Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Reklama Va Va Voom na Renault Clio se líbí i marketingovým odborníkům

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 15. 6. 2013 • 21:32
34
Čtvrtá generace Renaultu Clio zaujala svým designem, ale také reklamou Va Va Voom. Ta se evidentně líbí nejen na internetu.

Reklamy vznikly ve dvou verzích, aby si přišli na své muži i ženy. V jedné variantě tak sedí za volantem červeného Clia příslušník silnějšího pohlaví, ve druhém zástupkyně toho slabšího a něžnějšího. Tomu odpovídají i spoře odění tanečníci, kteří se zde rovněž objeví. Vrátily se dokonce také postavy Nicole a jejího otce, které účinkovaly v reklamách na Clio už v devadesátých letech.

Oba díly Va Va Voom vznikly z popudu britského zastoupení Renaultu, zájemci o malý diamant jsou ovšem ve spotech přenesení z blíže neurčeného anglického města do Paříže. Stačí, když prodejce stiskne fiktivní tlačítko Va Va Voom. Oba řidiči jsou konsternováni tím, co se kolem nich děje. Je libo bagetku nebo snad vzdušný polibek? A co takhle trochu hudby? Dva krátké filmy, jejichž stopáž jen lehce přesahuje 2 minuty a 20 sekund, doprovází slogan „Nikdy nezapomenete na to, kdy jste se poprvé setkali s novým Cliem.“. K dispozici je rovněž interaktivní verze s otáčením kamery o 360 stupňů, která umožňuje zažít vskutku neobvyklou testovací jízdu z pohodlí domova.

Filmy získaly v Albionu ocenění za nejlepší marketingovou iniciativu roku (Best Manufacturer Marketing Initiative Of The Year), kterou uděluje specializovaný magazín Car Dealer. Slavnostní večer s vyhlášením vítězů Car Dealer Power se konal ve Spinnaker Tower v Portsmouthu 12. června 2013. Do ankety hlasují přímo samotní dealeři, a to i jiných značek. Bylo jich přes 2,5 tisíce a k vítězství reklamy na Clio se vyjádřili pro časopis v tomto smyslu: „Je to přesně ten typ propagace, na který jsme od Renaultu zvyklí. Reklama je chytrá, zábavná a nezapomenutelná. Proč by se neměla líbit?“

Redaktor časopisu Car Dealer James Bachelor řekl: „Renault může být s tímto hodnocením opravdu spokojený. Jejich kampaň Va Va Voom je ostrá a zábavná. Je jasným znamením, že francouzská automobilka se vrátila ke starým a osvědčeným způsobům, jak produkovat nezapomenutelné reklamy.“

Pan Bachelor pochopitelně nebyl daleko od pravdy, šéf oddělení digitální komunikace Renault UK Matt Lamprell jeho slova potvrdil vzletnými frázemi: Je mi ctí získat toto ocenění, zejména pokud pro něj hlasovalo tolik prodejců. Měli jsme zájem předvést nové Clio na internetu inovativním a vzrušujícím způsobem. S touto kampaní se nám toho rozhodně podařilo dosáhnout. Nové Clio je stylovým a atraktivním modelem, který apeluje na širokou veřejnost. Jsem rád, že tato videa dosáhla odborného uznání, které si zaslouží. Nastavila vysokou laťku a my teď musíme propříště vymyslet ještě něco působivějšího“.

Varianta pro muže s půvabnými tanečnicemi má za dva a půl měsíce již přes 3,4 milionu zhlédnutí. Ženská verze s dámou za volantem a tanečníky překročila 924 tisíc, dámy mají přece jen asi trochu jiné starosti. Obě byly zveřejněny na serveru Youtube 28. března 2013. Jen škoda, že tlačítko Va Va Voom na přístrojové desce testovacího Clia je skutečně pouze fikcí.

Doporučujeme

Témata
16. 6. 2013 20:59
Re: Asi takhle
Tohle "zařízení" kup s integrovanym akumulátorem, protože jinak budou záhadně mizet baterky z dálkáče. True story. >:-[]
16. 6. 2013 19:25
Re: Asi takhle
>:-[] sakra vidíš.......pak mám doma najít nějaký baterky.................
16. 6. 2013 19:23
Re: Asi takhle
:-) :yes:
(Jen bych doplnil, že nemálo těch manželek si to ze záznamu přehraje taky.)
16. 6. 2013 19:07
Asi takhle
úplně to vidím - chlap kouká na televizi sám a čumí a čumí na ty kočky a říká si, jaký by to asi bylo(jasně, pár kluků kouká na obdobu s klukama..) mít takovýhle kočky místo auta v garáži. Pak si prohlídne své internetové bankovnictví, odkud se na něj vyvalí negativní saldo, do obýváku vletí manželka, která by mohla hrát leda tak v reklamě na důlní rypadlo stojku od pásu a nahlas pronese, že ta reklama je "ale děsně debilní a sexistická..........." a přepne s ostantativním gestem na Prostřeno.............(a večer si to párkrát přehraje z hadru na telce, když choť funí do pleťové masky)
16. 6. 2013 18:31
Re: Nákupné rozhodnutí
V Nissanu Juke je už nová generace 1.5 dCi 110. Na ten se čekalo i v přípedě Clia a Capturu. Nafta tedy bude končit na 110 k. V případě benzínu si asi na motory nikdo stěžovat nemůže. TCe 120 a TCe 200 snad uspokojí každého. Snad jen dvouspojka někomu může vadit. Někomu zase vadí, pokud dvouspojka není.