Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover Sport
Land Rover Range Rover Sport
28 Fotogalerie

Range Rover Sport 2010: Sportovnější sport

New York uvidí v následujících dnech premiéru hned tří inovovaných vozů Land Rover/Range Rover. Prvním, kterému se věnujeme, je Range Rover Sport.

Automobilka na autosalon do New Yorku přiváží potvrzení tušených informací o rozšíření motorové palety. Pod kapotu Range Roveru Sport se dostanou nové osmiválce 5,0 V8 s atmosférickým plněním a kompresorovým přeplňováním. Naftovou nabídku bude tvořit nový dvojitě přeplňovaný vidlicový šestiválec 3.0 TDV6 (180 kW, 600 Nm), ale také dříve uvedený naftový osmiválec. Definitivní technická data zatím bohužel nejsou k dispozici, ale Britové slibují ve všech případech vyšší výkony a nižší spotřebu paliva, než u předchůdců novinek.

Konstrukce nových motorů, resp. dalších částí hnacího ústrojí, byla maximálně přizpůsobena aktuálním požadavkům na nízkou spotřebu v kombinovaném cyklu. Nové mechanické přeplňování verze 5.0 V8 S/C využívá kompresor s účinností zvýšenou o 16 %, motor využívá vysokotlaké přímé vstřikování paliva a variabilní časování ventilů. Sníženo bylo vnitřní tření v naftovém motoru. Volnoběžné otáčky naftového šestiválce byly sníženy ze 750 ot./min na 710 ot./min, u zážehového osmiválce pak ze 700 ot./min na 600 ot./min. Systém IPSM (Intelligent Power System Management) s funkcí SRC (Smart Regenerative Charging) zatěžuje alternátor při plynulé jízdě a při brzdění a ne ve chvílích, kdy vozidlo akceleruje. Spotřebu u turbodieselu snižuje také odpojitelný kompresor klimatizace.

Motory vyvíjené společně s Jaguarem mají sice stejný základ, ale v několika konstrukčních řešeních se liší. Zohledněno je především specifické využití vozů v terénu. Olejová vana turbodieselů i zážehových motorů je kvůli větším bočním náklonům hlubší, řemenové pohony pomocných agregátů jsou připraveny na brodění vodou.

Aktualizovaný systém Terrain-Response dostal nový dynamický režim, který upravuje charakter řízení, řazení nebo podvozku ve prospěch bezprostřednějších reakcí na povely řidiče. Chování auta by měly vylepšit nové adaptivní tlumiče i tužší mechanismus řízení.

Dynamika Range Roveru Sport má být čitelnější nejen z jízdních vlastností, ale také z vnějšího vzhledu. Nové sdružené světlomety s diodami podpoří image i rozpoznatelnost vozu v noci, ale vycházejí přitom z klasických tvarů, charakteristických pro Range Rover. Maska dostala nové uspořádání pouze se dvěma lamelami. Nově tvarované jsou ale také blatníky nebo přední nárazník. Na bocích jsou směrovky ze dvou pásů diod a nově provedené větrací otvory v předních blatnících. Inovovaná záď nese nová koncová světla inspirovaná Range Roverem.

V interiéru Range Roveru Sport je řada novinek. Především nová přístrojová deska s o polovinu sníženým počtem ovládacích tlačítek a špičkovými materiály. Nová sedadla mají nabídnout cestujícím lepší pozici, poprvé bude možno u předních sedadel elektricky nastavovat bočnice opěradel.