Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault Clio E-Tech 145 Esprit Alpine
Renault Clio E-Tech 145 Esprit Alpine
Renault Clio E-Tech 145 Esprit Alpine
Renault Clio E-Tech 145 Esprit Alpine
40 Fotogalerie

Renault Clio čekají velké změny. Hodí spalováky na druhou kolej?

Marek Bednář

Šestá generace Renaultu Clio, plánovaná na rok 2026, se má pohonem i designem výrazně odlišovat od té současné, která přišla na trh před pěti lety.

Současný Renault Clio, který je s jednou modernizací ve výrobě od roku 2019, už nabízí hybridní pohon jako svůj nejvyšší stupeň elektrifikace. Příští generace, jejíž odhalení je v plánu na rok 2026, však má jít o notný kus dál – má se stát elektromobilem. Ne však výhradně, alespoň dle britského magazínu Autocar.

Renault chce nabízet dostupná elektrifikovaná auta a příští clio toho bude příkladem – k mání bude podle Britů jako hybrid na platformě CMF-B, kterou používá i současná generace. Doplnit ji má elektrická verze, která bude využívat novou platformu Ampr Small.

Video placeholder
Modernizovaný Renault Clio E-Tech Esprit Alpine • Renault

Ta má existovat ve třech velikostech. Prostřední podepře již odhalený model 5 a chystaný crossover 4, zmenšené provedení se stane základem budoucího twinga, a konečně větší verze právě pro clio. To by mělo zůstat ve své současné kategorii a být tak rivalem pro Peugeot e-208 či podobně velké elektrovozy.

Platformy CMF-B a Ampr Small nejsou úplně stejné, ale zhruba 60 % dílů stejných je. Srovnatelné jsou také rozměry a shodné jsou struktury odpružení či různé spojovací body. Je tedy možné na obě postavit stejnou karoserii, takže může vzniknout elektrické i hybridní clio.

Jak bude novinka vypadat, je samozřejmě zatím očím kohokoliv mimo Renault skryto. Mělo by ale být výrazně odlišné od současného modelu, který docela připomíná předchozí generaci, představenou v roce 2012. Je pravděpodobné, že ponese designový jazyk elektrického meganu a scénicu.

Jestli ovšem elektrické clio přijde na trh hned s uvedením nové generace, není jisté. Teoreticky může před faktickým zákazem spalovacích motorů v roce 2035 proběhnout ještě celá jedna generace clia, než bude muset přejít na bateriový pohon, alespoň dle slov šéfinženýra Renaultu Gillese Le Borgna, který je zastáncem nabídnutí více různých druhů pohonu v jednom autě.