Rekordy Fordu Racing EcoBoost Prototype mají FIA homologaci
Okruh Daytona Speedway je jako stvořený k ustavování působivých rychlostních rekordů. Jedná se o klasický americký (téměř) ovál o délce čtyř kilometrů s velkými poloměry zatáček a právě zde bylo v roce 1987 speciálem Ford NASCAR, řízeným Billem Elliotem, stanoven rekord, když dosáhl průměrné rychlosti 210,364 mph, tedy 338,476 km/h.
Vloni v říjnu se na Daytonu vypravil tým, jehož cílem bylo rekord překonat. Nástrojem k tomu se stal Ford Racing Ecoboost Prototype, vybavený motorem V6 3.5 EcoBoost, u něhož sice výrobce tají parametry, nicméně výkon mu určitě nechybí, protože Colin Braun s autem dosáhl průměrné rychlosti 222,971 mph, tedy 358,760 km/h a objel ovál za 40,364 s.
Nyní proběhlo šetření FIA, zda rekord splňoval všechny náročné požadavky automobilové federace a poté, co bylo zkonstatováno, že ano, je prototyp Ford Racing EcoBoost držitelem oficiálních rychlostních rekord Daytony. To je určitě zajímavý příslib do budoucna, Ford totiž plánuje speciál nasadit do závodů nového šampionátu United Sports Car Championship, jenž vznikl sloučením ALMS a Grand Am.
A přestože bude prototyp využívat stejný, divizí Ford Racing kompletně vyvinutý šestiválec, jenž mu zajistil zmíněný rekord, pro potřeby vytrvalostního závodění dojde k jeho vyladění firmou Roush Yates Racing Engines, přičemž bude část výkonu obětována ve prospěch spolehlivosti. I tak by ale mohl tento vůz patřit k nejvážnějším adeptům na titul v USCC.