Renault expanduje v Číně, bude tam vyrábět upravený Kadjar
Čínský trh byl dlouhá léta sázkou na jistotu, prodeje nových automobilů tam prudce rostly, z čehož výrobci těžili. Situace ale v poslední době není veselá, čínské prodeje stagnují. To nezní jako ideální čas k expanzi, v případě Renaultu ale k tomu dochází – francouzská automobilka otevírá svoji první továrnu v nejlidnatější zemi světa.
„Přicházíme po bitvě? Vůbec ne, protože tento trh se nezastaví. Vstup na trh s 20 miliony prodanými vozy ročně není pro výrobce špatná věc,“ tvrdí Jacques Daniel, šéf společného podniku Renaultu a Dongfengu, který se o výrobu aut francouzské značky postará.
Nově otevřený závod Dongfeng Renault ve Wu-chanu začne v březnu vyrábět crossover Kadjar. Jeho čínská verze s ohledem na tamější zákazníky projde mnoha změnami. Auto dostane natáčecí zadní nápravu, dvoukolka pak nabídne nezávislé zadní zavěšení, které je na starém kontinentu dodáváno jen k pohonu všech kol. Pod kapotou se objeví v Číně vyráběný zážehový dvoulitr, který spolupracuje s převodovkou CVT. Později nabídku doplní i 1.2 TCe dovážené z Evropy.
Ke Kadjaru se ještě během letošního roku přidá větší crossover, nahrazující Koleos. Od roku 2017 tam bude montována i elektrická verze sedanu Fluence, a to z dovezených dílů.
Závod ve střední Číně je projektován na produkci 150.000 aut ročně, výrobní kapacita však může případně vzrůst až třikrát. Vedle SUV a Fluence by se ve Wu-chanu mohly vyrábět i užitkové Renaulty.
Renault již na čínském trhu působí, až dosud se však musel spoléhat na prodej dovážených automobilů, zatížených vysokými cly. I proto v nejlidnatější zemi světa značka zatím hrála jen marginální roli, během loňského roku tam prodala jen asi 23.000 aut.
Výstavba továrny Dongfeng Renault byla schválena před dvěma lety, tedy ještě v době, kdy prodeje nových aut rostly v nejlidnatější zemi světa dvouciferným tempem. Loni se ale v důsledku oslabení růstu čínské ekonomiky zpomalily, což podle všeho bude trvat i v letošním roce. Renault odhaduje, že prodeje aut na čínském trhu letos porostou „jen“ o čtyři až šest procent.