Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Reakce Chevroletu na čínskou kopii Corvette C1 je překvapivá

Ondřej Mára
Diskuze (10)

Chevrolet Corvette C1 je jednou z největších klasik v historii automobilky GM, její reakce na očividnou čínskou kopii SS Dolphin je však překvapivě smířlivá.

Čínské automobilky mají s bohaté zkušenosti s kopírováním zahraničních modelů, což mnohdy vedlo k právním sporům. Ten pravděpodobně nejznámější vedla automobilka Jaguar Land Rover s čínskou značkou Landwind, která neváhala nabízet svou kopii modelu Evoque dokonce i s původními logy.

Automobilka Songsan Motors sice tak daleko nezašla, přesto je evidentní, že je nový plug-in hybridní retro-sporťák SS Dolphon inspirován ikonickým Chevroletem Corvette C1 z roku 1968. Ostatně čínská značka, která svůj model prezentovala na pekingském autosalonu, se na svých stránkách chlubí fotkami slavných celebrit právě v modelu Corvette C1.

Řada z nás proto čekala, že se možná ozve sama značka Chevrolet či její mateřská automobilka General Motors. To se ovšem nestalo a tak se kolegové z CarScoops obrátili na Kevina Kellyho, staršího manažera pro komunikaci o automobilech a crossoverech.

Kelly celkem nepřekvapivě potvrdil, že se značka Songsan Motors rozhodně nepídila po svolení tak výrazně okopírovat design modelu C1. Současně ovšem dodal, což může mnohé překvapit, že Chevrolet neshledává na jednání čínské značky nic extra špatného. Jak totiž Kelly dodal, SS Dlophin „nepoužívá žádné ochranné známky nebo loga a jeho design není identický s C1.

Design opravdu není identický, SS Dolphin je například o 300 mm delší, má jiná loga, LED svítilny a kompletně přepracovaný moderní interiér. S plug-in hybridní pohonnou soustavou navíc Dolphin jistě nenabídne tak charakterní zvuk a svezení. Rozhodně bychom se ale nedivili, pokud by si někdo tahle auta na dálku pletl. Smířlivost Chevroletu nám tak přijde opravdu celkem překvapivá.

Ondřej Mára
Diskuze (10)

Doporučujeme

9. 10. 2020 07:35
Re: Tak Chevrolet
Tak to jsem asi asijsky buran :D Libi se mi klasicka C1, libi se mi C3, ale libi se mi i tenhle cinsky klon. Ano, je to trochu tlustejsi, ale zase to nema pod autem 30 cm diru, jako stare autaky a i ty kola nejsou utopene v podbezich... Za me teda fotky pekne, otazkou je, jak to bude mit kvalitni techniku, materialy a zpracovani...
7. 10. 2020 02:41
Nemají důvod
zviditelňovat projekt, kterého se prodá na čínské poměry pár kousků, protože to designem i technikou prostě není nic moc. Raději budou vyrábět tento elektromobil za v přepočtu 90 tisíc. A až vyrobí dost pro poptávku v Číně, tak už ho budou vyrábět v tak velkých sériích a sníží tak výrobní náklady, že s ním vyrazí po úpravách do zbytku světa (třeba pro Evropu zaručeně zvětší kola, máme mnohem horší cesty než Čína). K distribuci využijí existující sítě a díky prodeji pod svojí značkou se zbaví nálepky "Čína". Mají to dobře vymyšlené. Ono totíž dotované předražené elektromobily nejsou dlouhodobě udržitelnou cestou a do města jsou zbytečné, tam stačí mnohem menší vozidlo s robustní a přitom levnou technikou - aktivní řízení teploty baterií, ABS, klima, okna v elektrice, tuhá zadní náprava s integrovaným motorem, hezký interiér atd. https://www.auto.cz/…ile-hitem-135696
6. 10. 2020 14:40
Re: Tak Chevrolet
Přesně tak, na první mrknutí se to zdá stejné, ale na tom číňanovi je ten celkový dojem jakoby obtloustlý a humpolácký. Při jejich kreativitě a důslednosti bych se nedivil, kdyby si jako předlohu oblýskali někde na ulici 3D kamerou místo originálu nějakou méně povedenou kopii.
6. 10. 2020 13:39
Logicke...
GM reagoval tak, ako sa mu v danej situacii hodi: povznesenym mlcanim. Staci sa pozriet na rocnu uzavierku, a je jasne preco to tak je:
https://www.sec.gov/ix?doc=/Archives/edgar/data/1467858/000146785820000028/gm201910k.htm

GM v roku 2019 predal v Cine ~3 miliony aut, to je skoro polovica ich rocnej produkcie, a mimochodom je to viac ako predaju v USA. Cina je pre nich najvacsi trh, pochopitelne si to nechcu s nimi rozhadzat. Jasne ze sa im to nepaci, ale ak by protestovali, poskodili by len sami seba. Cinsky trh je totiz pre nich zivotne dolezity. Ak by GM z Ciny odisiel (alebo "bol donuteny odist"), dieru na cinskom trhu radostne vyuziju ini vyrobcovia aut. Ale kde inde by GM predal tie ~3 miliony aut rocne, to fakt netusim...
Avatar - Garfielld
6. 10. 2020 13:20
68?
Upravte si ročník Corvetty, řekl bych že jste si zaměnili 68 s 58. ;)