Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio čekají velké změny. Hodí spalováky na druhou kolej?

Marek Bednář
Diskuze (19)

Šestá generace Renaultu Clio, plánovaná na rok 2026, se má pohonem i designem výrazně odlišovat od té současné, která přišla na trh před pěti lety.

Současný Renault Clio, který je s jednou modernizací ve výrobě od roku 2019, už nabízí hybridní pohon jako svůj nejvyšší stupeň elektrifikace. Příští generace, jejíž odhalení je v plánu na rok 2026, však má jít o notný kus dál – má se stát elektromobilem. Ne však výhradně, alespoň dle britského magazínu Autocar.

Renault chce nabízet dostupná elektrifikovaná auta a příští clio toho bude příkladem – k mání bude podle Britů jako hybrid na platformě CMF-B, kterou používá i současná generace. Doplnit ji má elektrická verze, která bude využívat novou platformu Ampr Small.

Video se připravuje ...

Ta má existovat ve třech velikostech. Prostřední podepře již odhalený model 5 a chystaný crossover 4, zmenšené provedení se stane základem budoucího twinga, a konečně větší verze právě pro clio. To by mělo zůstat ve své současné kategorii a být tak rivalem pro Peugeot e-208 či podobně velké elektrovozy.

Platformy CMF-B a Ampr Small nejsou úplně stejné, ale zhruba 60 % dílů stejných je. Srovnatelné jsou také rozměry a shodné jsou struktury odpružení či různé spojovací body. Je tedy možné na obě postavit stejnou karoserii, takže může vzniknout elektrické i hybridní clio.

Jak bude novinka vypadat, je samozřejmě zatím očím kohokoliv mimo Renault skryto. Mělo by ale být výrazně odlišné od současného modelu, který docela připomíná předchozí generaci, představenou v roce 2012. Je pravděpodobné, že ponese designový jazyk elektrického meganu a scénicu.

Jestli ovšem elektrické clio přijde na trh hned s uvedením nové generace, není jisté. Teoreticky může před faktickým zákazem spalovacích motorů v roce 2035 proběhnout ještě celá jedna generace clia, než bude muset přejít na bateriový pohon, alespoň dle slov šéfinženýra Renaultu Gillese Le Borgna, který je zastáncem nabídnutí více různých druhů pohonu v jednom autě.

Marek Bednář
Diskuze (19)

Doporučujeme

3. 4. 2024 23:20
Re: Jak známo, ten idiotský zákaz prodeje...
Jedná technická: A kdo Fordu bránil vyvinout třeba novou a konečně designově atraktivní generaci Focusu přesně dle potřeb a vkusu Evropanů? Nebo Fiesty či Mondea? Tedy dělat to, co evropský Ford skvěle uměl po celá desetiletí?
Avatar - W.O. PRSCLEY
3. 4. 2024 18:14
Re: Jak známo, ten idiotský zákaz prodeje...
Honďácké diesely, to byl pojem. První generace 2,2, velmi bezporuchový.
Diesely to jejich blbnutí začalo ...
3. 4. 2024 17:40
Re: Jak známo, ten idiotský zákaz prodeje...
S Hondou souhlas, její nesmyslná taktika jí vytlačila úplně na okraj a přitom když přišel Civic 8G(2005) a 9G(2011), tak to auto bylo vidět všude ;-) Dneska je to svátek, 11G prostě na silnici vidět není :no:
Avatar - WinDiesel
3. 4. 2024 15:06
Re: Kapsa zákazníka
Cituji ..."Začínají mi připomínat"
Ono to tak ale fakticky je.
Diesely u Renaultu a Stellantisu nevidíš v konfigurátoru ani v cenících.
Musíš si o něj říci, respektive se ujistit zda ho opravdu nenabízejí. V některých případech ho opravdu nenabízí, v některých případech se za něj "stydí". U benzínů je to asi podobně.
Když jsme kupovali Rextona, jen tak jsem se zeptal zda opravdu u Koranda nenabízejí diesel. nevím jak je to dnes ale před 2 roky se dal z Koreje objednat, v cenících a v konfigurátoru ale nefiguroval. No ale když se tato možnost zatajuje, dříve nebo později prodej umře.
A potom blbečci začnou halasně tvrdit že o diesely není zájem. :-)
Mimochodem, to není náhoda jak EK a EU tlačí na velikost nádrže. kdyby si neska automobilky nemusely hlídat každý gram CO2, měly by diesely i 4x vyšší dojezd, to se ale nehodí takže v lepším případě mají auta s dieselovým motorem 1000 km dojezdu, v horším případě 800.
Avatar - WinDiesel
3. 4. 2024 14:53
Re: Jak známo, ten idiotský zákaz prodeje...
Nu myslím si že již odpočítávají dny kdy se budou muset z Evropy zcela stáhnout.
Evropa chce levné spalováky a ty zajišťují Korejci a Číňani a možná trochu Dacia, už není místo a prostor vrátit se zpět, Ford spálil mosty už bude jen paběrkovat. Podle jiného serveru nově prodělává na jednom EV až 1,1 milionu korun, plus pár podivných elektrifikovaných SUV - to je na odchod z Evropy.
Podobným způsobem blbne Honda, myslím že odchod z Evropy už se také rýsuje.