Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault R4
Renault R4
Renault R4
Renault R4
8 Fotogalerie

Renault nabízí řízený katalyzátor německým majitelům modelů R4 a R5

Aleš Dragoun
Klasické modely francouzské automobilky mohou nyní splňovat základní emisní normu Euro 1. Alespoň v Německu.

Firma s všeříkajícím názvem Der Franzose Automobiltechnik GmbH vyvinula ve spolupráci se společnostmi Matrix Engineering a Renault Deutschland katalyzátor pro klasické Renaulty 4 a původní 5. Kromě těchto modelů jimi můžou být dovybaveny i modely 6, 8, 10, Caravelle, Floride a užitková verze druhé generace superpětky - Rapid (u nás se prodávala jako Express). Jedná se vesměs o vozy, poháněné motory o objemech 956 a 1108 cm3.

Tyto pohonné jednotky byly vybaveny spádovými karburátory. Nový systém má elektronickou regulaci přísunu paliva i vzduchu při jakékoli teplotě motoru a je vybaven dokonce lambda sondou, stejně jako moderní motory se vstřikováním. Vše je pochopitelně certifikováno TÜV, veškeré úpravy jsou tedy legální.

Celý balíček obsahuje katalyzátor, lambda sondu, řídicí jednotku, teplotní čidlo, regulátor a nezbytnou kabeláž. I s montáží za něj zákazník zaplatí 889 euro, v případě, že katalyzátor nebude s výfukovým systémem spojen pevně, pak o 40 eur méně.

Majitelé takto upravených klasiků budou mít přístup do tzv. zelených zón ve městech a ušetří také na daních. Budou platit o 10,30 eur za každých 100 krychlových centimetrů méně, což u menšího agregátu znamená roční úsporu necelých 100 eur.

Jen pro úplnost: legendárních čtyřek se během let 1961-1992 vyrobilo na osm milionů kusů.