Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Sport SDV8: Rychlý osmiválec bude i naftový

4. 9. 2013
5
Prodej Range Roveru Sport se teprve rozbíhá a automobilka přidává hned další novinku. Očekávaný dieselový osmiválec.

Zatímco první generace Range Roveru Sport se musela v posledních třech letech obejít bez osmiválcového turbodieselu, ta nová se dočká už po pár měsících – první vozy Land Rover dodá počátkem roku 2014.

Nejde přitom samozřejmě o agregát 3,6 l TDV8 (200 kW, 640 N.m). Jeho náhradou je třílitr SDV6 (původně 188 kW a 600 N.m, dnes 215 kW), nový osmiválec má objem 4,4 litru a říká si SDV8. Stejně jako ve velkém Range Roveru dosahuje 250 kW a 700 N.m, což jsou parametry shodné s dieselovým šestiválcovým hybridem. S ním se shoduje i elektronicky omezená nejvyšší rychlost (225 km/h), na hybrid ovšem osmiválec překvapivě lehce ztrácí v akceleraci. Konkurovat mu nemůže ani spotřebou, Range Rover SDV8 v kombinovaném cyklu žádá 8,7 l/100 km, Range Rover Sport SDV8 bude jen o pár decilitrů úspornější.

Nejvýkonnější a nejrychlejší motorizací zůstává i nadále pětilitrový osmiválec s kompresorem, který dosahuje 375 kW a z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,3 sekundy.

K dalším novinkám modelového roku 2014 patří nový navigační systém Land Rover InControl a automatické parkování, které k současné funkci podélného stání přidává i kolmé a navíc schopnost z daného místa i automaticky vyparkovat.

Range Rover Sport - technická data
MotorTDV6SDV6HybridSDV8Supercharged
Převodovka8A8A8A+el.motor8A8A
Zdvihový objem [cm3]29932993299343675000
Válce/ventily6/46/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]190/4000215/4000250/4000250/3500375/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]600/2000600/2000700/1500-3000700/1700-3000625/2500-5500
Max. rychlost [km/h]210222225225250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,67,26,76,95,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,37,56,4-12,8
Hmotnost [kg]211521152372-2310

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
V8
Hammunasakra
| 5. 9. 2013
Jo V8 přestávaj bejt nutný, ale když zatim je tak.. :yes: :-)
Avatar - Hammunasakra
V8
Hammunasakra
| 5. 9. 2013
:yes: :-)
Avatar - Dinar
V8
Dinar
| 5. 9. 2013
Čoveče, jak se dívám na ty parametry, tak tam nějaký extra nášup ve prospěch V8 u Sporta nevidím, rozdíl bude asi v tom, když na to šlápneš na dálnici ve 130ti, V8 se víc pohrne, ale i tak ten krouťák 600Nm u V6ky je prostě výhra, V8ka nebude nutná. ;-)
V8
webpaja
| 5. 9. 2013
U obou obojí :-)
Avatar - Hammunasakra
V8
Hammunasakra
| 4. 9. 2013
Do RR SDV8, do Sportu Supercharged. Nebo vobráceně? >:D >:-[]