Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Laguna Coupé: první jízdní dojmy

Ondřej Šuch Ondřej Šuch 30. 10. 2008 • 12:53
73
116
Zobrazit náhledy (73)
Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna Renault Laguna
Ještě než dočtete do konce – tohle je nejzdařilejší uplatnění šestiválců, které Renault v posledních deseti letech předvedl. Pobřežní silničky i dálnice okolo portugalského Fara nám daly za pravdu.

Zpátky na zem – zatímco ostří hoši z Renaultu vidí konkurenci Laguny Coupé například i v Audi A5, s rukou na srdci ji můžeme s čistým svědomím postavit prakticky jen k Peugeotu 407 Coupé nebo Alfě GT. Což není vůbec skepse vůči Renaultu, ale opravdu omezená nabídka sportovnějšího odvozu čtyř lidí v rozměrech střední třídy.

Podrobné představení vozu jsme přinesli nedávno, soustředíme se proto na praktické zkušenosti:

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Renault Laguna Coupé - Laguna pro 2+2

Ve skutečnosti vypadá vůz vyváženěji než na fotografiích. Rozsáhlý stříbrný gril se i přes podobnost s Peugeotem ke kupé velmi hodí a ani výrazný hrb na pátých dveřích kupodivu neruší. Linie střechy spolu s kapkovitým tvarem zadního páru oken nepůsobí násilně a největším překvapením je ucházející výhled dozadu.

K interiéru, který je téměř kopií liftbacku, nemáme výhrad. Za volantem, ve znatelně tužších a tělo lépe držících sedačkách najde optimální polohu i hodně nestandardní postava, ale daleko lepší zprávou jsou sedadla zadní. Přední sedadla totiž disponují snadným odsouváním včetně paměti původní polohy a co víc, dozadu se usadí dva zcela normálně rostlí jedinci! V době, kdy průměrný jedinec leští zbytky vlasů strop a koleny zkoumá probořitelnost předních opěradel pomalu i u MPV, jde o zprávu, která by snad měla vliv na cenu kosočtverečných akcií.

Ale zpět dopředu. Handicapem jsou poměrně těžké dveře, za jejichž zavřením musí jiní než dlouhorucí podniknout nerovnovážný výklon. Velký, ba téměř pravý úhel otevření má zjevně i své nevýhody, uznáváme ale, že argument přístupnosti je vyšší. Byli bychom zvědavi, jak by u vozu vypadal dvojkloub, který známe z excentrického Avantime – musel by být ovšem znatelně inovován.

Jízda s tříapůllitrovým zážehovým šestiválcem o výkonu 175 kW má dva doprovodné jevy – při „běžné“ jízdě do cca 3500 otáček je utlumení hluku motoru téměř dokonalé a spotřeba se pohybuje okolo příjemných osmi až devíti litrů. Šestistupňový automat řadí hladce, ale má to jednu vadu….vůbec netušíme, co to, u všech všudy, spinká pod kapotou. Pohled do technického průkazu je tedy vystřídán tlakem tenisky na plynový pedál a … ejhle, vždyť my máme šestiválec! Od tříapůltisícové hranice nabízí Laguna Coupé skutečně velmi dynamické svezení, v otáčkách držený motor zkouší zpívat a spotřeba leze až ke třinácti litrům…

Třílitrový turbodiesel s maximem výkonu 173 kW má přesně opačnou charakteristiku. Výlety nad 3.500 otáček téměř nemají cenu, všechnu práci zastane agregát pod touto hranicí. Využívá přitom jak měkkého, ale zřetelného přispění turba, tak výborného sladění s tímtéž šestistupňovým automatem. A opět – hluk neprodukuje auto téměř žádný, kromě tichého motoru si uznání zaslouží i nízký aerodynamický hluk od zrcátek či bezrámových předních oken. Připočítáme-li spotřebu, která i při sadistických choutkách nepřekročí osmilitrovou hranici, lze mluvit o optimálním motoru.

Renault Laguna Coupé - motorizace a ceny v ČR
Motor 2,0 TCe 170 2,0 TCe 205 3,5 V6 240 2,0 dCi 150 2,0 dCi 175 2,0 dCi 180 3,0 V6 dCi 235
Zdvihový objem [cm3] 1998 1998 3498 1995 1995 1995 2993
Válce/ventily 4/4 4/4 6/4 4/4 4/4 4/4 6/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] 125/5000 150/5000 175/6000 110/4000 127/3750 131/3750 173/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] 270/3250 300/3000 330/4400 340/2000 380/2000 400/2000 450/1500
Max. rychlost [km/h] 220 232 244 210 (210) 223 222 242
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,2 7,8 7,4 9,5 (9,8) 8,8 8,5 7,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 8,8 8,2 10 5,9 (7,0) 5,7 6,5 7,2
Cena GT [Kč] § 789.900,- § § § 819.900,- §
Cena Initiale [Kč] § § 899.900,- § § § 959.900,-

Chlouba Renaultu, systém natáčení zadních kol 4Control, funguje i v Coupé ku prospěchu posádky. Zatímco v malých rychlostech se opačným natočením podílí zadní kola na menší potřebě otáčení volantem, v rychlostech nad 60 km/h se zadní kola natáčejí souhlasně a brání tak přetížení zádě. V praxi to prostě funguje tak, že v ostrých vracečkách, ale i v městském provozu je menší riziko ukroucení rukou, zatímco při rychlé jízdě drží auto stopu i v lehce absurdních kombinacích rychlosti poloměru zatáčky. Systém navíc působí i proti náklonům, takže i klikatou trať lze projet bez zlomení květinky v klopě.

I díky tomuto systému Laguna Coupé neuvěřitelně zkresluje vnímání rychlosti. Efekt dosahuje síly limuzín luxusní třídy, zároveň ale, díky zmíněnému podvozku, umožňuje tyto rychlosti poměrně pohodlně zvládat. Jediným omezením jsou tedy rychlostní limity – uživatel by se měl připravit na to, že mu budou připadat o řád menší. Až pojedete devadesátkou a bude se vám zdát, že jste na městském limitu, dáte mi za pravdu. Příjemné je to hlavně na dálnici, kdy vůz ukrajuje kilometry s chutí hodnou klasiků vyšších tříd. Brzdy jsme ani na horských úsecích neutahali a dobře přístupný zavazadelník se sklopnými zadními opěradly dílo korunuje.

Startovní cena 789.900,-Kč za přeplňovaný zážehový dvoulitr o výkonu 150 kW není nejmenší, vzhledem k použité technice a systému natáčení zadních kol ve standardní výbavě ale nejde o přehnaný požadavek.

Ostatní ceny, zvláště u šestiválců, jsou neméně sebevědomé, i zde se ale platí především za zážitek. Předváděcí vozy už jsou u prodejců, objednávání je možné.

Renault má reálnou šanci zabodovat podstatně silněji, než se mu to zatím povedlo s klasickou Lagunou - a není to jen díky málo obsazenému segmentu.

Související články

Témata
3. 11. 2008 09:57
Re: dizajn?
a celý ten systém natáčení jim dodává nějaká firma přímo z džapanu. Ale už to vidím, jak tady všichni hospodští mudrlanti budou nadávat na idiotskou žabožroutskou techniku.... ;-\
3. 11. 2008 09:54
Re: Nejlepsi Renault je VW!
Hele Ádo, to asi nemyslíš ten VW z toho testu Autobildu, že? >:D

model jsem neuvedl schválně, jsou hezky seřazený blízko sebe :-!
Avatar - Ronault.
2. 11. 2008 14:33
Re: Hnus
Kde je děda se zlatým ventilkem? >:-[] >:D
2. 11. 2008 13:27
Re: Hnus
,,Spotrovní" passat vypadá narozdíl od tohodle pěkně. Osobně než něco takvoého tak si ratši kůpím sportovní seden nebo kombika
2. 11. 2008 12:11
Re: Hnus
tak si bez koupit "sportovni" passat >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud