Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane rozšiřuje nabídku o plug-in hybrid. Nově jej nabízí i hatchback

David Bureš
Diskuze (10)

Renault dnes propaguje trend elektrifikace. Proto postupně rozšiřuje nabídku elektromobilů, hybridů i plug-in hybridů.

Renault Mégane v roce 2020 prošel modernizací, která mimo jiné znamenala příchod plug-in hybridního derivátu. Ten byl v době uvedení na trh dostupný výhradně pro kombík, nyní se jej ale dočkal také pětidveřový hatchback.

Derivát se jmenuje E-Tech Plug-in 160 a jak už víme z kombíku Mégane Grandtour nebo třeba Capturu, jedná se o netradičně řešenou koncepci tvořenou benzinovým atmosférickým čtyřválcem 1.6 SCe s dvěma elektromotory a automatizovanou převodovkou multi-mode. Ta propojuje nepřímovstřikový spalovací motor pracující v Atkinsonově cyklu s dvěma elektromotory, a to pomocí elektrické synchronizace. Jedna vlastně o dvě převodovky v jedné, s dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi pro šestnáctistovku. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí činí 117 kW.

Baterie mají kapacitu 9,8 kWh, což má stačit až na ujetí 50 km v kombinovaném cyklu podle metodiky WLTP. Právě větší baterie jsou rozdílem proti full-hybridu používajícího jinak shodné pohonné ústrojí. Takový derivát však Mégane nenabízí, dostupný je však pro Clio nebo Captur.

Ceny plug-in hybridního hatchbacku začínají na částce 750.000 korun, což z něj dělají nejdražší verzi z běžné nabídky pětidveřového Méganu. Částka se vztahuje na stupeň Zen, v němž nicméně takto silný jiný agregát nedostanete.

Výbava v tomto případě čítá 16" ocelová kola, světelný a dešťový senzor, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory, přístrojový štít se sedmipalcovým displejem nebo multimediální systém se sedmipalcovou obrazovkou.

Výkonově srovnatelný benzinový čtyřválec 1.3 TCe 160 (116 kW) se sedmistupňovým EDC dostanete až pro sportovně laděný derivát R.S. Line, a to za 630.000 korun. Plug-in hybrid v takovém případě přijde na 810.000 korun.

R.S Line se odlišuje hlavně specifickým vzhledem, ať už osobitými nárazníky, 17" koly nebo sportovními sedadly s integrovanou opěrkou hlavy. Výbava mimo jiné zahrnuje přední a zadní parkovací čidla, navigaci, diodové mlhovky nebo bezklíčový vstup.

David Bureš
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - lamal
3. 6. 2021 11:59
Re: Mulťas
tej cene to aj tak moc nepomoze, ale aspon daco :D
3. 6. 2021 00:29
Re: Hybridní Megane...
Klidně?! Tak to vysvětli zákazníkům! :-[] Nechtěl bych být v kůži dealera Renaultu, když má tak absurdní auto prodávat! :no:
3. 6. 2021 00:03
Re: Hybridní Megane...
Ale klidně ať to tolik stojí. Jenže ono to moc nefunguje. Tedy podle testů...
3. 6. 2021 00:03
Re: Mulťas
Podle mě mají.
2. 6. 2021 21:54
Re: Jen tak dál Renaulte.
Tak tak. Snad žádná jiná automobilová značka v posledních měsících nepadá do hlubin tak rychle, jako Renault. Brutální zdražování, likvidace nejatraktivnějších motorizací, omezení výkonu nejprodávanějšího motoru v Cliu...A De Meo to ještě korunoval svým debilním nápadem s omezovačem rychlosti všech modelů na 180 km/h, kterým většinu příznivců značky neuvěřitelně nasr-l.... Neuvěřitelné! :-O :-( :no: :no: :no:
https://www.autoforum.cz/…e-symboliku-aut/