Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Drive the Change: Novinky pro roky 2011 a 2012 potvrzeny

Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
Renault Clio
26 Fotogalerie
Diskuze (47)
Renault zveřejnil strategii s výhledem na 3 a 6 let.

Dokument s názvem Renault 2016 – Drive the Change pojmenovává ambice, kterých chce francouzská automobilka dosáhnout do roku 2013 a do roku 2016. Během následujících tří let by měl objem produkce skupiny Renault (značky Renault, Dacia a Samsung) vzrůst na 3 miliony aut ročně. Zároveň chce automobilka zlepšit hospodářské ukazatele, přinášet další technické inovace a posilovat svoji image.

Uplynulé roky Renault hodnotí navzdory globální ekonomické krizi pozitivně. Automobilce se podařilo zbavit existenční závislosti na modelu Mégane a evropských trzích – vzrostl počet klíčových modelů v portfoliu a Renault se úspěšně prosadil i mimo země EU. Zároveň v letech 2006 až 2010 klesly výdaje na záruční opravy o 57 %.

Rok 2011 – první elektromobily a nové dCi

Ještě letos Renault uvede tři elektromobily. Dva z nich mají základ v existujícím modelu: Fluence Z.E. a Kangoo Z.E.

Doplní je městský elektromobil Twizy.

Podobu všech tří známe díky dřívějším prototypům představeným na velkých evropských autosalonech.

Nový turbodiesel Energy dCi 130 se začne prodávat v květnu. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 96 kW zamíří nejprve do MPV Scénic, kde nahradí stejně výkonný 1,9 dCi. Spotřeba paliva má s novým motorem klesnout o 20 % a v době uvedení do prodeje půjde zřejmě o nejvýkonnější 1,6litrový turbodiesel na trhu.

Protějškem Energy dCi bude úsporný zážehový turbomotor Energy TCe. Renault je stále skoupý na detaily, nicméně prohlašuje, že nový malý agregát přinese v modelech segmentech mini, malé vozy a v nižší střední třídě snížení spotřeby paliva až o 1 litr na 100 km.

Na letošní rok je potvrzen facelift malého Twinga. Oficiálně to zmíněno není, ale právě tato premiéra by byla dobrou příležitostí uvést malý TCe do prodeje.

Rok 2012 – nové Clio a další elektromobil

Aktuální generace Renaultu Clio, vyráběná od roku 2005, se příští rok dočká nástupce. Rok 2012 také přinese nový rodinný model od Dacie a malý užitkový vůz téže značky.

Na poli elektromobilů se dočkáme třetí novinky, a to plně elektrického modelu ZOE. V zásadě by se mělo jednat o elektricky poháněnou verzi Clia.

S pomocí nových úspornějších motorů a rozšířením produkce o elektromobily chce Renault snížit flotilový průměr emisí CO2 ze stávajících 137 g/km na 120 g/km nejpozději v roce 2013 a do roku 2016 na méně než 100 g/km. Elektrický pohon v tom pochopitelně hraje důležitou roli – každý elektromobil do váženého průměru přispěje nulovou hodnotou.

Dlouhodobé cíle

Renault plánuje i nadále pokračovat cestou rozšiřování portfolia. Trojice jeho značek bude v roce 2013 nabízet 44 modelových variant, v roce 2016 pak 48. Na konci loňského roku to přitom bylo 40, o pět let dříve jen 30.

Image značky mají posilovat nová technická řešení. Vedle elektromobilů, na jejichž vývoji spolupracuje s aliančním partnerem Nissan, to mají být i drobnosti jako nejdostupnější vestavěná navigace na trhu (zařízení Carminat TomTom).

Značka Renault také chystá designové změny. Nové generace modelů adaptují směr udávaný koncepty DeZir a Captur.

Optimalizace vývoje

Růst bude provázet pečlivě hodnocení alokace zdrojů. Expanze automobilky tedy má být podpořena i zlepšením ekonomických ukazatelů. Výdaje na vývoj proto nemají v žádném roce překročit 9 % obratu. Renault chce jít cestou sdílení technologií, 80 % nových modelů bude stát na platformě sdílené s některým za partnerů.

Ve spolupráci s Nissanem vznikne nová platforma C/D určená pro modely nižší střední a střední třídy. Ročně na ní vznikne 1,5 milionu vozů.

Na platformě A postaví Renault třetí generaci Twinga. Koncern Daimler ji použije pro novou generaci modelů Smart. Renault, Nissan a Daimler budou společně sdílet také platformy pro lehká užitková vozidla.

Renault připravuje také nový program standardizace, který přinese výraznější sdílení komponent mezi modely. Nejdříve se projeví u nové generace platformy M0 (Dacie a levné Renaulty), B (nové Clio a jeho deriváty) a C/D (střední a vyšší řady Renaultu a Nissanu).

Aplikace výrobní strategie monozukuri, kterou Renault převezme od Nissanu, přinese propojení procesů nákupu, výroby, logistiky a dodávek zákazníkům. Renault si od ní slibuje snížení přímých nákladů o 12 %. Revidované výrobní programy jednotlivých továren by mělo u stávajících provozů zvýšit produkční kapacitu o 20 % a umožnit snadnější dosažení stavu plného vytížení výrobních linek.

Vstoupit do diskuze (47)