Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault expanduje v Číně, bude tam vyrábět upravený Kadjar

David Bureš David Bureš 2. 2. 2016 • 19:39
21
1
Zobrazit náhledy (21)
Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar Renault Kadjar
V nové čínské továrně Renaultu se příští měsíc začne vyrábět crossover Kadjar. Jeho čínská verze se proti té evropské bude v mnoha ohledech lišit.

Čínský trh byl dlouhá léta sázkou na jistotu, prodeje nových automobilů tam prudce rostly, z čehož výrobci těžili. Situace ale v poslední době není veselá, čínské prodeje stagnují. To nezní jako ideální čas k expanzi, v případě Renaultu ale k tomu dochází – francouzská automobilka otevírá svoji první továrnu v nejlidnatější zemi světa.

„Přicházíme po bitvě? Vůbec ne, protože tento trh se nezastaví. Vstup na trh s 20 miliony prodanými vozy ročně není pro výrobce špatná věc,“ tvrdí Jacques Daniel, šéf společného podniku Renaultu a Dongfengu, který se o výrobu aut francouzské značky postará.

Nově otevřený závod Dongfeng Renault ve Wu-chanu začne v březnu vyrábět crossover Kadjar. Jeho čínská verze s ohledem na tamější zákazníky projde mnoha změnami. Auto dostane natáčecí zadní nápravu, dvoukolka pak nabídne nezávislé zadní zavěšení, které je na starém kontinentu dodáváno jen k pohonu všech kol. Pod kapotou se objeví v Číně vyráběný zážehový dvoulitr, který spolupracuje s převodovkou CVT. Později nabídku doplní i 1.2 TCe dovážené z Evropy.

Ke Kadjaru se ještě během letošního roku přidá větší crossover, nahrazující Koleos. Od roku 2017 tam bude montována i elektrická verze sedanu Fluence, a to z dovezených dílů.

Závod ve střední Číně je projektován na produkci 150.000 aut ročně, výrobní kapacita však může případně vzrůst až třikrát. Vedle SUV a Fluence by se ve Wu-chanu mohly vyrábět i užitkové Renaulty.

Renault již na čínském trhu působí, až dosud se však musel spoléhat na prodej dovážených automobilů, zatížených vysokými cly. I proto v nejlidnatější zemi světa značka zatím hrála jen marginální roli, během loňského roku tam prodala jen asi 23.000 aut.

Výstavba továrny Dongfeng Renault byla schválena před dvěma lety, tedy ještě v době, kdy prodeje nových aut rostly v nejlidnatější zemi světa dvouciferným tempem. Loni se ale v důsledku oslabení růstu čínské ekonomiky zpomalily, což podle všeho bude trvat i v letošním roce. Renault odhaduje, že prodeje aut na čínském trhu letos porostou „jen“ o čtyři až šest procent.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Diskusia cez android
| 2. 2. 2016
Trochu off topic, ale nevie niekto preco nefunguje pridavanie diskusnych prispevkov cez android aplikaciu? Prispevok akoby bezne napisem, dam odoslat ale nepribudne do diskusie. Uz som to skusal viackrat a stale to iste. Mam android 4.4.2

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku