/155 kW, 350 Nm).

Dvoulitrový čtyřválec ale Jaguar dopřeje i limuzíně XJ, a to včetně evropských trhů. Přímo k takovému kroku se zatím žádná jiná automobilka neodhodlala – Mercedes nabízí jen čtyřválcový biturbodiesel S 250 CDI, Audi zase benzinový čtyřválec ve spojení s elektromotorem pro A8 2,0 TFSI Hybrid.

Mimoto Jaguar-Land Rover v roce 2014 otevře novou továrnu na výrobu benzinových a dieselových čtyřválců. Půjde o dvoulitrové motory vlastní konstrukce, předpokládaný roční objem produkce je 200 tisíc agregátů.

V současné době skupina ročně prodává zhruba 80 tisíc aut se čtyřválcem. Na druhou stranu je Jarguar-Land Rover celosvětově největším producentem osmiválcových motorů.

Spolupracujeme s TipCars.com
 












Blesk.cz

Uprchlíci vyjdou Němce hodně draho. Studie: Zaplatí za ně až 11 bilionů

Uprchlíci vyjdou Němce hodně draho. Studie: Zaplatí…

Proces přijímání uprchlíků a jejich začlenění do pracovního proces vyjde Němce velmi draho. Podle studie, kterou…

Praha plná holubího trusu. Padá na auta i na zahrádky, nikdo to neřeší

Praha plná holubího trusu. Padá na auta i na…

Projít v Praze pod domy či stromy bývá nebezpečné. Koncentrují se na nich totiž holubi, kteří vykonají potřebu,…

 

iSport.cz

To byla odveta! Češi vrátili Švédsku porážku a vyhráli vysoko 7:1

To byla odveta! Češi vrátili Švédsku porážku a…

Čeští hokejisté deklasovali v předposledním přípravném zápase před mistrovstvím světa Švédsko 7:1 a oplatili…

Kiksy exsparťana Hohenedera potopily Paderborn. Freiburg je zpět

Kiksy exsparťana Hohenedera potopily Paderborn.…

Fotbalistům Freiburgu se povedl okamžitý návrat do nejvyšší německé soutěže. Svěřenci trenéra Christiana…

 

Reflex.cz

Pět let ve stopách rebelujícího závodníka aneb jak se točil dokument skoro zadarmo

Pět let ve stopách rebelujícího závodníka aneb jak…

Jedním z nejúspěšnějších maďarských dokumentů posledních let je snímek Gábora Hörchera s názvem Drifter, který…

Video: Zoufalý zloděj po úspěšném přepadení banky rozházel ukradené peníze z balkónu

Video: Zoufalý zloděj po úspěšném přepadení banky…

Semih Bulut a jeho kdysi poměrně bohatá rodina se nedávno ocitla ve finanční tísni, musela prodat rodinný dům v…