Renault Estafette je ideální městská dodávka. Má nosnost Traficu a obratnost Clia
První produkční dodávky na platformě konceptu bychom mohli v ulicích měst vidět už do dvou let.
Na probíhajícím veletrhu užitkových vozidel IAA Transportation v Hannoveru se objevuje další vize lehké dodávky do města, která pochází od společnosti Flexis spadající pod křídla Renault Group, Volvo Group a logistické firmy CMA CGM. Po konceptu mobilních lékařské ordinace Renault U1st Vision tak nyní přijíždí i koncept Estafette, již tradičněji zaměřený na dopravu zboží či rozvoz balíků v těsných ulicích metropolí.

Další z konceptů od Flexis opět využívá elektrické platformy FlexEVan, na které chce společnost v roce 2026 představit právě novou generaci elektrických dodávek. Koncept Estafette má přitom kombinovat délku užitkového Kangoo L2 (4910 mm), obratnost hatchbacku Clio a nosnost Traficu L1H2 (1,22 tuny). Do designu exteriéru je pak zahrnuto několik displejů zajišťujících komunikaci řidiče/dodávky s okolím.
Jednomístná kabina zohledňuje rozvážkové služby a umožňuje přístup do nákladového prostoru i zepředu, nechybí zde řada úložných prostorů pro dokumenty a kancelářské potřeby, pracovní stolek a samozřejmě i držáky na nápoje. Namísto zrcátek zde pracuje kamerový systém s obrazovkami, zatímco infotainment systém nabízí velká tlačítka s konfigurovatelnými zkratkami pro rychlou orientaci a použití nejčastějších funkcí.
O technice se Renault či Flexis blíže nezmiňují, použitá platforma má nicméně plně využívat takzvanou SDV (Software-Defined Vehicle) architekturu, která umí postupně integrovat pokročilé funkce vozu skrze aktualizace v reálném čase. Průběžná modernizace a zahrnutí nových schopností dodávky tak pomáhá snižovat náklady na provoz o zhruba 30 %.
„Koncept Estafette je prvním příkladem toho, jak budou zítra vypadat elektrická užitková vozidla: účelově navržená pro jízdu ve městech, kompaktní, propojená a konstruovaná pro plně udržitelné doručovací služby,“ dodává Philippe Divry, generální ředitel společnosti Flexis.