Nový Renault Master přijíždí na český trh. Cena začíná pod 800 tisíci
Renault Master ve zcela nové, aerodynamicky pečlivě optimalizované karoserii pořídíte od 793 tisíc korun bez DPH. Už ve standardu jsou couvací senzory, 10“ displej infotainmentu a mnoho dalšího.
S mottem „Dojet dál, odvézt více, stát méně“ přijíždí na český trh nová generace Renaultu Master. Od prvního odhalení uběhlo už devět měsíců, od prvního svezení v okolí francouzského Bordeaux to jsou dva měsíce. Právě tam jsme zjistili, že novinka je výrazně tišší než předchůdce a také má vycizelovanou aerodynamiku, ale výhled zpoza volantu je kvůli tlustším A-sloupkům o něco horší.
České zastoupení Renaultu nyní vůz přiváží na český trh, a to s ceníkem nastaveným – na kategorii velkých dodávek – velmi ambiciózně. Základní cena furgonu je 793 tisíc korun bez DPH, za což člověk dostane verzi L2H2 s nákladovým prostorem o objemu 10,8 m3 a vznětovým motorem 2,0 Blue dCi o 105 koních (77 kW) a normované spotřebě 7,5-7,6 l/100 km.
Renault Master Van - ceny vznětových verzí bez DPH | ||||
Karoserie | Objem nákl. prostoru | Motorizace | Advance | Extra |
L2H2P2 | 10,8 m3 | 2,0 Blue dCi 105 | 793.000 Kč | - |
2,0 Blue dCi 130 | 823.000 Kč | 853.000 Kč | ||
L3H2P2 | 13 m3 | 2,0 Blue dCi 130 | 843.000 Kč | 873.000 Kč |
L2H2P3 | 10,8 m3 | 2,0 Blue dCi 105 | 808.000 Kč | - |
2,0 Blue dCi 130 | 838.000 Kč | 868.000 Kč | ||
2,0 Blue dCi 150 | 868.000 Kč | 898.000 Kč | ||
2,0 Blue dCi 170 | 898.000 Kč | 928.000 Kč | ||
L3H2P3 | 13 m3 | 2,0 Blue dCi 130 | 858.000 Kč | 888.000 Kč |
2,0 Blue dCi 150 | 888.000 Kč | 918.000 Kč | ||
2,0 Blue dCi 170 | 918.000 Kč | 948.000 Kč |
Základní výbava Advance nabízí kromě běžných a povinných elektronických asistentů, kam se řadí i udržování v jízdním pruhu, zvukové hlášení překročení nejvyšší dovolené rychlosti, upozornění na nezapnuté pásy nebo sledování únavy řidiče, také automatická světla, LEDkové světlomety, couvací senzory, infotainment OpenR link s 10“ displejem a bezdrátovým zrcadlením smartphonu, plnohodnotné rezervní kolo, osvětlení a kotvící oka v nákladovém prostoru či elektrická a vyhřívaná vnější zrcátka.
Výbava Extra, která je oproti Advance ve stejné motorizaci dražší o 30 tisíc korun bez DPH, přidává automatické stěrače, zrcátko Wide View na stínítku spolujezdce pro lepší pohled do mrtvého úhlu vpravo, sedadlo řidiče s širšími možnostmi nastavení včetně loketní a bederní opěrky, prostřední sedačka ve verzi „mobilní kancelář“, tedy se sklopným opěradlem nabízejícím stoleček, uzavíratelné přihrádky v horní části palubní desky či obložení dělicí přepážky na straně kabiny řidiče.

Připlácet je dále možné za přední mlhovky, integrovanou navigaci Google, kamerové vnitřní zpětné zrcátko, radarové sledování mrtvého úhlu, couvací kameru, vyhřívané čelní sklo a sedačky, boční airbagy či různé prosklení a dřevěné obložení nákladového prostoru a mnoho dalšího. K mání je i tachograf nebo pevný omezovač nejvyšší rychlosti na hodnotu od 70 do 130 km/h. Koncem roku bude k dispozici i mechanické odpružení sedačky řidiče a pneumatické odpružení celého vozu.
Renault Master Van - rozměry a hmotnosti | |||
L2H2 | L3H2 | L*H3 | |
Délka | 5.681 mm | 6.311 mm | - |
Výška | 2.500 mm | 2.780 mm | |
Rozvor náprav | 3.585 mm | 4.215 mm | - |
Šířka bez zrcátek/se zrcátky | 2.080/2.466 mm | ||
Šířka nákl. prostoru mezi podběhy | 1.380 mm | - | |
Délka nákl. prostoru - podlaha | 3.225 mm | 3.857 mm | - |
Délka nákl. prostoru - výška 1,1 m | 3.004 mm | 3.634 mm | - |
Výška nákl. prostoru | 1.885 mm | 2.165 mm | |
Šířka × výška bočních dveří | 1.312 × 1.753 mm | - | |
Šířka × výška zadních dveří | 1.533 × 1.755 mm | - | |
Výška nakládací hrany | 572 mm | 570 mm | - |
Hmotnostní verze* | P2 | P3 | - |
Celková hmotnost | 3.300 kg | 3.500 kg | - |
Pohotovostní hmotnost L2/L3 | 2.243/2.316 kg | - | |
Užitečná hmotnost L2/L3 | 1.132/1.059 kg | 1.332/1.259 kg | - |
Max. hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu | 2.500/750 kg | - | |
* - obě hmotnostní verze jsou k mání pro obě délky karoserie | - |
Master je rovnou k mání také v elektrické verzi EV87 140 long range, což znamená elektromotor o výkonu 140 koní (105 kW) a točivém momentu 300 Nm. Tato verze má nejvyšší rychlost omezenu na 120 km/h, za příplatek je možné omezovač posunout až na 70 km/h.
Tato verze je nicméně dostupná, alespoň prozatím, jen s celkovou hmotností 3.500 kg. To znamená užitečnou hmotnost v závislosti na provedení 969–1.050 kg. Provedení s celkovou hmotností 4 tuny, na nějž však z nedávného předpisu EU bude stále stačit řidičský průkaz sk. B, má být k dispozici později.
Renault Master Van E-Tech - ceny bez DPH a tech. data | |||
Karoserie | Motorizace | Advance | Extra |
L2H2P3 | EV87 140 urban range | 1.170.000 Kč | 1.220.000 Kč |
L3H2P3 | EV87 140 urban range | 1.190.000 Kč | 1.240.000 Kč |
Technická data | |||
Nejvyšší výkon/toč. moment | 105 kW (140 k)/300 Nm | ||
Nejvyšší rychlost | 120 km/h | ||
Baterie | 400 V, 520 kg | ||
Využitelná kapacita baterie | 87 kWh | ||
Dojezd na jedno nabití (WLTP) | 420 km (L2H2P3) | ||
Spotřeba (WLTP) | 24,5-25,4 kWh/100 km | ||
Nabíjení - | |||
- domácí zásuvka 230V 10A (2,3 kW), 10-100 % | 39,7 h | ||
- 11kW nabíjecí stanice, 10-100 % | 7,8 h | ||
- 22kW nabíjecí stanice, 10-100 % | 3,8 h | ||
- 130kW rychlonabíjecí stanice, 15-80 % | 38 min | ||
Celková hmotnost | 3.500 kg | ||
Pohotovostní hmotnost L2/L3 | 2.525/2.606 kg | ||
Užitečná hmotnost L2/L3 | 1.050/969 kg | ||
Max. hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu | 2.500/750 kg |
Konečně, master do prodeje rovnou vstupuje také jako podvozek připravený k přestavbám či nástavbám. Master je ostatně velmi oblíbeným modelem u výrobců přestaveb a nástaveb. Podle Renaultu 70 % vyrobených masterů projde nějakou přestavbou, a zároveň dvě třetiny všech přestavěných dodávek jsou mastery. Automobilka spolupracuje v Evropě i mimo ni celkem se zhruba 360 firmami zabývajícími se přestavbami a nástavbami užitkových vozidel.
Podvozek je k mání jen se dvěma nejvýkonnějšími motory, tedy s výkony 150 nebo 170 koní (110 nebo 125 kW). Ve všech verzích se dá pořídit v cenovém rozpětí od 808 do 888 tisíc korun, není to ale auto, s nímž by se dalo rovnou jezdit – je třeba na něj namontovat nějakou užitkovou nástavbu, ať už velkou skříň či třeba sklápěčku.
Renault Master podvozek - ceny bez DPH | |||
Karoserie | Motorizace | Advance | Extra |
L2H1P3 | 2,0 Blue dCi 150 | 808.000 Kč | 838.000 Kč |
2,0 Blue dCi 170 | 838.000 Kč | 868.000 Kč | |
L3H1P3 | 2,0 Blue dCi 150 | 828.000 Kč | 858.000 Kč |
2,0 Blue dCi 170 | 858.000 Kč | 888.000 Kč |