Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Magnum: Vyrobeny poslední dva kusy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
Krátce po představení nové generace modelových řad Euro 6 uzavřela společnost Renault Trucks přes dvacet let dlouhou historii modelové řady Magnum.

V továrně Bourg en Bresse společnosti Renault Trucks byla na konci letošního června vyrobena poslední dvojice vozidel zastupujících populární modelovou řadu Magnum. Při této příležitosti se v rámci slavnostního ceremoniálu představil její nástupce, jímž se stala nová modelová řada T, připravená primárně pro dálkovou přepravu.

Jedno z dvojice posledních vozidel řady Magnum si převzala společnost Robert Chabbert, která nabízí kombinovanou přepravu a přepravu námořních kontejnerů. V jejím vozovém parku je 50 vozidel Magnum a v letošním roce tato společnost objednala 22 nových vozidel Magnum.

Poslední Magnum pak získala nadace Berliet pro svou sbírku. V jejím muzeu toto vozidlo rozšíří řadu exponátů, které ilustrují historii společnosti už od roku 1894.

První model AE, který později dostal označení Magnum, sjel z montážní linky před 23 lety. Toto inovativní vozidlo se zcela rovnou podlahou tehdy změnilo svět silniční přepravy. Právě koncepci kabiny umístěné nad mechanickou částí podvozku a zcela rovnou podlahu od modelové řady Magnum převzala nová modelová řada T.

Renault Magnum

Renault Magnum se představil v roce 1990 jako model AE a při své premiéře překvapil designem své kabiny i nabídkou prostoru pro řidiče. Kabina se zcela plochou podlahou v při svém uvedení nabízela na výšku 1,87 m a u posledních vozidel Magnum měli řidiči na výšku k dispozici více než 2,0 m.

Za návrhem původní podoby Renaultu Magnum z roku 1990 stojí Marcello Gandini. Tento designér v letech 1963 až 1980 pracoval pro studio Bertone a mezi jeho nejslavnější díla patří Lamborghini Miura, Countach a Diablo, Lancia Stratos, Fiat X1/9 nebo Citroën BX.

Mezi milníky modelové řady Magnum patří vedle let 1990 a 1991, kdy získala titul Truck of the Year, i rok 1996, kdy bylo do nabídky pohonných jednotek zařazeno evropské provedení šestiválcového motoru Mack E 7 od americké firmy Mack Trucks, tehdejší pobočky společnosti Renault Trucks.

Mezi lety 1990 až 2000 byly některé verze modelu Magnum postupně opatřeny motory V8 Mack o výkonu 368 kW (500 k) až 412 kW (560 k).

V roce 1997 byly u modelu Magnum Intégral provedeny úpravy v oblasti pohonného ústrojí. Díky nim mohlo dojít k navýšení prostoru v kabině řidiče.

Nové provedení čelních partií Renaultu Magnum se představilo v roce 2001. V nabídce bylo několik různých provedení kabiny. V letech 2005 a 2006 byl Magnum vybaven novým podvozkem a dvojicí pohonných jednotek, splňujících emisní normu Euro 5.

Další úpravy kabiny se odehrály v roce 2008 a vnitřní výška prostoru pro řidiče se díky nim zvýšila na více než 2,0 m.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (14)
22. 5. 2020 10:16
Re: RIP
Voslintanej camrák a černý ruce!!
22. 5. 2020 10:12
fňukny
Zetor byl taky pojem.Pokrok nezastavíš......
17. 7. 2013 00:49
Magnum
rovná se truck. Pamatuju si ho už z hrozně dávné doby ze strojírenského veletrhu, od začátku to byla bomba. Vím, že jsem si tenkrát myslel, že se ta pohybující se kabina musí ulomit :-) Ten design je dodnes nepřekonaný svou inovativností. Nástupce je trapná tuctovka poplatná době, zcela bez nápadu.
Avatar - m.z.
16. 7. 2013 22:21
Re: R.I.P.
V Renaultu to s nástupcem prosrali...
Avatar - PeterLuk
16. 7. 2013 21:44
R.I.P.
Škoda ho. Magnum je legenda! Kráľ je mŕtvy...