Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault na trh uvádí hybridní novinky Clio E-Tech a Captur E-Tech Plug-in. Kolik stojí?

David Bureš
Diskuze (34)

Nabídku Renaultu rozšiřují dvě novinky s přídomkem E-Tech. Zatímco u Clia jde o full-hybrid, Captur je plug-in hybrid s možností dobití ze zásuvky.

Renault patří v rámci Evropy mezi propagátory elektrického pohonu, když jeho hatchback Zoe dokonce patří mezi nejžádanější elektromobily v Evropě, v oblasti hybridů ale zatím dosud nepůsobil. Letos se to však mění, když na trh postupně dorazí Clio, Captur a Mégane s přídomkem E-Tech. První z nich už znají své české ceny.

Označení obou novinek se sice částečně shoduje, přídomek Capturu ale naznačuje odlišnou koncepci. A je to tak, zatímco Renault Clio E-Tech je full-hybridem, Renault Captur E-Tech Plug-in je plug-in hybridem, tedy hybridem s možností dobití baterií externě ze zásuvky.

Technika obou vozů se ale do určité míry shoduje. Oba se totiž spoléhají na nově vyvinutý atmosférický benzinový čtyřválec s nepřímým vstřikováním o objemu 1,6 litru a výkonu 91 koní (68 kW) a inovativní multimódovou převodovkou bez spojky s dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi stupni pro spalovací jednotku. Ta vychází z konstrukce použité ve Formuli 1, přičemž její řešení umožňuje optimalizovat a uhladit změnu stupňů.

U hybridu tu jsou pak dva elektromotory - jeden o výkonu 36 kW a druhý s 15 kW fungující jako startér-generátor. Plug-in hybrid se naopak spoléhá na elektromotor s 51 kW.

Rozjezdy u obou aut probíhají na elektřinu, bez zajištění spalovacího motoru. Během jízdy však jednotky umějí spolupracovat v různých módech, tyto hybridy tak jezdí buď čistě na benzin, čistě na elektřinu, nebo na kombinaci obou jednotek.

Použité baterie už se ale liší. Clio E-Tech umí svoji baterii s kapacitou 1,2 kWh (při napětí 230 V) nabíjet pouze během jízdy, i tak však podle Renaultu umí dosáhnout až 80 % doby jízdy po městě v plně elektrickém režimu, což přináší úsporu paliva až 40 % ve srovnání s konvenčními spalovacími motory. Jen na elektřinu přitom tento hybrid zvládne jet až rychlostí 75 km/h. Kombinovaný výkon v tomto případě činí 103 kW, což z hybridu dělá nejvýkonnější verzi v aktuální nabídce Clia.

Naopak Captur E-Tech se díky možnosti dobití baterií ze zásuvky liší větší akumulátorem. Ten má kapacitu 9,8 kWh (při napětí 400 V), které malému SUV umožní ujet jen na elektřinu až 50 kilometrů, podle metodiky WLTP. Kombinovaný výkon zde dosahuje 117 kW.

A kolik oba vozy stojí? Captur E-Tech Plug-in pořídíte až ve druhém stupni Intens, a to za 730.000 korun. To z něj aktuálně dělá nejen nejvýkonnější, ale také s přehledem nejdražší verzi tohoto modelu. Se čtyřválcem 1.3 TCe (113 kW) a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou vyjde Captur v této výbavě na 580.000 korun. To Clio E-Tech už můžete pořídit ve stupni Zen, a to za 474.000 korun.

David Bureš
Diskuze (34)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
3. 7. 2020 15:52
Re: Bravwo Renault
Potkal jsem dobré lidí a spatne lidi. Možná víc než ty, se kterými jsem musel jednat, ale to je fuk.
Vše je o lidech a pokud je něco poruchové, je větší pravděpodobnost potkat ty horší, protože se člověk s nimi setkává častěji.
U Toyoty si nemůžu stěžovat, když se mi z mého pohledu něco nezdálo, zasáhla přímo Toyota Czech a poslala i své lidi a nechala přímo prověřit. Je pravda, že u Renaultu je super obchoďák na Zličíně, s ním se dá dobře pokecat. Toyotu mám především proto, že potřebuju aby mi ve firmě auta jezdila a netravila čas odstavený v servisu. Vlastní zkušenost i statistiky spolehlivosti zatím potvrzuji co je všeobecně známo. Dokonce nám v pohodě bez jediné závady vydržel 260tis km 2.2D-CAT v Avensis, který všichni řadí mezi poruchové. Stačilo jen jediné, jezdil pouze delší trasy a netankovalo se u benzinek typu JZD. Žádná aditiva a long life ponechán.
Naopak u Renaultu je obecně známo, i z vlastni zkušenosti ( fluence ), že má problemovou elektriku.
Nemám problém s tím, že jsi spokojen, ale snažit se tvrdit, že je spolehlivější než Toyota....
3. 7. 2020 13:41
Re: Bravwo Renault
A co zmiňuje ADAC? Řeší třeba to, že některé značky mají své asistenční služby? Pokud jde o spolehlivost, tak asi není řešení kupovat značku jen dle dobrého jména. To platí snad jen u starých aut. Často totiž už jen žije z toho jména a snaží se maximalizovat zisk. I Renault na to kolem roku 2000 doplatil. Ale ty si kupuj, co chceš. Stejně to tak i děláš. Na Toyotě mně asi nejvíc vadí lidi, kteří tam dělají. Nic horšího jsem ještě v práci nepotkal.
Avatar - Mikesus
3. 7. 2020 12:07
Re: Bravwo Renault
Má spolehlivé motory, ale to nedělá celé auto. Co třeba poruchovost celého auta, které zmiňuje ADAC? Ten motor potřebuje elektroinstalaci, se kterou Renault má problémy, jak je vidět ze statistik.
To je jako bych řekl, že nejspolehlivější je např fabia 1.generace, protože má nejspolehlivější stahování oken, protože je má manuálně. Ale to že se rozpadá zbytek, to je podružné. Když mi funguje motor, ale převodovka, zapalování, baterie, atd ne, tak je mi ten motor dost k prdu.

Tady máš celou jejich statistiku, odkud čerpáš ty
https://www.reliabilityindex.com/top-100
Twingo, na kterém se nemá co rozbít kromě žárovek, je od renaultu první a je na 43.místě. Nad tím má Toyota 5 modelů, klasických i hybridů

Nějak ti to zatím pokulhává
3. 7. 2020 10:49
Re: Bravwo Renault
Třeba tohle. Renault každoročně mezi nejlepšími.
https://www.autoforum.cz/…vw-dal-tre-bidu/
Avatar - Mikesus
2. 7. 2020 19:47
Re: Bravwo Renault
Tak hoď nějakou další statistiku jestli máš lepší, ale předpokládám že nemáš. Když už nejsou anischopni opravit zavadu v servisu před STK, tak asi ty auta stojí za dvě věci. Evidentně se s renaultama jezdí na STK i se zásadami. chápu, vlastní garáž si nepotopis.
Pak třeba ještě adac
https://www.auto.cz/…ynuly-rok-134647
Renault podprůměrný až špatný, toyota na vrcholu.
Každý může být zkresleny, dohromady dávají už zajímavou informaci.