Range Rover Sport SDV8: Rychlý osmiválec bude i naftový
Zatímco první generace Range Roveru Sport se musela v posledních třech letech obejít bez osmiválcového turbodieselu, ta nová se dočká už po pár měsících – první vozy Land Rover dodá počátkem roku 2014.
Nejde přitom samozřejmě o agregát 3,6 l TDV8 (200 kW, 640 N.m). Jeho náhradou je třílitr SDV6 (původně 188 kW a 600 N.m, dnes 215 kW), nový osmiválec má objem 4,4 litru a říká si SDV8. Stejně jako ve velkém Range Roveru dosahuje 250 kW a 700 N.m, což jsou parametry shodné s dieselovým šestiválcovým hybridem. S ním se shoduje i elektronicky omezená nejvyšší rychlost (225 km/h), na hybrid ovšem osmiválec překvapivě lehce ztrácí v akceleraci. Konkurovat mu nemůže ani spotřebou, Range Rover SDV8 v kombinovaném cyklu žádá 8,7 l/100 km, Range Rover Sport SDV8 bude jen o pár decilitrů úspornější.
Nejvýkonnější a nejrychlejší motorizací zůstává i nadále pětilitrový osmiválec s kompresorem, který dosahuje 375 kW a z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,3 sekundy.
K dalším novinkám modelového roku 2014 patří nový navigační systém Land Rover InControl a automatické parkování, které k současné funkci podélného stání přidává i kolmé a navíc schopnost z daného místa i automaticky vyparkovat.
Range Rover Sport - technická data | |||||
Motor | TDV6 | SDV6 | Hybrid | SDV8 | Supercharged |
Převodovka | 8A | 8A | 8A+el.motor | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2993 | 2993 | 4367 | 5000 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 190/4000 | 215/4000 | 250/4000 | 250/3500 | 375/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 600/2000 | 600/2000 | 700/1500-3000 | 700/1700-3000 | 625/2500-5500 |
Max. rychlost [km/h] | 210 | 222 | 225 | 225 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,6 | 7,2 | 6,7 | 6,9 | 5,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,3 | 7,5 | 6,4 | - | 12,8 |
Hmotnost [kg] | 2115 | 2115 | 2372 | - | 2310 |