Renault Captur už koupíte s novou třináctistovkou. Na kolik horká motorová novinka přijde?
Za vším stojí stále přísnější emisní normy, kvůli kterým se automobilky pozvolna připravují na novou metodiku měření v reálném provozu. Vzpomeňme Volkswagen a jeho čtyřválec 1.5 TSI, skupinu PSA s novinkou v podobě 1.5 BlueHDi a konečně Renault, jenž na normy reaguje čtyřválcem 1.3 TCe, který tvořil ve spolupráci se značkou Mercedes-Benz.
Zážehovou třináctistovku (kterou kromě modelů francouzské automobilky nalezneme i v třídě A) už můžete objednat i v Renaultu Captur. Připomeňme, že čtyřválec s označením Energy TCe 150 poskytuje výkon 110 kW při 5000 otáčkách a 250 N.m při 1700 otáčkách. Motor s přímým vstřikováním slibuje kombinovanou spotřebu na přelomu pěti a šesti litrů. V modelu Captur lze nový pohon spárovat se šestistupňovým manuálem, případně dvouspojkou EDC se stejným počtem stupňů.
Nový agregát se aktuálně páruje jen s nejvyšší výbavou S-Edition a ceník startuje těsně pod půlmilionem korun. S manuálem si připravte 497.900 Kč, příplatek za samočinné ústrojí činí 30.000 Kč.
Nepřekvapí, že právě třináctistovka je v ceníku modelu aktuálně vůbec nejdražší. Pokud byste chtěli Captur za méně peněz, můžete sáhnout po základní motorizaci v podobě 0,9litrového tříválce s výkonem 66 kw (+ 5 kW overboost). Ten se jako jediný páruje s úvodním výbavovým stupněm Advantage a stojí 324.900 Kč. A když využijete i akčních nabídek Renaultu a necháte mu na oplátku svůj starý vůz, můžete cenu stlačit i pod tři sta tisíc.