Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Zoe: Elektromobil s tváří budoucího Clia

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
K nejzásadnějším novinkám pařížského stánku automobilky Renault patří zcela nový koncept elektromobilu se známým jménem. Pětidveřový hatchback navíc naznačuje podobu příští generace Clia.

Renault Zoe Z.E. bylo jméno futuristického konceptu z loňského autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a letos je bez zkratky Z.E. nese malý pětidveřový hatchback. Ten opustil extrémně futuristické linie i výstřelky v podobě vzhůru výklopných dveří a má mnohem blíže k sériovému modelu.

Podle tiskových materiálů automobilky je Zoe předobrazem budoucího sériového elektromobilu a neoficiální zdroje uvádějí, že se díváme na novou generaci Clia. To tak trochu naznačuje i samotná automobilka, když o Zoe v tiskových materiálech hovoří jako o voze velikosti Clia.

Kompaktní pětidveřový hatchback má karoserii dlouhou 4086 mm, širokou 1788 mm a vysokou 1540 mm. Rozvor náprav má dlouhý 2575 mm, rozchod kol má vpředu i vzadu 1578 mm.

K pohonu Zoe slouží elektromotor s výkonem 60 kW (80 k) a točivým momentem 222 Nm. Elektrickou energii dodávají lithium-iontové akumulátory. Čtyřmetrový hatchback je schopen dosáhnout maximální rychlosti 135 km/h, akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8,1 s a na jedno nabití ujede okolo 160 km.

Baterie lze dobíjet třemi způsoby. První představuje běžnou domácí síť z níž se dobíjejí 6 až 8 hodin. Druhým způsobem je rychlonabíjení Quickcharge, kdy je Zoe po deseti minutách v zásuvce schopný ujet až 60 km a po 30 minutách jsou baterie nabity na 80 %. Třetí možnost představuje výměnná stanice Quickdrop, v níž budou vybité baterie vyměněny za plné během tří minut.

Renault Zoe vedle svého designu a pohonného systému zaujme několika inovativními prvky výbavy. Mezi ně patří klimatizace udržující v interiéru ideální vlhkost zabraňujíví dehydrataci kůže cestujících. Následuje senzor monitorující toxicitu vnějšího prostředí, který zabrání vniknutí výfukových a jiných škodlivých plynů do interiéru. Příjemnou atmosféru na palubě, dobrou náladu cestujících a bdělost řidiče má podpořit speciální vnitřní osvětlení a ozvučení.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (15)
Re: Mazda ZOE...
Jestli budou současné modely fungovat jako ty minulé, tak nemám strach.
Podívej na Satise. Vnitřek zámecký pokojíček, exteriér jako by vyjel včera z pera. Ostatní
(záměrně nejmenuji) mohou jen tiše závidět.
Re: Mazda ZOE...
To není nádech to je Drive to change.Interiéry jsou v současné době velmi silnou stránkou Renaultu, o exteréru se dá diskutovat, ale veř, že za nějaký čas zjistíš, že získal i tam.
Např. Podívej na Mondeo a Lagunu. Stáří cca stejné a již teď je patrné jejich odlišné vnímání.
Zatímco Mondeo je kus téměř beztvarého velkého plechu, Laguna zraje a zraje.
Podívej na předešlou generaci Passata a Laguny. Rakev vs. pěkný auto. A o tom to je.
:yes:
Re: Mazda ZOE...
Je to tak, souhlas. :yes:
1. 10. 2010 22:57
Re: Mazda ZOE...
Každý se potřebuje někdy nadechnout a doufej, že současné období je jen tím nádechem. I u současných modelů musíš ocenit kvalitu i design interiéru. Co Renault ztratil navenek, získal vevnitř.
1. 10. 2010 22:38
Re: Mazda ZOE...
Napísal si to pekne. :yes: