Songsan SS Dolphin je čínská Corvette s plug-in hybridním pohonem
Automobilka se dokonce prezentuje fotkami celebrit v původní Corvettě C1.
Když přijde řeč na design nových čínských automobilů, často se setkáváme s prvky, které designéři odkoukali od zahraničních značek. V některých případech, značka Land Rover by mohla vyprávět, se však pouhá inspirace zvrhne v takřka úplně kopírování. A to je příklad i nového modelu Songsan Motors SS Dolphin.
Pokud totiž máte rádi historii amerických automobilů, pak nejspíš dobře víte, že design nového modelu vychází z první generace Chevroletu Corvette (C1). Ostatně značka se tím nijak netají – ba naopak. Na svých webových stránkách totiž prezentuje snímky celebrit, které sedí za volantem originální C1. V albu nechybí ani hvězdy jako Brad Pitt, Johnny Depp nebo Tom Cruise.
SS Dolphin se přitom svého dobového vzoru snaží držet zuby nehty. Stačí se jen podívat na chromovou masku chladiče, chromovaný rám čelního skla, dvoubarevnou karoserii, atd. Zadní část vozu je pak téměř identickou kopií, tedy snad jen s výjimkou odlišného loga na víku kufru.
Pod velkým víkem kufru se pak ukrývá pevná skládací střecha, kterou by mělo být možné aktivovat během chvíle. Dalším rozdílem jsou přední světlomety s LED technologií a lehce odlišné rozměry. SS Dolphin je totiž oproti původní Corvettě o 300 mm delší a cca 94 mm vyšší.
Klasického ducha exteriéru ovšem naprosto rozbíjí pohled do interiéru. Vůz je totiž vybaven plně digitálním přístrojovým štítem, výraznou plovoucí obrazovkou infotainmentu a dalšími moderními vymoženostmi. Za zajímavost můžeme označit dřevěné obložení, metalické doplňky a volant s plochou spodní stranou.
Bohužel nám chybí pohled pod kapotu, podle informací čínského webu Autohome by však nový SS Dolphine měl být osazen plug-in hybridní pohonnou jednotkou z dílny čínské automobilky BYD. Údajně 1,5 litrový spalovací motor by měl spolupracovat s 16 kWh baterií a elektromotorem.
Výkonnostní parametry vozu bohužel neznáme, Dolphin by však měl být schopen ujet cca 90 až 100 kilometrů čistě na elektřinu, zatímco v kombinovaném režimu pokoří akceleraci z 0 na 100 km/h v čase 4,9 sekundy.
A cena? Podle informací z CarScoops se bavíme o autě za 590.000 čínských Renminbi, což je něco málo přes 2 miliony Kč. Za zhruba poloviční částku se dá přitom v Číně pořídit i zcela nové Camaro.