Renault jedná o potenciálních partnerstvích
Renault se tak snaží zlepšit svou finanční situaci poté, co byl podobně jako konkurenti těžce zasažen světovou hospodářskou krizí.
Provozní ředitel Renaultu Patrick Pelata předpověděl, že evropský automobilový trh v příštím roce klesne o zhruba deset procent. Upozornil však na možné oživení poptávky v Rusku ve druhé polovině příštího roku. Rusko bylo před příchodem krize na cestě k vystřídání Německa na pozici největšího trhu s automobily v Evropě. Ruská poptávka po autech se však letos v důsledku krize propadla o polovinu. Ruská vláda proto nyní plánuje zavedení systému šrotovného.
Renault již řadu let úspěšně spolupracuje s japonskou automobilkou Nissan Motor, v níž kontroluje 44procentní podíl. Prioritou Renaultu je podle Pelaty nalézt úspory prostřednictvím této aliance a pomoci největší ruské automobilce AvtoVAZ, ve které firma vlastní čtvrtinový podíl.
Renault nicméně hledá rovněž další partnerství, která by měla zahrnovat například sdílení nákladů na vývoj automobilů, motorů a převodovek. Rozhovory s Daimlerem jsou podle Pelaty "vážné", ale nejsou rozvinutější než jednání s jinými firmami a neexistuje záruka, že bude dosaženo dohody. "Hovoříme se spoustou lidí," uvedl Pelata. "Nemohu říct, že s Daimlerem mluvíme více než s ostatními," dodal.
Společnost Daimler je známá především produkcí luxusních automobilů Mercedes-Benz. Vyrábí ale také malé automobily Smart, limuzíny Maybach a nákladní vozy i autobusy. V produkci nákladních automobilů je světovou jedničkou.