Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio III na vlastní kůži!

Ondřej Šuch
Diskuze (87)
Renault dnes v 16 zemích současně představil třetí generaci modelu, kterého se zatím prodalo 8,7 milionu kusů. Auto jsme prolezli odshora dolů a v kůži konkurence bychom věru být nechtěli...

Renault dnes v 16 zemích současně představil třetí generaci modelu, kterého se zatím prodalo 8,7 milionu kusů. Auto jsme prolezli odshora dolů a v kůži konkurence bychom věru být nechtěli...

Clio třetí generace je pro Renault stěžejním modelem. Prodeje v B-segmentu rostou a v České republice zaujímá tato třída 49,7 % trhu. Samotný Renault pak v České republice s modely Clio II, Thalia a Modus obsadil v 1. čtvrtletí tohoto roku 8,6% B-segmentu. V ČR se do konce dubna 2005 prodalo 11400 vozů Clio obou dosavadních generací. Současné clio II se bude vyrábět, dovážet i prodávat i nadále.

Clio třetí generace přijde na český trh až v říjnu, takže informace o cenách ani kombinacích výbav ještě nejsou k dispozici. Otázku dalších motorizací a karosářských variant nechali představitelé Renaultu bez komentáře, takže můžeme jen tipovat, že dvoulitrové zážehové turbo není posledním slovem a že konec výroby hyperúspěšné Thalie by mohl být následován kvalitativně nesrovnatelným modelem na bázi Clio III. Sedan Clio by se tak žádoucím způsobem oddálil od Dacie Logan.

Vývoj Clia III trval 28 měsíců (u předchozí generace to byly 4 roky!) a stál neskutečných 953 milionů euro. Dalších 630 milionů spolykaly investice ve výrobních závodech ve Francii a v Turecku. Renault očekává, že nová generace bude stejným blockbusterem jako dosavadní model, kapacita výroby je 475.000 vozů ročně.

Podívejte se na fotografie. Clio je úplně jiné a především ve všech směrech větší - i na poměry klasického mezigeneračního zvětšování, které je vlastní téměř všem modelům všech značek, ohlásil Renault velmi překvapivé hodnoty.

Délka narostla o nevídaných 174 mm na 3986 mm, rozvor o podstatných 103 mm na 2575 mm, šířka vozu vzrlostla o 68 mm na 1707 mm. Přibližně o tři centimetry vzrostla vnitřní šířka, výška i využitelná délka, hlavně pro kolena cestujících na zadních sedadlech.

A jaké jsou první dojmy ze stojícího vozu?
Na první pohled je znát nárůst všech vnějších rozměrů, auto působí ve třídveřové i pětidveřové verzi velmi mohutně a nemá daleko k modelu Mégane. Podstatný rozdíl je v nastupování - vysoké a znatelně širší dveře umožňují pohodlný přístup ke všem sedadlům. Zpracování interiéru je na vysoké úrovni, designérské výstřelky typu dvoukruhových výdechů/ovladačů ventilace nejdou na úkor funkčnosti a použité materiály jsou na pohled i dotek velmi příjemné. Velmi je znát nárůst vnitřního prostoru. Nejenže jsem se svými 194 centimetry měl nad hlavou místo na předních sedadlech, ale podobný prostor na zadním sedadle ve třídveřové variantě byl pro mě překvapením. Také na délku je vepředu dost místa, při usednutí "za sebe" jsem se sice dotýkal koleny předních sedadel, narozdíl od Clia II jsem ale neměl pocit nepohodlí.

Zavazadlový prostor o základním objemu 288 litrů je dobře přístupný, víko se odklápí dostatečně vysoko. Za zadními sedadly ale vystupuje cca 8 cm vysoká příčná výztuha a zadní sedadla ani po sklopení sedáků a opěradel nevytváří rovnou plochu. Objem 1038 l v této konfiguraci je ale dostatečný.

Renault Clio - zážehové motory*
Zdvihový objem [cm3]1149139015981598
Nejvyšší výkon [kW/ot./min]55/550072/575065/500082/6000
Nejvyšší točivý moment [Nm/ot./min]105/4250127/4250140/3000151/4250
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]5,96,66,66,6
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]13,411,311,910,2
Max. rychlost [km/h]167183177190

*nabídka pro český trh zatím nebyla upřesněna

V prvním čtvrtletí roku 2006 se na trh dostane verze s motorem 2.0 16V (103 kW), vyvinutá ve spolupráci s Nissanem.

Renault Clio - vznětové motory*
Zdvihový objem [cm3]146114611461
Nejvyšší výkon [kW/ot./min]50/400063/375078/4000
Nejvyšší točivý moment [Nm/ot./min]160/1700200/1900240/2000-2500
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]4,64,44,6
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]15,212,711,1
Max. rychlost [km/h]162174190

*nabídka pro český trh zatím nebyla upřesněna

Standardně mají clia pětistupňovou manuální převodovku, nejsilnější vznětový motor a zážehový dvoulitr dostanou šest stupňů. Automatizovaná převodovka bude mít řazení s tlačítky na volantu, v nabídce bude i klasická automatická převodovka.

Ondřej Šuch
Diskuze (87)
21. 6. 2005 11:57
Re: ROBOTI II. ROBOTI II.ROBOTI II. ROBOTI II.
Mini... to je cíl
21. 6. 2005 08:32
Re: ROBOTI II. ROBOTI II.ROBOTI II. ROBOTI II.
206 je designový klenot v malých autech. To ostatní se jí velkoryse promíjí... nezapomeň na její stáří. Psal jsem, že pro auto bych do Fr. nejel - pro auto pro bejka, pro ženu je to ideální řešení. Jak píšeš odporně - "malého *" si řada lidí koupí. Koupí ho ten, kdo chce POLO GTI a je mu jedno co stojí. Vezmi katalog a podívej se na POLO GTI - to je sen v malých vozech. Auto není o tom aby bylo co největší, auto je o tom, aby ti udělalo co největší radost. A tak to je především o motoru - minimálně 100 koní, jinak je to na vystoupení a pak kastli, co tě osloví. V malých je to především 206, Fiesta a Polo. Bude tam brzy i Punto. A nové Clio. A z jiného soudku - samozřejmě MINI.
20. 6. 2005 18:46
Re: ROBOTI II. ROBOTI II.ROBOTI II. ROBOTI II.
Takovej znalec... jaképak dilema, to je jasné - 206.
19. 6. 2005 17:02
ROBOTI II. ROBOTI II.ROBOTI II. ROBOTI II.
Tak už vím, čím bude jezdit RODNEY v druhém díle Robotů. Nové CLIO. Černá karta... žolík z Paříže... eso od Seiny. Jenže - volant jak od autobusu Karosa, přístrojovka bez elegance, jen mírně ulítlá (jenže Renault ví proč), chválím hodně vysoko usazenou klimačku a nechválím utopený spínač varovných světel... kolikrát já ho jen na dálnici mačkám... no a startování způsobem jako když rozsvěcím světlo na chodbě v paneláku, tak tohle neberu, to nechci (chci klíček). Líbí se mi sedadla. Rozhodně to chce třídveřáčka... z profilu vnímám ostřejší rysy a myslím, že do něj může (občas) sednout i bejk. Na předku zase útočí tlama... co je tohle za módu?... o knírku nemluvě... zato zadek, ten se lehce otřel o BMW1, přesto ho chválím - velice vkusně zakomponováná zadní světla. Celkově z něj čiší až moc snaha zaujmout... jenže co Cliu zbývá. Tichou, nadčasovou eleganci valí absolutně geniálně VW (podívejte se na POLO), tak je potřeba vymyslet něco "in". Tak jo, CLIO je "in". Pro někoho... Auto má (mimo JAGUAR E-TYPE) působit "těžce", to těžce nezvládla minulá generace CLia u které hrozilo, že v zatáčce vypadnete z okna. Tohle je tedy trochu odtraněno, nové Clio působí jako auto a ne jako hračka od Burago. P.S. Těm neznalcům nahoře, kteří srovnávají design Fabie a Clia bych doporučil konfrontovat minulé Clio a Fabiu... pokud i tak u nich vítězí Clio, pak jedině husté oční kapky...