Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane ve Frankfurtu: První dojmy

David Bureš David Bureš 11. 9. 2013
14
12
Zobrazit náhledy (14)
Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane Renault Mégane
Renault Mégane se dočkal velkého loga značky jako ostatní modely. Není to však nová generace, ale facelift.

Zatímco Peugeot představuje na IAA nového zástupce nižší střední třídy, druhou generaci modelu 308, konkurenční Renault se zde pochlubil pouze modernizací stávajícího Mégane. Dřívější informace přitom naznačovaly, že Renault do Německa přiveze novou generaci Mégane.

Renault alespoň na nic nečekal a představil facelift kompletní řady Mégane. Modernizace se tak dočkal hatchback, kombi i třídveřové Coupé, a to včetně varianty z dílny divize RenaultSport. Faceliftem by měl projít i kupé-kabrio Mégane CC, byť jeho fotografie Renault zatím nezveřejnil. V současnosti jsou tak Laguna a Latitude posledními osobními Renaulty, které nemají masku v duchu nového designového trendu značky.

Mégane dostal novou příď ve stylu modernizovaného sedanu Fluence, kterému se svým vzhledem výrazně přiblížil. Předním partiím dominuje velké logy značky, jak je u posledních Renaultů zvykem, upravený tvar mají i hlavní světlomety.

Peugeot chtěl z nové 308 udělat hodnotnější zboží, v tomto trendu kráčí i Mégane. Vypadá nyní hodnotněji a elegantněji než verze před faceliftem. Škoda, že Renault nepřikročil i k úpravě zádě Mégane, všechny verze jsou totiž stejné jako dosud.

Kabina je známá, zaujme zde však obrazovka multimediálního systému R-Link na vrchu centrálního panelu. Úplnou novinkou každopádně není, Renault ho pro Mégane nabízí už od letošního léta. Digitální rychloměr autu zůstal, ve verzích GT a R.S. je analogový.

Zavazadelník hachcbacku je dlouhý 80 centimetrů, široký 117 cm a pod plato vysoký 52 cm, kufr v praktičtější verzi kombi je o osm centimetrů delší, ale překvapivě o tři centimetry užší a dva centimetry nižší. U kombi je pak problémem navinovací roletka, která se těžce vytahuje. U hatchbacku zase nepotěší ostrá hrana madla víka kufru.

Kdo je tedy vítězem frankfurtského minisouboje dvou Francouzů nižší střední třídy? Rozhodne až bližší srovnání, Renault je větší elegán zvenku, Peugeot má zase příjemnější a hodnotněji působící kabinu. Rozhodujícím bodem pro 308 může být nová platforma, uvidíme až při jízdním srovnání.

360p360p240p480p

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Mégane III
Klaudius
| 14. 9. 2013
Povedal by som, že si to zhrnul báječne. :yes:
Avatar - twistedTSD
Jen maličkost
twistedTSD
| 12. 9. 2013
Já s ní až takový problém nemám, prostě netradiční oranžová...
Jen maličkost
olsztyn
| 12. 9. 2013
to je oranžová metla
Avatar - grifith
Jen maličkost
grifith
| 12. 9. 2013
Co se ti na té barvě nelíbí? Já bych si ji hned koupil a na psychiatrii se určitě nechystám. Ber to tak, 100 lidí, 100 chutí.
Jen maličkost
lukas13
| 12. 9. 2013
Rád bych viděl psychologický rozbor člověka, který si dobrovolně, bez pistole u hlavy, pořídí "zlaté" auto. A ještě k tomu mainstreamovou nižší střední >:-[]