Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover nastupuje s novým řadovým šestiválcem a 48V elektrickou sítí

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (21)

Range Rover se představuje jako mild hybrid s novým třílitrovým řadový šestiválcem s přeplňováním elektrickým kompresorem a turbodmychadlem typu twin-scroll.

Land Rover v první polovině letošního února představil model Range Rover Sport, který byl jako první zástupce své značky vybaven novým řadovým šestiválcem z rodiny motorů Ingenium v kombinaci s 48V elektrickou sítí.

Range Rover se nyní vydává ve stopách tohoto modelu a sdílí s ním jeho pohonné ústrojí. Pod kapotou velkého a luxusního SUV tedy zamířil nový třílitrový řadový šestiválec řady Ingenium s přeplňováním elektrickým kompresorem a turbodmychadlem typu twin-scroll.

Nový řadový šestiválec byl vyvíjen tak, aby byl lehký, poskytl více síly a zároveň byl úspornější. Proto využívá systém přeplňování, který kombinuje turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny s elektřinou roztáčeným kompresorem. Ten zajišťuje prakticky okamžitou reakci motoru na sešlápnutí akcelerátoru a vysoký točivý moment i při nízkých otáčkách pohonné jednotky.

Range Rover s novým řadovým šestiválce využívá díky jeho elektřinou poháněnému kompresoru 48V elektrickou palubní síť, zajišťující potřebnou energii právě pro kompresor, což z tohoto provedení činí mild hybrid.

Účinnosti pomáhá i kontinuální variabilní časování ventilů, zatímco proměnné časování vaček zajistí optimální spalování za všech podmínek. Výsledkem toho všeho je, že oproti dosavadnímu vidlicovému třílitru nový agregát sdílející architekturu se čtyřválcovými dvoulitry Ingenium vypouští o 12 % méně oxidu uhličitého, zatímco emise pevných částic klesly o 75 %.

Range Rover s novým řadovým šestiválcem a 48V elektrickou sítí disponuje nejvyšším výkonem 294 kW (400 k) a točivým momentem 550 N.m. Díky těmto hodnotám zvládá velké SUV akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,3 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 225 km/h. Land Rover pro tento model uvádí spotřebu paliva v kombinovaném provozu 9,3 l benzinu na 100 km a emise CO2 212 g/km.

Land Rover spolu s novým motorem uvádí pro Range Rover i dvojici nových odstínů laků karoserie, z nichž první nese jméno Eiger Grey a druhý Portofino Blue. V nabídce laků karoserií modelu Range Rover nahrazují odstíny Corris Grey a Loire Blue. Dosavadní nabídku 21- a 22palcových kol pak rozšiřují nová 22palcová kola s lesklou černou povrchovou úpravou.

Range Rover se dále může pochlubit i dvojicí nových standardně dodávaných funkcí svých Matrix a Pixel LED světlometů. Sign Post Dimming systém má identifikovat dopravní značky a vypínáním určitých LED diod zabraňovat oslnění řidiče odrazem světla od těchto značek. Tourist Mode u Pixel LED světlometů umožňuje řidiči zvolit mezi nastavení pro pravostranný nebo levostranný provoz.

Zdroj: Land Rover

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (21)

Doporučujeme

Avatar - Hammunasakra
7. 5. 2019 08:23
Re: Nasledovný text
Podobný faux pas sou tu furt dokola = zvykej si ;-\
Avatar - honzaHK
7. 5. 2019 02:12
Re: Pamatuji dobu,
Jako myslíš dnešek nebo včerejšek?

Ty tvoje místní cintáty by se měly vydat knižně, už by to na takový
třístránkový leporelo dalo.
6. 5. 2019 22:27
Nasledovný text
ma irituje: "Účinnosti pomáhá i kontinuální variabilní časování
ventilů, zatímco proměnné časování vaček zajistí optimální
spalování za všech podmínek."
Mýlim sa, alebo variabilné časovanie ventilov a premenné časovanie vačky
znamená to isté. A ak áno, oplatí sa ešte rozčuľovať nad technickou
zdatnosťou redaktorov, alebo si už na to máme jednoducho zvyknúť? ;-\
Avatar - 3_diamanty
6. 5. 2019 21:30
range
navzdy kralom :yes:
Avatar - pradeda777
6. 5. 2019 20:09
Re: Pamatuji dobu,
...aha...zdá se, that I´m getting a bit rusty... :-!