Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault rozšiřuje elektrifikovanou řadu. Mildhybrid a hybrid pro Captur, plug-in pro Mégane hatch

David Bureš David Bureš 16. 10. 2020 • 18:08
19
38
Zobrazit náhledy (19)
Renault E-Tech Renault E-Tech Renault E-Tech Renault E-Tech Renault E-Tech Renault E-Tech Renault E-Tech Renault E-Tech Renault E-Tech Renault E-Tech Renault E-Tech Renault E-Tech Renault E-Tech Renault E-Tech

Řada elektrifikovaných modelů E-Tech značky Renault expanduje. V následujících měsících se dočkáme nových mildhybridů, full-hybridů i plug-in hybridu.

Různá forma elektrifikace je řešení, kterému se automobiloví výrobci v následujících letech minimálně na evropských trzích nevyhnou. Renault tak na akci eWays vedle dvou nových elektromobilů, Dacie Spring a konceptu Renault Mégane eVision, odhalilo i plány na rozšíření řady hybridních verzí svých modelů.

Nových členů hybridní řady E-Tech francouzská automobilka totiž chystá hned několik. Stávající hybridní Clio a plug-in hybridní verze Capturu a Mégane tak doplní další full-hybridy, stejně jako plug-in hybrid a nově i mildhybridy.

Právě mildhybridní verze bude v rámci nabídky Renaultu úplnou novinkou. Automobilka je již avizovala v rámci příchodu nového SUV kupé Arkana, kde 12V mildhybridní systém uvede v kombinaci s benzinovými motory. Nově však přiznala, že se stejného řešení dočká také Captur, a to rovněž v kombinaci s přeplňovaným benzinovým motorem 1.3 TCe.

Capturu se ale týká i další novinka. Malé SUV je zatím dostupné ve formě plug-in hybridu, nově ale nabídne také full-hybrid. Jestliže hybrid do zástrčky sdílí techniku s Mégane, hybrid bez možnosti nabíjení byl už dříve uveden v Cliu. Stejné řešení kombinující atmosférický čtyřválec 1.6 SCe, lithium-iontovou baterii, dva elektromotory a unikátní automatizovanou bezspojkovou převodovku Multi-Mode se dvěma převody pro hlavní elektromotor a čtyřmi pro motor spalovací.

video

Rozšíření nabídky se pak týká také Méganu. E-Tech Plug-in hybrid zatím nabízí výhradně s karosářskou variantou kombi, nově však tato verze bude dostupné rovněž pro pětidveřový hatchback. Tento systém vychází z full-hybridu známého z Clia, liší se však větší baterií, která má kapacitu ne 1,2 kWh, ale 9,8 kWh.

Elektrifikované novinky ale není to jediné, co si Renault přichystal. Nabídku Capturu totiž nově doplní sportovně laděný derivát R.S. Line, už dříve představený pro modely Clio, Mégane a Arkana. Také městské SUV se tak dočká výrazných nárazníků inspirovaných monoposty Formule 1, stejně jako svébytných prvků v kabině.

Všechny elektrifikované novinky Renaultu se začnou postupně prodávat v průběhu první poloviny roku 2021.

Související články

Témata
18. 10. 2020 17:56
Re: Dnešní generace
Ty sa najprv nauč čítať a chápať písaný text, ťunťo.
Avatar - Blue Sun
18. 10. 2020 17:36
Re: Ach jo
Limity CO2, které by nutily Toyotu k opatřením, ještě nepřišly. Ne, plug-iny opravdu nejsou u Toyoty záležitost posledních tří let.
Avatar - JirkaVejrazka
18. 10. 2020 16:28
Re: Ach jo
Toyota dokaze z jednech surovin vyrobit bud jednu baterku pro PHEV, nebo cca 5 HEV. A podle nich je pro celkovou ekologii (a asi i jejich zisk) lepsi kdyz prodaji pet full-hybridu, nez jeden plug-in.
Avatar - rohYpnol
18. 10. 2020 12:20
Re: Ach jo
Co lžeš?

V dobách kdy se elektormobilita zdaleka tolik netlačila?? Limity CO2 jsou dány už relativně dlouho, tak nelži.
Avatar - Blue Sun
18. 10. 2020 12:01
Re: Ach jo
Vyvinula je pro celý svět v dobách, kdy se v Evropě ještě elektromobilita zdaleka tolik netlačila. To ví průměrný člověk, jak to nemůžou vědět místní odborníci?
Nebo je to selektivní slepota a záměr?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku