Chevrolet Corvette C8 odhaluje české ceny. Jsou opravdu lákavé!

Chevrolet Corvette Stingray
Chevrolet Corvette Stingray
Chevrolet Corvette Stingray C8
Chevrolet Corvette Stingray C8
53 Fotogalerie
Diskuze (74)

Nová Corvette je na domácím americkém trhu prezentována jako supersport za hubičku. Atraktivní cenovku nabídne také u nás.

Chevrolet Corvette v osmé generaci změnil koncepci, když se ze sporťáku s motorem vpředu stal typický supersport s motorem uprostřed. Na domácím americkém trhu se stal hitem, a tak se řešilo, kdy a zda vůbec auto oficiálně zamíří také do Evropy. Zamíří, stane se tak v druhé polovině roku 2021, už teď však známe české ceny. A nejsou vůbec špatné!

V případě kupé činí první cena 2.595.900 korun včetně DPH, otevřená Corvette přijde pak na 2.779.500 korun. A to je na osmiválcové superauto s motorem uprostřed pořád velice lákavá nabídka, byť v domovském USA je Corvette výrazně levnější. Stojí tam od 59.995 dolarů, tedy v přepočtu zhruba 1,4 milionu korun.

Video placeholder
Chevrolet Corvette C8: Prezentace designu • Zdroj: Chevrolet

Zde však mluvíme o úvodním provedení Launch Edition, které přidává prvky výbavy navíc. Konkrétně je tato verze standardně vybavená podvozkem s tlumiči Magne Ride, spoilerem a kryty vnějších zpětných zrcátek z karbonu, speciálními hliníkovými koly (19" vpředu, 20" vzadu) nebo karbonovým obložením uvnitř. Kupé přidává také speciální sportovní sedačky Competition, otevřená varianta zase karbonové prvky na zádi, včetně pevné skládací střechy.

O pohon se stará atmosférický small block, osmiválec o objemu 6,2 litru, který je dnes v dané kategorii už unikátem. Spárován je s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, přičemž díky balíčku Z51 v Evropě standardně poskytne výkon 369 kW a točivý moment 637 N.m. Přesná technická data ale budou ještě zveřejněna, po dokončení homologace.

Evropská specifikace se totiž od té americké v některých ohledech odliší. Kvůli zdejším emisním normám se motor dočká filtru pevných částic, bezpečnostní pravidla si zase vyžádají aplikace asistentu pro tísňové volání (tzv. e-call).

Corvette se ale odliší také svoji výbavou. Jestliže v USA jsou některé prvky za příplatek, v Evropě budou standardem. Konkrétně jde třeba o systém telemetriky, head-up displej, navigaci, hudební systém Bose s 14 reproduktory, vyhřívaný volant, parkovací kameru s promítáním obrazu do vnitřního zpětného zrcátka, hlídání mrtvého úhlu nebo vyhřívaná i ventilovaná sedadla.

V evropském standardu nebudou chybět ani účinnější brzdy Brembo, elektronický samosvorný diferenciál, sportovní výfukový systém, pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S nebo aerodynamický paket pro větší přítlak.

Vstoupit do diskuze (74)