Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna 2.0 16V (103 kW): 419.900,- Kč za nejlevnější auto střední třídy

Diskuze (122)
Na konci loňského roku nabízel Renault pro Lagunu vánoční slevu ve výši 30 tisíc Kč. Aktuální akční ceny jsou o dalších 40 tisíc Kč nižší. První cena turbodieselu teď činí 424.900,-Kč, Grandtour startuje na 449.900,-Kč.

S první cenou 419.900,- Kč je Renault Laguna výrazně levnější než další modely střední třídy – například základní provedení Hyundai Sonata je dražší o 100 tisíc Kč, nejlevnější Opel Insignia stojí 528.200,- Kč. Nové ceny Laguny ale představují konkurenci také pro další modely Renaultu. Zákazníci se tak mohou rozhodovat například mezi Lagunou 1,5 dCi (81 kW) Expression za 424.900,- Kč nebo Méganem 1,5 dCi (78 kW) za 419.900,- Kč.

Renault Laguna má sice bohatou nabídku motorů (převážně dieselových), mnoho z nich je ale na českém trhu dostupných jen v jednom stupni výbavy. To je i případ agregátů se základní výbavou Expression – motory 1,5 dCi, nejslabší 2,0 dCi a benzinový 2,0 16V nelze pořídit v jiné verzi. Nejlevnější je benzinový motor, který stojí 419.900,- Kč, základní turbodiesel je o 5 tisíc Kč dražší.

Verze Expression má šest airbagů, ESP, diodová zadní světla, elektrické nastavení a vyhřívání zpětných zrcátek, dešťový a světlený senzor, přední mlhovky, startování a odemykání pomocí bezdrátové karty, palubní počítač, tempomat, elektrické stahování předních i zadních oken, automatickou klimatizaci a rádio s CD/MP3 přehrávačem.

Standardem je záruka na 3 roky nebo 150 tisíc km.

Renault Laguna - ceny na českém trhu (motory 81 až 103 kW, únor 2010)
Motor2,0 16V 1401,5 dCi 1102,0 dCi 130
Převodovka6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]199714611995
Válce/ventily4/44/24/4
Největší výkon [kW/min-1]103/600081/400096/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]195/3750240/2000320/2000
Max. rychlost [km/h]210192210
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,112,19,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,94,96,0
Cena Expression [Kč]419.900,-424.900,-464.900,-

Provedení Dynamique obsahuje navíc paket Look (sportovní přední nárazník, černé kryty zpětných zrcátek a zatmavená boční skla), zadní parkovací senzory, bi-xenonové světlomety, navigaci TomTom, 17palcová litá kola a čalounění kombinací látka/kůže.

Laguna GT přidává 18palcová kola a řízení zadních kol 4Control. Provedení Black Edition pak není nic jiného, než GT s motorem 2,0 dCi o výkonu 110 kW, který se v této úrovni výbavy dosud nedodával.

Vrcholem modelové řady co do bohatosti výbavy je Initiale. Tomuto provedení sice chybí řízení zadní nápravy a má 17palová kola, ke GT ale přidává vyhřívání předních sedadel, elektricky nastavitelná přední sedadla a čalounění šedou nebo béžovou kůží.

Renault Laguna - ceny na českém trhu (motory 110 až 150 kW, únor 2010)
Motor2,0T 16V 2052,0 dCi 1502,0 dCi 1502,0 dCi 180
Převodovka6M6M6A6M
Zdvihový objem [cm3]1998199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]150/5000110/4000110/4000131/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]300/3000340/2000340/2000400/2000
Max. rychlost [km/h]232210210222
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,89,59,88,5
Komb. spotřeba [l/100 km]8,26,07,06,5
Cena Dynamique [Kč]-539.900,-579.900,--
Cena Black Edition [Kč]-589.900,---
Cena GT [Kč]589.900,---619.900,-
Cena Initiale [Kč]--639.900,-639.900,-

Kombi Laguna Grandtour se nabízí ve stejných výbavách jako liftback. Jeho ceny jsou o 30 tisíc Kč vyšší.

Diskuze (122)
Avatar - pocitac
6. 2. 2010 13:43
Re: kvalita
z velké části to byl samozřejmě vtip ;-) Na druhou sranu bych neodsuzoval Renault za to, že má ve střední a východní Evropě jinou cenovou politiku, asi si jako jeden z mála výrobců uvědomuje, že tady v těch končinách je kupní síla lidí o dost nižžší než na západ od našich hranic. A právě na západě, jsou ceny Renaultů srovnatelné s cenou konkurence, tam se nepodbízí a ani podbízet nemusí, protože se prodává. Stenjnou politiku bych uvítal u všech výrobců, ale jak všichni víme, často to je právě naopak.
Avatar - Well-being
5. 2. 2010 23:18
Byl by to dobrý kup,
nebýt toho, že je to tak ošklivé auto ...
Avatar - Ronault.
5. 2. 2010 18:32
Re: CENOVÝ TOBOGÁN
Jezdit s naftou za pět litrů po městě je stále ještě docela sen, aspoň autem střední třídy. Servisní náklady na diesely jsou vyšší než na benzínový motor, nádrž na LPG je v autě 10 let (kdo má auto 10 let?) a dá se dát místo rezervy, která už dnes není povinná. Více bych uvítal auta jako Octavia II LPG, které jsou s tímto pohonem přímo od výrobce.

Ten, kdo si to neodzkoušel, nepochopí ;-)
Avatar - Emel
5. 2. 2010 12:10
Re: CENOVÝ TOBOGÁN
Šestikvalt je dobrá věc, to je pravda... TCe vcelku stačí i ten 1.4.
Avatar - Emel
5. 2. 2010 12:07
Re: CENOVÝ TOBOGÁN
U nás 26.90... ale spíš jde o to, že ti plynová nádrž zabírá nějaké místo, jednou za pár let ji musíš vyměnit, komplikuješ si auto dalším systémem, nesmíš do podzemních garáží a tak. Pokud můžeš jezdit s naftou za 5 litrů, nemáš důvod řešit plyn.