Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio R.S.: 200 koní stojí 565 tisíc Kč

David Bureš
Diskuze (104)
Francouzský rošťák nepatří mezi nejlevnější hot-hatche na trhu. Nabízí však větší výkon než většina konkurentů.

Na český trh vstupuje Renault Clio čtvrté generace ve vrcholném provedení z dílny divize Renaultsport. Jeho cena činí 564.900 korun.

Auto je standardně vybaveno koženým volantem, asistentem rozjezdu do kopce, čtyřmi airbagy, palubním počítačem, tempomatem, dešťovým a světelným senzorem, elektricky ovládanými a sklopnými vyhřívanými zrcátky, elektrickým stahováním oken, zadním parkovacím senzorem, automatickou klimatizací, multimediálním systémem R-Link a navigací.

Za příplatek 30.000 korun je k dispozici paket Cup s přitvrzeným podvozkem, 18palcovými koly a červenými brzdovými třmeny. Později pak bude možné si připlatit za R.S. Monitor 2.0 (+6.500 Kč), který dokáže zobrazovat provozní hodnoty různých částí vozu a zaznamenávat dosažené dynamické parametry, jako je zrychlení, přetížení a procentuální prokluz kol.

Francouzský hot-hatch je poháněn přeplňovanou benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 147 kW (200 k) a točivém momentu 240 N.m. O přenos točivého momentu na přední kola se stará šestistupňová dvouspojková převodovka EDC.

Řidič může v Cliu R.S. vybírat mezi třemi jízdními režimy – Normal, Sport a Race, které ovlivňují nastavení motoru, převodovky, posilovače řízení a stabilizačního systému. Pro co nejrychlejší start tu je funkce launch control.

Cena Clia R.S. znamená, že vůz nebude bojovat nízkou cenovkou. Například VW Polo GTI, které také disponuje dvouspojkovou převodovkou, stojí 427.900 Kč. Opel Corsa OPC, která má ke Cliu R.S. výkonově blíže (141 kW vs. 147 kW), je prodáván za 525.900 korun.

Renault Clio R.S. – srovnání s konkurencí
ZnačkaRenaultFordMiniOpelVW
ModelClio R.S.Fiesta STJCWCorsa OPCPolo GTI
Motor1,6 16v Turbo1,6 EcoBoost1,6 Turbo1,6 Ecotec Turbo1,4 TSI
Převodovka6DS6M6M (6A)6M7DS
Zdvihový objem [cm3]16181596159815981390
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]147/6000134/5700155/6000141/5850132/6200
Největší toč. mom. [N.m/min-1]240/1750240/1600280/
2000-5200
260/
1980-5850
250/
2000-4500
Max. rychlost [km/h]230220238 (236)225229
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,76,96,5 (6,7)7,26,9
Komb. spotřeba [l/100 km]6,35,96,6 (7,1)7,95,9
Cena [Kč]564.900459.150757.500525.900427.900

David Bureš
Diskuze (104)
Avatar - moreczech
2. 4. 2013 22:21
Re: nenormální
RENAULT toujours !!!

[odkaz]
1. 4. 2013 17:50
Re: tu je clio RS na videu
:yes:
Avatar - dr.biker
1. 4. 2013 13:27
Re: tu je clio RS na videu
Díky za odkaz, super video. :yes:
Avatar - Ronault.
1. 4. 2013 12:55
Re: len o 50 tacov drahsi golf GTI
:yes: :yes: :yes:
1. 4. 2013 10:15
Re: Chyba
Myslel jsem, že se budeš držet svých slov a nebudeš se mnou ztrácet čas. Ale alespoň jsi už napsal něco málo o autech.

Ty budeš jeden z těch řidičů-neřidičů, kteří se spokojí s nejrůznějšími asistenčními systémy. Tím nechci nijak snižovat jejich důležitost, ikdyž některé z nich jen suplují práci řidiče - např. HBC apod.. Já považuji za důležitější větší brzdy (zkracují brzdnou dráhu), lepší jízdní vlastnosti - manévrovatelnost a silnější motor, což nabízí právě HH. Ono je sice hezký, když tě Mazda upozorní na blížící se překážku, ale díky slabším brzdám zastavíš o pár metrů dále než jakýkoliv HH ;-)

Abysme byli na jiném levelu, tak bys musel být jiná kapacita. Ale je dobře, že se sám sebou bavíš, smajlíkami šetřit nemusíš ;-) Na tvé první reakci nebylo co chápat (tvé příspěvky jsou poměrně jednoduché), protože jsi jen napsal, že řešíš své zdraví v mnoha oblastech, skoro jako nikdo jinej tady. O bezpečnosti aut nic.

Už se mnou nemusíš ztrácet čas a můžeš se věnovat diskuzi třeba na stránkách o zdravé stravě a doplňcích, tam budeš třeba excelovat :-)