Chevrolet Corvette C8 odhaluje české ceny. Jsou opravdu lákavé!
Nová Corvette je na domácím americkém trhu prezentována jako supersport za hubičku. Atraktivní cenovku nabídne také u nás.
Chevrolet Corvette v osmé generaci změnil koncepci, když se ze sporťáku s motorem vpředu stal typický supersport s motorem uprostřed. Na domácím americkém trhu se stal hitem, a tak se řešilo, kdy a zda vůbec auto oficiálně zamíří také do Evropy. Zamíří, stane se tak v druhé polovině roku 2021, už teď však známe české ceny. A nejsou vůbec špatné!
V případě kupé činí první cena 2.595.900 korun včetně DPH, otevřená Corvette přijde pak na 2.779.500 korun. A to je na osmiválcové superauto s motorem uprostřed pořád velice lákavá nabídka, byť v domovském USA je Corvette výrazně levnější. Stojí tam od 59.995 dolarů, tedy v přepočtu zhruba 1,4 milionu korun.

Zde však mluvíme o úvodním provedení Launch Edition, které přidává prvky výbavy navíc. Konkrétně je tato verze standardně vybavená podvozkem s tlumiči Magne Ride, spoilerem a kryty vnějších zpětných zrcátek z karbonu, speciálními hliníkovými koly (19" vpředu, 20" vzadu) nebo karbonovým obložením uvnitř. Kupé přidává také speciální sportovní sedačky Competition, otevřená varianta zase karbonové prvky na zádi, včetně pevné skládací střechy.
O pohon se stará atmosférický small block, osmiválec o objemu 6,2 litru, který je dnes v dané kategorii už unikátem. Spárován je s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, přičemž díky balíčku Z51 v Evropě standardně poskytne výkon 369 kW a točivý moment 637 N.m. Přesná technická data ale budou ještě zveřejněna, po dokončení homologace.
Evropská specifikace se totiž od té americké v některých ohledech odliší. Kvůli zdejším emisním normám se motor dočká filtru pevných částic, bezpečnostní pravidla si zase vyžádají aplikace asistentu pro tísňové volání (tzv. e-call).
Corvette se ale odliší také svoji výbavou. Jestliže v USA jsou některé prvky za příplatek, v Evropě budou standardem. Konkrétně jde třeba o systém telemetriky, head-up displej, navigaci, hudební systém Bose s 14 reproduktory, vyhřívaný volant, parkovací kameru s promítáním obrazu do vnitřního zpětného zrcátka, hlídání mrtvého úhlu nebo vyhřívaná i ventilovaná sedadla.
V evropském standardu nebudou chybět ani účinnější brzdy Brembo, elektronický samosvorný diferenciál, sportovní výfukový systém, pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S nebo aerodynamický paket pro větší přítlak.