Renault Clio: Nový Megane-design a sportovní verze GT
Vizuálně se inovované Clio liší hlavně přídí, která má zásadně přepracovaný přední nárazník. Moderní konstrukční a designérské řešení usnadňuje a snad i zlevňuje změny jako je ta nejnovější. Celou příď totiž automobilka vytvarovala do velkoplošného dílu, takže funkční prvky nárazníku (kdysi oddělené části auta) dnes už jen těžko dokážeme na první pohled odlišit od stylisticky motivovaných detailů.
Místo dvou otvorů v masce má Clio už jen jeden, klasický. Pod novými předními světlomety jsou na rozích nárazníku charakteristické tvary, jejichž podobu nese Laguna i nový Megane. Zadní část auta má přepracované koncové svítilny a nárazník.
Na snímcích vidíme nový sportovně orientovaný model Clio GT. Podrobnosti o motorářských novinkách nejsou v tuto chvíli zveřejněny. Benzinová i naftová paleta v současnosti dobře plní své poslání, čtyřválce 1,2 a 1,2 turbo mají nízkou spotřebu a odpovídající výkonové spektrum, takže zřejmě nebude důvod něco měnit. Clio GT by mohlo dostat nový motor 1,4 TCE (96 kW při 5500 ot./min, 190 Nm při 2250 ot./min), ovšem to je zatím pouze neověřená informace, na jejíž potvrzení si budeme muset ještě pár dní počkat.
Renault se místo toho chlubí novou vestavěnou navigací, vyvinutou ve spolupráci s firmou TomTom. Disponuje barevným displejem s uhlopříčkou 14,7 cm v horní části přístrojové desky, možností aktualizace mapových podkladů po internetu vč. databáze radarů a policejních kamer a atraktivní cenou pod 500 euro (cca 14,5 tisíce Kč).
Preiméra je naplánována na autosalon do Ženevy. Na český trh příjde novinka na konci května 2009.
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/sGsb8t5bGGk&hl=cs&fs=1" style="auto"}