Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Midlum: 16tunový nákladní elektromobil

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Největší elektřinou poháněný nákladní automobil na světě bude testován v běžném provozu u společnosti Carrefour.

Prezident společnosti Renault Trucks, Stefano Chmielewski při slavnostním ceremoniálu pořádaném 13. října 2011 předal klíče od elektřinou poháněného 16tunového Renaultu Midlum Francisi Lemorovi, prezidentu STEF-TFE za účasti Didiera Thibauda, ředitele dodavatelského řetězce Carrefour France. Dalšími důležitými hosty ceremoniálu byli Pierre-Henri Bigeard, manažer IFP Energies Nouvelles a Michel Bouton, generální ředitel společnosti PVI, jejichž firmy se podílely na vývoji tohoto vozidla.

Tento 16tunový plně elektrický Renault Midlum je prozatím experimentálním vozidlem a je největším elektromobilem, který bude využíván pro distribuci čerstvých potravin v městském prostředí.

Od začátku roku 2012 bude v testovacím provozu jeden rok sloužit k zásobování osmi obchodů společnosti Carrerfour v centru Lyonu a blízkém okolí. Díky svému tichému provozu se může tento nákladní automobil pohybovat v centru města mezi pátou a sedmou hodinou ranní, aniž by hlukem obtěžoval místní obyvatele.

Po ranní směně zamíří plně elektrický nákladní automobil do Saint-Pierre-de-Chandieu, kde se mimo jiné budou dobíjet jeho akumulátory a v časných odpoledních hodinách má zásobovat Carrefour ve Vénissieux. Pro vozidlo je tak připravena trasa s celkovou délkou 75 km.

Renault Midlum s celkovou hmotností 16 tun je poháněn elektromotorem o výkonu 103 kW, kterému potřebnou energii poskytují tři pakety lithium-iontových baterií s celkovou kapacitou 150 kWh. Dojezd na jedno nabití se má pohybovat okolo 100 km a dobíjení na plnou kapacitu baterií trvá 8 hodin. Vozidlo s chladírenskou nástavbou uveze 5,5 tuny nákladu.

Čistě elektřinou poháněný Renault Midlum s chladírenskou nástavbou je výsledkem spolupráce mezi firmami Renault Trucks, PVI a IFP Energies Nouvelles. Vozidlo bylo vyvinuto v rámci projektu Melodys a na jeho stavbu byla poskytnuta finanční podpora z agentury ADEME. Cílem tohoto experimentu je otestovat technologie, které by mohly být následně začleněny do výroby vozidel ve skutečných provozních podmínkách.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - Special-line
17. 10. 2011 17:59
Re: Zajímavé
Tak to skutečně nevím, ale tak co člověk nadělá, když třeba Česká pošta "MUSÍ" mít Atega.
16. 10. 2011 21:20
Re: Zajímavé
A žiadne nejazdia ani po Prahe?
16. 10. 2011 21:19
Re: Zajímavé
Možno práve preto si pre demonštráciu svojich elektrických systémov vybrali tak náročnú úlohu - určite sú presvedčení, že ju zvládnu - a ak ju naozaj zvládnu, bude to lepšia reklama ako ten najdrahší televízny šot.
Avatar - Special-line
16. 10. 2011 12:17
Re: Zajímavé
Avia v současné době vyrábí podvozky pro anglické elektromobily Smith.
Avatar - J_Design
15. 10. 2011 20:55
Zajímavé
Opravdu zajímavé. Už před pár lety to bylo co jsem četl o Aviích, které se mají na americkém trhu prodávat jako elektromobily a kdo ví jak plány vyšli. Každpádně v tomto případě si kunstruktéři vybrali skutečně oříšek... Nejen, že je Midlum větší, ale vybrali si "mražák" u kterého musí běžět neustále monstrózní klima, tak kdo ví jak se osvědčí....