Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault nově oblékl i Kangoo 4x4

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Krátce po faceliftu běžného Renaultu Kangoo přichází kabát nového střihu pro verze s pohonem všech kol.

Krátce po faceliftu běžného Renaultu Kangoo přichází na řadu taky kabát nového střihu pro verze s pohonem všech kol.

Kangoo 4x4 bylo uvedeno na trh v roce 2001 na podzim a po dva uplynulé roky jich bylo vyrobeno přes 20.000 kusů. V roce 2002 bylo vyrobeno celkem 14.000 lehkých terénních Renaultů s pohonem všech kol (z toho 3.000 užitkových), což je 7% produkce modelu Kangoo.

Nové Kangoo dostalo nový nárazník v barvě karosérie, nově řešené blatníky a masku chladiče s vodorovnými lamelami. Zadní nárazníky jsou rovněž v odstínu karosérie. Přední světla z hladkého skla jsou oživeny designem ve tvaru kapek vody, vertikálně protáhlá zadní světla dávají této části vozu nový výraz. To vše je u čtyřkolky doplněno o výraznější oplastování celého obvodu vozidla, které má u této verze svůj praktický význam. Kdo hledí více na krásu může mít všechny vnější díly svého Kanga 4x4 také v barvě karosérie. Když jsme u barev, v paletě se objevily hned 4 nové odstíny. Dvoubarevný interiér je podstatně hodnotnější než u předchozího „užitkového“ provedení. Ve vyšších výbavách je sériové nové čalounění „Treck“ a mezi položky se dostalo i kožené čalounění, což je v této třídě poměrně neobvyklé. Pětimístná kabina Kanga má v zadní části pod stropem schránky podobné těm v letadlech (známe je již z běžného osobního Kanga, které jsme nedávno testovali). Celkový objem úložných schránek mimo zavazadlový prostor je 110 l. Přes prostorově náročný pohon všech kol zůstal zachován kufr o objemu 550 l. Důkladnější zvukovou izolací bylo dosaženo snížení hluku uvnitř Kanga o 3 dB při cestovní rychlosti 130 km/h.

Standardní výbavou Kanga 4x4 jsou dva airbagy, ABS s brzdovým asistentem, Traction Control a v případě nárazu se uplatní nově řešený deformovatelný sloupek volantu. Nové materiály přístrojové desky jsou méně agresivní při střetu s končetinami cestujících.

Pro Kangoo 4x4 jsou vyhrazeny 2 motory. Zážehová 1.6 16V (70 kW) zůstává beze změny. Dodává nejvyšší moment 148 Nm /3750 ot/min jehož 90% je připraveno posloužit od 2500 do 5500 ot/min. Turbodiesel 1.9 dCi má nyní o 5 koní vyšší výkon (62,5 kW/4000 ot/min) a točivý moment vrcholí hodnotou 180 Nm při 2000 ot/min. Převody převzaté ze Scénicu RX4 byly také zachovány, až na delší pětku, která zvýšila maximální rychlost o 4 km/h (153 resp.146 km/h u dieselu).

Stálý pohon všech kol byl vyvinutý dceřinným Nissanem. Světlá výška 180 mm dovoluje bezproblémový průjezd lehčím terénem. Pod přední částí vozu jsou instalovány ochranné plechy pod vanou motoru a převodovým ústrojím. Ceny v Evropě začínají na 16.000 euro.

Ondřej Láník
Diskuze (3)