Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Espace 2,0 dCi – Spaceship v čiperném důchodu

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 25. 11. 2011
37
200
Zobrazit náhledy (37)
Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace Renault Espace
Přestože prodejně už vůz nepatří mezi lídry třídy, stále má co nabídnout – i to bylo důvodem našeho testu.

Zakladatel evropských MPV se ve čtvrté generaci vyrábí už devět let. U jiných modelů by i přes prodělané facelifty byl čas na výměnu, Renault si ale, podobně jako kdysi u Twinga, dává načas a trh oblažuje aktuálně třetím faceliftem. Přestože prodejně už vůz nepatří mezi lídry třídy, stále má co nabídnout – i to bylo důvodem našeho testu.

Pohled do ceníku potvrzuje předdůchodový věk: zbyvších pěti výbavových stupňů s nezapamatovatelnými čtyřslabičnými názvy zůstala jediná verze Celsium, ovšem s hned čtyřmi motorizacemi.

Jediným zážehovým motorem je dvoulitr s výkonem 125 kW (170 k). Zájemce o vznětové agregáty uspokojí na českém trhu čtyřválec 2,0 dCi 16V s výkony 110 kW (150 k) a 127 kW (175 k), respektive 180k v kombinaci s automatickou převodovkou.

renault testy mpv renault testy mpv
 

Ceny za poslední dva roky spadly podle jednotlivých motorizací minimálně o 200 tisíc, takže námi testovaný vrcholný naftový dvoulitr s automatem je nyní i včetně luxusních příplatků skoro stejně drahý jako byvší zážehový dvoulitr s výkonem 100 kW. Čas pracuje pro zákazníka.

Jediná výbavová verze obsahuje vše, co by zájemce mohl od vozu této kategorie očekávat. Vůz je v základu pouze pětimístný, za dvojici sedadel ve 3. řadě se připlácí 30.000,- Kč.

Naopak v základu je tempomat, navigace TomTom, kůží potažený volant i řadicí páka, dvouzónová klimatizace (třízónová za příplatek 10.000,- Kč), houf airbagů a přední mlhovky. Zvláštností je možnost volby mezi pevnou střechou, pevnou prosklenou střechou (+35.000,- Kč) a otevíratelnou panoramatickou střechou (+45.000,- Kč).

Svébytnost designu je u Espace tradicí, takže i aktuální třetí facelift přinesl jen kosmetické změny. Světlomety jsou nyní vybaveny technologií LED, na přání mohou být navíc bi-xenonové a svítit do zatáčky.

Zatímco exteriér i nadále vybočuje z šedi (a od začátku výroby se příznivci s odpůrci hádají, zda je tak činěno dobře či ne), interiér postupně zraje a v aktuální verzi kombinuje tvarovou odvahu konečně i s jistou estetikou, kvalitou zpracování a využitelností.

O čem je řeč? Jako u každého poctivého auta si dal Design rande s Ergonomií, ale ta se někde zapovídala a on, spravedlivě se naštvav, zplodil kousky interiéru s paní Designovou z jiného města, přičemž chudák Ergonomie se pak musela o ta polocizí holátka postarat jaksi ex-post.

renault testy mpv renault testy mpv
 

Ale desetitisícům zákazníků tyhle úlety vyhovují, takže v podstatě proč ne? V žádném jiném autě nenajdete ovládání klimatizace celého vozu v levé loketní opěrce, ovládání navigace ve „slepé“ poloze na středovém tunelu a centrální displej uložený excentricky v ohromné rozevřené tlamě palubní desky. A pokud hledáte tlačítko varovných blikačů, prohádali byste kalhoty: je na stropě, hned vedle otevírání střechy.

To vše zde máme od začátku výroby, ale až dnes si začínáme zvykat. Určitě je to dáno stále se lepšící kvalitou materiálů a zpracováním – leštěná imitace dřeva aspoň neuráží a především nevrže a přístroje se dají přečíst i za slunečného dne. Espace je prostě svůj a budiž mu odpuštěno.

Během let vyspěla i sedadla. Blátově-šmouhové vzory někdejších základních verzí kombinujících pohodlí rokokového divanu s držením těla na motorce jsou zapomenuty a všech pět cestujících je hýčkáno anatomicky tvarovanými křesly, která s náznakem bočního vedení drží tělo střízlice i řimbaby s jistotou dříve nevídanou. Zadní sedačky jsou sice relativně blízko podlahy a nabízejí jinde nevídaný příplatek 20 tisíc za loketní opěrky, i tady je ale na dlouhých cestách pohodlno a díky prosklené střeše a spoustě místa i příjemno.

renault testy mpv renault testy mpv
 

Vrcholná motorizace s výkonem upraveným na 132 kW představuje spolu s automatickou převodovkou asi nejlepší kombinaci. Mimo výše zmíněného cenového pádu jde především o praktický provoz ve městě bez trápení spojky a, v souladu s naším dřívějším testem, i o překvapivou úspornost.

Za celou dobu testu jsme se i při vcelku dynamické jízdě nedostali se spotřebou přes osmilitrovou hranici a při jen trochu lehčí noze nebyl v mimoměstském provozu problém jezdit ani za udávaných 6,1 l/100 km. Zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce tradičně neudává, námi zjištěný průměr okolo 11 s není subjektivně žádná hrůza.

Poměrně komfortní odpružení sice dovolí autu výrazné náklony v zatáčkách, na 90% českých silnic ale funguje jako blahodárný filtr všech neřádstev, způsobených spojenými silami silničářů, přetížených kamionů a počasí.

Pomineme-li nutnost vkládání karty do štěrbiny ve středové konzole, je vše související s pohonem auta příjemné a překvapivě tiché.

renault testy mpv renault testy mpv
 

Vůz tradičně boduje ohromným vnitřním prostorem, což okořeňuje jednak zmíněné střešní okno, jednak nespočet odkládacích prostor včetně již proslulé celoodklopné palubní desky. Zavazadlový prostor je v pětimístné konfiguraci více než dostatečný, jen to zadní víko by nemuselo být tak těžké…

Aktuální generace Espace se blíží do finále i dokonalosti, jakou asi lze se zvolenou konfigurací dosáhnout. Ergonomická a designová specifika jsou ale překvapivě jediným, a navíc velmi subjektivním argumentem, který by mohl znít proti případné koupi. Atraktivní cena s velmi slušnou výbavou v kombinaci s pohodlím a prostorem totiž dělají z Renaultu Espace kupodivu téměř racionální volbu. Kdo by to byl před pár lety řekl.

renault testy mpv renault testy mpv
 

První cena vozu634.900,- Kč (2.0 16V Turbo 125 kW Celsium)
První cena vozu s testovanou motorizací734.900,- Kč (2.0 dCi 129 kW Celsium)
Základní cena testovaného vozu774.900,- Kč (2.0 dCi 132 kW Celsium AT)
Cena testovaného vozu vč. příplatků894.400,- Kč (2.0 dCi 132 kW Celsium AT)

Plusy

  • Motor a sladění s převodovkou
  • Nízká spotřeba
  • Prostorný interiér
  • Pohodlná sedadla
  • Přijatelná cena a bohatá výbava
  • Nezaměnitelnost

Minusy

  • Ergonomické zvláštnosti
  • Některé příplatky

Témata
Renault Espace 2,0 dCi
Cena základní sestavy 774 900 Kč
Výbava základní sestavy Kola z lehké slitiny 17" Aida, podélné i příčné střešní nosiče, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBV), asistenční systém brzd (s automatickými výstražnými světly), elektronický stabilizační systém ESP s kontrolou nedotáčivosti, adaptabilní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, okenní airbagy pro 1. a 2. řadu sedadel, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, bezpečnostní tříbodové pásy vzadu vestavěné do sedadel, s omezovačem síly a dvojitým předpínačem, tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, s omezovači síly na krajních sedadlech, systém ISOFIX na zadních krajních sedadlech, systém kontroly tlaku v pneumatikách, přední bezpečnostní opěrky hlavy, výškově nastavitelné s funkcí "Komfort", 3 výškově nastavitelné opěrky hlavy vzadu, bi-xenonové světlomety s automatickým nastavením a ostřikovači, mlhové světlomety, funkce "Follow me home" (nastavitelné zpožděné zhasínání světlometů), vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférická na straně řidiče, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, elektricky sklopná, s modře tónovaným sklem, dešťový + světelný senzor, variabilní posilovač řízení, přední a zadní parkovací senzor, otáčkoměr, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově a hloubkově nastavitelný volant, poloautomatická parkovací brzda, elektrické ovládání skel předních a zadních dveří, elektrické impulzní ovládání skel předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, elektrická zásuvka 12 V, manžeta řadicí páky z kůže, kožený volant, automatická klimatizace s odděleným nastavení pro řidiče, spolujezdce a zadní sedadla, elektronický imobilizér s transpondérem, centrální zamykání dveří, zavazadlového prostoru a palivové nádrže s dálkovým ovládáním, automatické zamykání dveří za jízdy, příprava pro instalaci alarmu, odkládací schránka před sedadlem spolujezdce, odkládací kapsy v předních dveřích, odkládací kapsy v zadních dveřích, odkládací kapsy na zadní straně předních sedadel, el. nast. a vyhřívaná přední sedadla typu "Captain Chair" s pamětí polohy na straně řidiče, zadní sedadla s tříbodovými bezpečnostními pásy, 3 posuvná sedadla ve 2. řadě, kožené čalounění béžová Beige, Navigační a komunikační systém Carminat s hl. ovl. tel. přes bluetooth a s rádiem 4x50W MP3 s měničem na 6 CD, dálkové ovládání, anténa integrovaná v zadním okně, karta Renault "Keyless Entry“. Kč
Cena testované sestavy 894 400 Kč
Výbava testované sestavy El. ovládané panoramatické střešní okno s krytem (45.000,-Kč), metalíza (24.500,- Kč), videopřehrávač se dvěma monitory v předních opěrkách (+50.000,- Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 6.1 / 7.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 291 / 2860
Objem nádrže (l): 83
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1890 / 710
Rozměr pneu: 225/55 R17
Renault Espace 2,0 dCi
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4661
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1728
d) rozvor (mm): 2804
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1200
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 1030
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Ada je zase tady
Modelem rendlík Space si z veřejnosti
| 24. 6. 2012
výrobce kreatur udělal test, co všechno je zákazník schopen ještě sežrat. Pohříchu lze konstatovat, že hlupáci se najdou všude a někteří tenhle fuckoff sežrali i s navijákem. Nebudu tenhle "zázrak" hodnotit z hlediska designu interiéru, i když je pro většinu lidí "nezkousnutelný", (ani u kvality výroby a tím ve srovnání s konkurencí vysoké poruchovosti) a zůstanu jen u dvou prostých konstatování: změřte si vzdálenost mezi horní částí věnce volantu a dolní částí skla v zadních dveřích. Udělejte totéž u VW Passat,Sharan a u Volva XC70. Tím porovnáte efektivně využitelnou délku interiéru vozu. Nyní si sedněte do sedadla řidiče, připoutejte se, vezměte papírový ubrousek a zkuste si otřít zevnitř čelní sklo... A teprve potom si porovnejte zrůdný interiér s některým s vozů, kde je vše uzpořádáno účelně a na svém místě. [odkaz] A potom každý reálně uvažující člověk pochopí, že z vás výrobce kreatur dělá blbce.

Zkrátka: :no:
Avatar - libork
Renault Espace 2,0 dCi – Spaceship v čiperném důchodu
| 16. 12. 2011
Já měl Renault Espace tři roky.Kromě jedné závady na řemenici si na auto nemohu stěžovat.Koupil jsem momentálně jinou značku,ale stejně se pořád ohlížím po Espace.
Jízdní vlastnosti jsou vyhovující,oni si totiž musí ti podplacení redaktoři uvědomit an co byl Espace konstruován.Není to prostě sportovní auto.Já taky neříkám,že si trouba do Ferari nelaloží deset bas piva.Svezl jsem se z mnoha vozy různých značek a mě vyhovuje právě kabina Espace pro svou prostornost a vzdušnost.Absolutně nechápu výtky odborníků na nevyhovující sedačky.Neznám žádnou škodovku,jak vždy srovnávají novináři,která má taková křesla,kde nejste unaveni ani po několikahodinové jízdě.
Psalo se tady o ergonomii a o jiných věcech,docela mě to pobavilo.Zajímavé je,že ti zastánci vozidla s "největším kufrem" najednou nemají sindrom kufru ale hledají si jiné důvody,proč se jim Renault nelíbí,a potřebují mluvit za většinu.Například redaktor hledal spínač varovek a nenašel ho.
Já mohu říci,že jsem neměl lepší auto a pokud to půjde zase si jej pořídím.
Ergonomie a ergonomie
| 29. 11. 2011
Přemýšlím proč je to problém. Když podmínky nařizují použití zadní mlhovky, tak zároveň dovolují použití mlhovek předních (a v tu chvíli to obvykle mívá i přínos). Takže mít to na jednom kroužku mi nepřijde tak špatné. Rozhodně mi vadí víc řešení a la LR, kde je pro hlavní světla ovladač v místě jako VW/Škoda a mlhovky mají tlačítko každá z jedné strany, špatně se to hmatá a není tam v šeru pod volantem vidět...

Ad Mr.Murphy: Mokrá dálnice není důvodem k zapínání jakýchkoliv mlhovek, tedy alespoň podle vyhlášky...
Blázen GTI
| 29. 11. 2011
Rozepsat se můžeš i tak, GTIho stejně nepřesvědčíš a my ostatní si rádi poslechneme názor někoho dalšího...
Pochybuji, že GTI zkousne fakt, že někdo si může koupit zároveň prémii a ten nejhorší low end (rozuměj Renault)... >:-[]
Avatar - palokalo
Ergonomie a ergonomie
| 28. 11. 2011
suhlas.. to ma dost "nemilo" prekvapilo na mojom novom aute (peugeot)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku